Konfig af ny harddisk ?ugyldig medietype j~
Fra : THOMAS VESTERGAARD

Dato : 19-01-02 00:31

Hejsa !

Jeg sidder og er godt træt af min nye harddisk !!!!!

Jeg HAR lavet en alm DOS partition på disken, men den viser kun at der er 10
Gb på den ( den er på 80 Gb )
I BIOS vises der at disken ER på 80Gb så den kan vel godt genkende disken ?
eller hvad ?

Når jeg så vil formatere den efterfølgende, kommer der en besked op, at det
er en ugyldig medietype jeg bruger ? hvad fanden betyder det ?
Alle jeg kender har ingen forklaring på problemet, og med en ny ubrugelig
disk, er det ret Fucked !!!!

Her er Specs. på disken...:

Harddisk, Western Digital, IDERead Seek Time (Average) 8.9 ms
Write Seek Time (Average) 10.9 ms (average)
Track-To-Track Seek Time 2.0 ms (average)
Full Stroke Seek 21.0 ms (average)
Average Latency 4.2 ms (nominal)
Rotational Speed 7,200 RPM (nominal)
Mode 5 Ultra ATA 100.0 MB/s
Mode 4 Ultra ATA 66.6 MB/s
Mode 2 Ultra ATA 33.3 MB/s
Mode 4 PIO 16.6 MB/s
Mode 2 multi-word DMA 16.6 MB/s
Buffer To Disk 420.0 Mbits/s (Max)Buffer Size 2 MB
--

PLEASE HELP ME OUT !!!!

Thomas Vestergaard
Tlf : 21834342
tomvik@hotmail.com
www.come.to/tomvik
ICQ: 84605266

Fra : THOMAS VESTERGAARD

Dato : 19-01-02 00:37

Mit bundkort er ASUS A7V
Og denne disk skal sidde som Slave

--
Thomas Vestergaard
Tlf : 21834342

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-02 00:50

"THOMAS VESTERGAARD" <tomvik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg sidder og er godt træt af min nye harddisk !!!!!
>
> Jeg HAR lavet en alm DOS partition på disken, men den viser kun at der er

Hvad er "en alm. DOS partition"? Bruger du fdisk? Hvilken version (=fra
hvilket OS)?

> I BIOS vises der at disken ER på 80Gb så den kan vel godt genkende disken
?
> eller hvad ?

Lyder det til...

> Når jeg så vil formatere den efterfølgende, kommer der en besked op, at
det
> er en ugyldig medietype jeg bruger ? hvad fanden betyder det ?

Hvornår er efterfølgende? Genstarter du maskinen efter fdisk, FØR
formattering?

/Chr

Fra : THOMAS VESTERGAARD

Dato : 19-01-02 00:57

> det
>
> Hvornår er efterfølgende? Genstarter du maskinen efter fdisk, FØR
> formattering?

Ja jeg genstarter før formatering, men det underlige er at den kun finder 10
Gb under partitioneringen og at når jeg efter boot vil gå ind på disken ikke
kan gøre det Pga denne fejlmeddelelse,,..... kan det være i min bios ?
noget med ULTRA DMA ? eller hvad er det til ?

--
Thomas Vestergaard
Tlf : 21834342

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-02 11:12

"THOMAS VESTERGAARD" <tomvik@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Igen: Hvilken version af Fdisk? Hvilket operativsystem kommer den fra?

> [...]
10
> Gb under partitioneringen og at når jeg efter boot vil gå ind på disken

Efter boot skal du formattere den "fra" en anden placering. Forsøger du at
få adgang til en ny partition efter Fdisk får du netop denne fejlmeddelelse.
Skal c: formatteres efter en fdisk, skal format.com ligge på et andet drev,
og udføres derfra, f.eks. fra a: eller fra en cdrom.

>,,..... kan det være i min bios ?

Måske. Er der sat virusbeskyttelse til i BIOS? Denne skal være slået fra ved
fdisk (hvis den ikke popper op, og spørger OM den må rode harddisken).

> noget med ULTRA DMA ? eller hvad er det til ?

Det er forskellige indstillinger for måden (og derved farten) din harddisk
komminukerer med systemet. UDMA er fint. Det burde ikke være problemet.

/Chr

Fra : Muri

Dato : 19-01-02 02:04

Prøv at fdiske den igen, slet partionerne og opret påny.

Husk at vælge understøttelse af store diske

Hvad med bios, kører du med den seneste bios verson?

Jeg har læst, at du skriver at den bliver genkendt af bios, men den der kan
være en bug i biosen.

Prøv at sætte den på primær master, fjern evt. den anden disk hvis du har
sådan en, og prøv igen. "Nogle hardiske skal jumpes anderledes sammen med
andre diske"

Held og lykke

Mvh
Muri

Fra : THOMAS VESTERGAARD

Dato : 19-01-02 22:08

Hejsa Gruppe !

JEg har funet ud af mit problem.

Jeg skulle bare formatere disken fra et andet sted end fra når man står på
disken, så kommer denne fejlmeddelelse op...

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-02 23:03

> Hejsa Gruppe !
>
> JEg har funet ud af mit problem.
>
> Jeg skulle bare formatere disken fra et andet sted end fra når man står på
> disken, så kommer denne fejlmeddelelse op...

No shit?

/Chr