IPC eller Amitech bærbare
Fra : Martin Lykke Jacobse~

Dato : 18-01-02 22:45

Hej!

Er der nogen der har erfaringer med IPC eller Amitech bærbare computere? De
har fx en IPC på tilbud i Merlin i denne måned til 9.499 kr.:

900 Mhz Celeron processor
128 MB Ram
10 GB harddisk
DVD
32 MB Grafikkort
14,1" TFT skærm
56 K Modem
10/100 LAN
Win XP

Først overvejede jeg en Compaq Presario, men da jeg har hørt så meget
negativt om den her i gruppen, er jeg på jagt efter en anden forholdsvis
billig laptop, og jeg synes IPC'en lader til at være et godt tilbud.

MVH

Martin

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 18-01-02 23:59

"Martin Lykke Jacobsen" <lykke.j@get2net.dk> skrev:
> [...]
> meget negativt om den her i gruppen, er jeg på jagt efter en anden
> forholdsvis billig laptop, og jeg synes IPC'en lader til at være et

Syntes du de småting vi snakkede om er meget, så vent og se på en
Amitech

/Mikael

Fra : wheeeeeeee

Dato : 19-01-02 23:10

snip
> [...]
> negativt om den her i gruppen, er jeg på jagt efter en anden forholdsvis
> billig laptop, og jeg synes IPC'en lader til at være et godt tilbud.

Compaq er i det mindste mærkevare. Mange IPC larmer meget. De har ikke en
mobile celeron, men dem der er beregnet til stationære, så de har en
larmende blæser. Amitech har vist grafikram delt med system ram "shared
ram".

Hvis jeg var dig, ville jeg gå efter en let brugt mærkevare computer fx IBM,
Toshiba (helst ikke Satellite, men Sat. Pro er OK), Fujitsu, HP m.fl. Du kan
sikkert få en PIII 500 Mhz - meget bedre end en bambus-bærbar med en
standard celeron.