Driver og erfaringer med installation af W~
Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 18-01-02 18:10

Hej

Jeg vil høre om der er nogen, der har erfaringer med installation
af Windows 2000 på en Toshiba Satellite 1800-504.
Da jeg gerne vil have et andet styresystem, der er noget bedre
end Win. ME.

I den forbindelse skal jeg højst sandsynligt bruge nogle
Windows 2000 driver. På Toshibas danske hjemmeside er
det ikke umiddelbart muligt at hente nogle driveropdateringer til
Windows 2000.

På Toshibas engelske hjemmeside findes denne 1800-504 modellen slet ikke.
(sikkert fordi modellen kun er for Danmark/Norden)

Så hvis der er nogle, der har installeret Windows 2000 DK på
en Satellite 1800-504 (eller evt. en lignende), vil jeg gerne høre jeres
erfaringer, samt evt. links til nødvendige driver.

Mvh.

Jess Nygaard Pedersen
Email: jessnp01@civil.auc.dk

ps. Undskyld X-postingen, hvis den lander i en forkert gruppe.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 18-01-02 19:28

On Fri, 18 Jan 2002 18:09:46 +0100, "Jess Nygaard Pedersen"
<weshley@hotmail.com> wrote:

>Jeg vil høre om der er nogen, der har erfaringer med installation
>af Windows 2000 på en Toshiba Satellite 1800-504.
>Da jeg gerne vil have et andet styresystem, der er noget bedre
>end Win. ME.

[snip]
>Så hvis der er nogle, der har installeret Windows 2000 DK på
>en Satellite 1800-504 (eller evt. en lignende), vil jeg gerne høre jeres
>erfaringer, samt evt. links til nødvendige driver.

Jeg ved ikke hvor meget den ligner, men for hvad det er værd, har jeg
haft Windows 2000 installeret på en Satellite 2100CDS. Jeg havde
faktisk problemer med at computeren gik ned, i sort, den låste bare og
så kunne man kun reset'te. Problemet blev løst med SP1, men kom så
igen med SP2. Og det var ikke bare min computer der opførte sig sådan,
min vens havde samme problem (og samme computer, selvfølgelig).
Problemet med SP2 kunne dog løses ved at slå skygger fra på menuer
osv. Det var den tilsyneladende ikke så glad for. Der var ingen
problemer med hardware under Windows 2000, kun med mit netkort, men
det har ingenting med selve computeren at gøre. I øjeblikket kører den
med Windows XP, og her har jeg endnu ikke oplevet nogle problemer.

--

Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Jess Nygaard Pederse~

Dato : 18-01-02 21:22

Hej igen

Jeg har nu selv fundet de nødvendige driver til opdateringen.
Fandt dem vha. Google på den europæiske Toshiba side.