HP Scanjet 4470c
Fra : Martin Jakob Larsen

Dato : 18-01-02 18:12

Hej

Jeg har investeret i en HP Scanjeg 4470c.
Der medfølger en negativ/dias adapter.
Scanneren virker perfekt (dog langsomt) ved alle typer scanninger, lige
bortset fra når jeg vil scanne negativer i 1200 eller 2400 dpi. Her får
billederne en forkert farve, dvs. de bliver en smule blålige i det.
Man skulle umiddelbart tro at det har noget med instillinger at gøre, men
eftersom det virker fint med 600 dpi så tror jeg ikke på den løsning.

Håber der er en der kan hjælpe mig derude.

--
Mvh.
Martin J. Larsen

******************************
e-mail: mjl@mjl.dk
Web: www.mjl.dk

Et smil kræver 13 muskler, et surt ansigt 60. - Hvorfor anstrenge sig?

Fra : Leif Pedersen

Dato : 18-01-02 19:55

Hej
Jeg har selv lige købt en, of havde noget af de samme, og fant ud af, at
dias ikke må være for underbelyst, eller overbelyst, det samme er nok med
negativer, desuden fandt jeg ud af, at låget skal være lukket ned over, men
du skal prøve at slukke lys i loft m.m., så der ikke kommer falsk lys ind på
scanneren(prøv om aftenen.)

Hilsen
leif-pedersen@mail1.stofanet.dk

Fra : Martin Jakob Larsen

Dato : 19-01-02 12:47

Jeg har prøvet at lave nogle prøve scanninger, hvor I kan se hvad fejlen
består i:

http://odense.kollegienet.dk/~mjl/image1.jpg <= = 600 dpi scanning af
negativ
http://odense.kollegienet.dk/~mjl/image2.jpg <= = 1200 dpi scanning af
negativ
http://odense.kollegienet.dk/~mjl/image3.jpg <= = 600 dpi scanning af
papirsfoto

Der kan man se at 1200 dpi scanning af negativ giver nogle helt forkerte
farver ??

Finder der andre ude i det ganske land der har opserveret samme problem ??

På forhånd tak

Martin J. Larsen
e-mail: mjl@mjl.dk

Fra : JSM

Dato : 18-01-02 21:33

"> Håber der er en der kan hjælpe mig derude.

Hvis alt andet glipper kan du jo prøve at ringe til HP support på 39294099.

/Jesper

> Et smil kræver 13 muskler, et surt ansigt 60. - Hvorfor anstrenge sig?

Og en kort lige højre til kæben kun 6