MB[MSI K7T Pro] - Død?
Fra : John Madsen

Dato : 18-01-02 18:03

Hey NG,

Jeg har i nogen tid haft problemer med min computer. Det består i at den kan
finde på at slukke sig selv ned( kun i spil - de samme spil hvergang, kan
ikke lige finde ligheder)!
Den slukker ikke helt - den går i den der slags "koma" som den også går når
man siger :
'Luk Computeren' > Sov
Men jeg kan bare ikke starte den op umiddelbart bagefter ?

Der kommer mange forskellige kombinationer af grøn og rød på de 4 LED'er der
sidder monteret til fejlfinding...

Det sjove er at når jeg sprøver at starte den lige bagefter et crash, så er
der højst en LED der er grøn... men hvis jeg venter noget tid er det muligt
at 2 pludselig er grønne + at den kører nogle kombinationer igennem( at den
booter delvist som den skal ) MEN ikke helt!

Det er sket før - og på underlig vis, efter mange opgivende timer er den
alligevel startet... men ikke denne gang

Jeg har prøvet alt hvad jeg kan komme i tanke om.. :
-resettet CMOS ved JBAT_1
-resettet BIOS ved at fjerne Lithium Batteriet
-fjernet alle enheder, og prøvet at starte med *kun* det højst nødvendige
.... osv.

Først troede jeg at det var et varmeproblem, men det er det ikke! Jeg købte
en ny cpu køler og haft en 'mølle' ( sådan en stor én der kan skuppe en hel
del luft ) til at puste ind i mit kabinet!
Så faldt min mistange på strømforsygningen, men jeg har ikke rigtigt nogle
'beviser'...
Nu er jeg bange for at min bundkort er røget...

Nogle der har set nogle lign. ? ( med forskellige LED komb. alt efter hvor
lang tid der er gået og andre forhold )
Er der noget at gøre ?

På forhånd Tak!

( Postet i dk.edb.hardware + dk.edb.hardware.bundkort )

Fra : Børge T.

Dato : 19-01-02 03:49

Jeg har haft en lign. fejl, dog var det ikke kun i spil, men kunne også
forekomme i Windows. Hos mig var årsagen et defekt ram-modul.

B.T.

Fra : John Madsen

Dato : 20-01-02 16:05

ok.. jeg har prøvet at proppe en anden '512 mb pc133'-ramblok i, men det fik
ikke min computer til at starte....

men den er dog startet ? jeg fatter det ikke... jeg ændrede intet - den har
kun fået lov til at stå et stykke tid! og jeg er bange for at den 'slukker'
sig hvis jeg prøver på at spille de der slemme spil igen - hvad skal jeg
gøre? ( jeg kan ikke bare lade være med at spille *s* )

Fra : John Madsen

Dato : 20-01-02 16:05