OT: Hvor stiller man Apache-spørgsmål?
Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 18-01-02 16:05

Hej, hvor stiller man spørgsmål om opsætning af Apache uden at være OT?

Jeg kan ikke umiddelbart se en dansk gruppe hvor det er relevant - der er
kun

dk.hardware.server : en hardwaregruppe
dk.edb.webdesign.serverside : En webdesign-gruppe
dk.edb.internet.udbydere.webhotel => En ISP-gruppe

Undskyld jeg spørger her, men jeg har lagt mærke til at mange andre stiller
Apache-spørgsmål her - er det bare OK?

Pf. tak! :)

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-01-02 16:10

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> wrote in message
> Hej, hvor stiller man spørgsmål om opsætning af Apache uden at være OT?
> Jeg kan ikke umiddelbart se en dansk gruppe hvor det er relevant

Der er faktisk ingen gruppe, der er direkte passende til alle
Apache-spørgsmål.

> dk.hardware.server : en hardwaregruppe
Yeps, den er udelukket.

> dk.edb.webdesign.serverside : En webdesign-gruppe
Der er vist ingen grupper under "webdesign" der handler om webdesign, det er
et ret misvisende navn.
Som udgangspunkt er det nok der, spørgsmålene hører hjemme.

> dk.edb.internet.udbydere.webhotel => En ISP-gruppe
Yeps, der diskuterer man ikke Apache.

Der er også mange Apache-spørgsmål der hører hjemme i unix-gruppen. Der
snakker man lystigt om alle mulige programmer under diverse unices, herunder
Linux og diverse BSD'er. Dvs. problemer med kompilering osv. kunne man
stille der.

> Undskyld jeg spørger her, men jeg har lagt mærke til at mange andre
stiller
> Apache-spørgsmål her - er det bare OK?

Her i PHP-gruppen hører det i hvert fald ikke hjemme, medmindre det er noget
PHP-specifikt man spørger om. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 18-01-02 16:31

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> writes:

> [...]
>
> dk.hardware.server : en hardwaregruppe
> dk.edb.webdesign.serverside : En webdesign-gruppe
> dk.edb.internet.udbydere.webhotel => En ISP-gruppe

Jeg synes du glemmer dk.edb.internet.software og de OS-relevante
grupper, fx dk.edb.system.unix hvis man bruger FreeBSD og så videre.

Der er så vidt jeg kan vurdere ingen af de grupper du nævner der egner
sig til spørgsmål om Apache.

> Undskyld jeg spørger her, men jeg har lagt mærke til at mange andre stiller
> Apache-spørgsmål her - er det bare OK?

I fundatsen står der

Gruppens formål er at folk der laver websider ved brug af
php kan hjælpe hinanden med deres problemer, og diskutere
forskellige php-relaterede emner.

Det synes jeg ikke umiddelbart retfærdiggør at man stiller spørgsmål
om Apache i d.e.i.w.s.php.

XFUT til dk.admin.netikette, da debat om det rette gruppevalg er
offtopic i d.e.i.w.s.php.

--
Jacob - www.bunk.cc
Aliquid melius quam pessimum optimum non est.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 18-01-02 16:56

"Mogens Meier Christensen" <mmc@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hej, hvor stiller man spørgsmål om opsætning af Apache uden at være OT?

Du kan måske med fordel spørge den gruppe, der relaterer til det styresystem
hvorpå Apache kører. Jeg har tidligere benyttet mig af
news:dk.edb.system.unix da jeg kørte apache under Linux. Der blev der også
diskuteret opsætning af mailservere m.m. uden at det blev betragtet som
off-topic (jeg kender ikke fundatsen).

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Allan M

Dato : 18-01-02 19:12

> [...]
> hvorpå Apache kører. Jeg har tidligere benyttet mig af
> news:dk.edb.system.unix da jeg kørte apache under Linux. Der blev der også

Apache kører også fint under windows.

Jeg har spurgt til Apache et par gange i denne gruppe før og har fået fine
svar her.
Sikkert fordi mange her kører med Apache.

... Allan

Fra : Allan M

Dato : 18-01-02 19:13

> Apache kører også fint under windows.

Rettelse : news:dk.edb.system.ms-windows

... Allan

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 19-01-02 00:45

"Allan M" <allan@allanm.dk> skrev i en meddelelse

> Apache kører også fint under windows.
>
> Jeg har spurgt til Apache et par gange i denne gruppe før og har fået fine
> svar her.
> Sikkert fordi mange her kører med Apache.

Ok, men så man nok i hvert fald ikke starte med at skrive: "Hej, jeg kører
apache under Win2000"

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Christian Joergensen

Dato : 18-01-02 17:11

Mogens Meier Christensen <mmc@nospam.dk> wrote:

> dk.hardware.server : en hardwaregruppe
> dk.edb.webdesign.serverside : En webdesign-gruppe
> dk.edb.internet.udbydere.webhotel => En ISP-gruppe

Ingen af ovenstående, men derimod dk.edb.internet.software ville jeg mene.

> Undskyld jeg spørger her, men jeg har lagt mærke til at mange andre
> stiller Apache-spørgsmål her - er det bare OK?

Egentlig ikke iflg. fundatsen.

--
Christian Jørgensen / He who can does. He who can't teaches. He who
http://www.razor.dk / can't teach builds learning systems.