Problem med simplet udtræk
Fra : Thomas

Dato : 18-01-02 13:24

Hej
Jeg har et problem med mine udtræk fra database.
Problemet opstår når jeg skal udtrække fra flere forskellige
tabeller.

Jeg kan ikke finde ud af at sætte min EOF og loop rigtigt ??

Jeg har ikke noget problem hvis jeg laver et udtræk på en tabel
men hvis der er flere får jeg fejl??

Er der nogen der har et eksempel på hvordan man gør ??

Hilsen THomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-01-02 14:20

"Thomas" <msako@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har et problem med mine udtræk fra database.
> Problemet opstår når jeg skal udtrække fra flere forskellige
> tabeller.

Hvad er det du skal trække ud fra flere forskellige tabeller, oftest kan det
klares i SQL'en.

> Jeg kan ikke finde ud af at sætte min EOF og loop rigtigt ??
> Jeg har ikke noget problem hvis jeg laver et udtræk på en tabel
> men hvis der er flere får jeg fejl??

Set objRS = objConn.Execute("SELECT x,y FROM tabel")
Do while Not objRS.EOF
Response.write( objRS("y") & " og " & objRS("x"))
objRS.Movenext
Loop
Set objRS = Nothing
Set objRS = objConn.Execute("SELECT z FROM tabel2")
Do while Not objRS.EOF
Response.write( objRS("z") )
objRS.Movenext
Loop