Multiple brugere på en Filemaker DB
Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 18-01-02 13:02

Hejsa,

I et kombineret Mac og PC-miljø har jeg behov for at oprette en database der
kan benyttes fra begge platforme.

Netværket er uden server - og jeg har overvejet om man vha. Filemaker kan
lave noget brugbart. Selve database-delen er meget simpel, men jeg er noget
i tvivl om 1 ting. Hvilke problemer kan man løbe ind i med flere samtidige
brugere (som der vil være i mit tilfælde!) ??

Skal man til det formål nødvendigvis oprette en Filemaker-server?

Mange hilsner,

/Kasper

Fra : Niels Prins

Dato : 17-02-02 02:12

In article <v8U18.1571$XA5.203029@news000.worldonline.dk>, Kasper Carøe
Olsen <kasper@doek.dk> wrote:

> [...]
> brugere (som der vil være i mit tilfælde!) ??
>
> Skal man til det formål nødvendigvis oprette en Filemaker-server?

Jeg vil foreslå at du har en server enten med filemaker databasen åbnet
i klientprogrammet med sharing sat til multiuser eller databasen åbnet
i filemaker server. Det sidste er at foretrække, men den første udgave
kan sagtens lade sig gøre.

Niels

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 19-02-02 01:41