Tomos påhængsmotor
Fra : Jan Pedersen

Dato : 18-01-02 12:33

Til Ng
Jeg har en 4,5hk tomos motor af ældre årgang, hvor den elektroniske tænding
er defekt.
Er der mon nogen i gruppen der ved hvor der kan køben en ny eller brugt
reservedel, eller ved nogen om der kan anvendes en elektronisk tænding fra
en anden motor?
MVH
Jan Pedersen
jan.pedersen@post5.tele.dk

Fra : Hanne og Hans

Dato : 18-01-02 15:07

Er du sikker på at den har elektronisk tænding. De gamle havde
svinghjulsmagneter med kontaktset og kondensator.
Og det var mage til en Puck Maxi.
Hans.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 19-01-02 21:02

Hejsa
Det er rigtigt, at tomosmotorene passer reservedele med Puch, men 4,5 Hk
motoren har elektronis ktænding, mens 4 Hk motoren har almindelig tænding.
Det er den eneste forskel på de to så vidt jeg kan læse i instruktionsbogen.
Men det kan selvfølgelig være, at jeg kan ombygge den til alm.
magnettænding. Det tror jeg jeg vil arbejde lidt vidre med
Hilsen jan

Fra : Ole Fejer

Dato : 18-01-02 20:47

Hej Jan
Tændingen fra en vilken som helst gammel PUCK knaller passer til denne
motor.

mvh
Ole