Kommende AMD XP'er
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-01-02 12:18

Det Norske hardware site, Hardware.no, der plejer at have ret godt styr på
nyhederne, fortæller at der kommer en ny AMD XP 2200+ (1800 MHz) i dette
kvartal og en AMD XP 2500+ måske med 512 kByte L2 cache i andet kvartal.

http://www.hardware.no/nyheter/jan02/athlonxp_2500.html
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : orbital

Dato : 18-01-02 13:18

On Fri, 18 Jan 2002 12:18:07 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<milux@SLETDETTEimage.dk> wrote:

> [...]
>nyhederne, fortæller at der kommer en ny AMD XP 2200+ (1800 MHz) i dette
>kvartal og en AMD XP 2500+ måske med 512 kByte L2 cache i andet kvartal.

Ja, det er godt nyt. XP2500+ kører rent 2.0 GHz og bruger 0.13 micron
teknologi.

Desuden sænker AMD priserne den 27. januar.

Samt kt333a chipset får en southbridge med usb 2.0 indbygget. Så får
vi det i nakken også, - helt fint.

mvh

John

Fra : Locudo

Dato : 18-01-02 21:21

Så prøv at klike ind på X-bitlabs.
AMD 3400+

http://www.xbitlabs.com/news/story.html?id=1011297004

Locudo

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-01-02 21:53

Ja det er imponerende. Den er også kommet på Hardware.no

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Locudo

Dato : 18-01-02 22:07

Så mangler vi bare et bundkort der kan
smider alle de data ud, for jeg tror at bundkort
er ved at være lidt bagefter,se bare på intel P4 oc til 3GHz
man vinder jo ikke meget ved det eller er det programmerne
der ikke kan udnytte alle de GHz?.

Fra : Børge T.

Dato : 19-01-02 03:57

> [...]
> er ved at være lidt bagefter,se bare på intel P4 oc til 3GHz
> man vinder jo ikke meget ved det eller er det programmerne

Det afhænger jo af, havd man bruger PC'en til. Er det simulatorer (bil el.
fly) eller First Person Shooters (Quake3, Wolfenstein o.lign), betyder
CPU'en ikke ret meget over 1 Ghz. Da er det videokortet der er den helt
store flaskehals.

En ven udskiftede sit mobo (Abit) med PC133 ram og en t.bird 1200 med et
Epox og PC2100DDR ram samt en 1800+ (1533Mhz) AMD XP. Det gav 0.0 flere
frames. INTET vandt han ved det. Han har et Geforce 3 og kører i
1600x1200x32 i alle sine spil. Hvis han tester i 640x480 SÅ er der en
forskel, men hvem gider sidde med 640x480 på en 19" monitor

B.T