RAM - SIMM / EDO / Paritet ?
Fra : Bjarni \(Privat\)

Dato : 18-01-02 12:33

Jeg har købt nogle 72 Pins 64 MB EDO RAM blokke, som jeg havde tænkt mig at
benytte i en gammel Digital Venturis 75 MHz.

De virker desværre ikke

Computeren ser blokken som 32 MB uanset om jeg sætter en eller to blokke i
(Jeg har prøvet dem i en nyere PC, hvor de virker).

RAM blokken består af 8 chip mærket: USA / 16X4E43VDW-SS

I manualen til computeren står der at den kan klare op til 128 MB, hvis
disse er 2 ens 64 MB SIMM moduler < 70 ns.

Jeg har siden hørt/læst, at der er noget med at ældre PC'ere ikke kan klare
EDO-RAM med/uden paritet.

Hvad er det jeg skal gå efter?

Hvordan kan jeg se på en RAM-blok, om den er det ene eller det andet?

/bjarni

Fra : Jens U

Dato : 18-01-02 12:56

Bjarni skrev ...
> [...]
>EDO-RAM med/uden paritet.
>
>Hvad er det jeg skal gå efter?
>
>Hvordan kan jeg se på en RAM-blok, om den er det ene eller det andet?

Jeg har være i en ligne citation, det kan være at disse link også kan hjælpe dig.

http://www.u.arizona.edu/~djharris/pcsources/typeofram.html
http://www.lara.on.ca/~wendi/hwsw/week8.html
http://www.pcengines.com/simm.htm

Prøv at disable parity error check i bios

--
Hilsen Jens
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X