Et billigt, lydløst kabinet med strømforsy~
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-01-02 11:10

Jeg skal købe et kabinet med strømforsyning: Hvad skal man vælge, hvis det
skal være godt lyddæmpet og ikke alt for dyrt?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-01-02 11:20

Og lige et tillægsspørgsmål:

Hvilke CPU-kølere kan anbefales til en Athlon 1400 XP? Lydniveau er igen
vigtigt.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 18-01-02 12:30

> Hvilke CPU-kølere kan anbefales til en Athlon 1400 XP? Lydniveau er igen
> vigtigt.

Alpha 8045 med en 19dB papst eller en silverado. Begge løsninger koster
ca. 600kr.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 18-01-02 12:31

Jeppe Seidelin Dam wrote:

> Alpha 8045 med en 19dB papst eller en silverado. Begge
> løsninger koster ca. 600kr.
<snip>

Alphaen er at foretrække, hvis den ellers passer på bundkortet,
da man med den ikke risikerer at knække tapperne af soklen ved
transport.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Seth

Dato : 18-01-02 11:20

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> Jeg skal købe et kabinet med strømforsyning: Hvad skal man vælge, hvis det
> skal være godt lyddæmpet og ikke alt for dyrt?

Aashima...købte hightower modellen med 300w strømforsyning hos www.shg.dk
for ca.600,-
Dæmp det selv, det bliver sikkert bedre....

Seth

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-01-02 11:28

Seth <crow_104@hotmail.com> skrev i artiklen
<3c47f6d8$0$80530$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
>

> Aashima...købte hightower modellen med 300w strømforsyning hos www.shg.dk
> for ca.600,-
> Dæmp det selv, det bliver sikkert bedre....

Men det er altså godt lyddæmpet i forvejen eller hvad?

Fra : Seth

Dato : 18-01-02 11:34

> det

> Men det er altså godt lyddæmpet i forvejen eller hvad?

Overhovedet ikke... (Bemærk prisen på det)
Men hvis du selv sætter plader op, så kan du få et skønt stille kabinet (Og
dejligt stort, som er nemt at montere ekstra blæsere i)

Seth

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-01-02 22:54

Seth skrev i meddelelsen
<3c47f9f8$0$80467$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Overhovedet ikke... (Bemærk prisen på det)
>Men hvis du selv sætter plader op, så kan du få et skønt stille kabinet (Og
>dejligt stort, som er nemt at montere ekstra blæsere i)
Bemærk at man ikke skal bruge en 80mm blæser nede i fronten af kabinettet,
da den ( i mit tilfælde ) fordobler larmen, det er højst sansynligt pga. den
trækker luft ind igennem en masse små huller i metallet.. der skulle have
været et stort hul istedet. Jeg er ved at fixe det selv, skal bare lige have
fat i en Dremmel :)

--
Anders Houmark
Reality kills innocence.

Fra : Seth

Dato : 19-01-02 03:54

"Anders Houmark" <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> wrote in message

> [...]
> Anders Houmark
> Reality kills innocence.
> "If I had the power to change something everyday,

Jeg har lavet et hul nederst i fronten til en fanduct hvorpå der så sidder
en papst 12 db inde bagved (på Aashima kabinettet) og en udblæsning bagtil
og effekten er helt suveræn!! 25 grader ligger den nærmest på konstant og
det er med dæmpningsplader og alt svineriet.

Seth

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 18-01-02 12:33

> Jeg skal købe et kabinet med strømforsyning: Hvad skal man vælge, hvis det
> skal være godt lyddæmpet og ikke alt for dyrt?

Det er enten eller. Noise controls kabinetter med magic fleece er
støjdæmpende, men dyre.
Et billigt kabinet er, ja, billigt.

Min anbefaling må være at købe et relativt billigt kabinet, og så selv
montere blygummi (fra f.eks. bildillen) og noget a la magic fleece
(Harald Nyborg skulle have noget skum halløj til et par hundrede
kroner).

Alternativt må man punge ud for den ægte vare. (Magic Fleece).

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Martin Møller

Dato : 18-01-02 13:41

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev i en meddelelse news:a29152$2kh$1@sunsite.dk...

> [...]
> kroner).
>
> Alternativt må man punge ud for den ægte vare. (Magic Fleece).

Er der ikke farer ved selv at begynde at beklæde ens kabinet invendigt med lyddæmpende materieale? Jeg tænker på at varmen jo skulle
kunne slippe ud.

Martin

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 18-01-02 17:38

> Er der ikke farer ved selv at begynde at beklæde ens kabinet invendigt med
lyddæmpende materieale? Jeg tænker på at varmen jo skulle
> kunne slippe ud.
igennem de huller der ikke er der alligevel??? du dækker jo ikke de huller
der er der i forvejen til vel?

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-01-02 00:05

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev:
> Jeg skal købe et kabinet med strømforsyning: Hvad skal man
> vælge, hvis det skal være godt lyddæmpet og ikke alt for dyrt?

Prøv med et Codegen og evt. selv modificere det, hvis det ikke er
lydsvagt nok...

Venligst
Mikael