BoomTown et sort hul?
Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 18-01-02 10:13

Hej alle

Jeg har fået konverteret min Pro@ccess til et BoomTown ADSL abonnement.
Alt i alt virker selve forbindelsen fint, men det synes umuligt på nogen
måde at komme i kontakt med BoomTown (altså folkene bagved - supporterne
eller hvad vi nu skal kalde dem)!?!

De kan ikke kontaktes på telefon (denne "dårligere" support er en del af den
lave pris på BoomTown, så dette er OK for mig) - men udelukkende pr. e-mail.
Eller - det vil sige - det virker som om e-mails til BoomTown bare ryger i
et sort hul???

Jeg har over 2 måneder sendt 3 e-mails til dem, men kun fået svar på den
første (efter at have sendt en rykke-for-svar-email 1 uge efter)... Dette
efterlader mig med et indtryk af, at e-mails til BoomTown bare ryger i et
sort hul???
Har andre BoomTown ADSL abonnenter fået samme indtryk?

Med venlig hilsen
Rolighed

Fra : Rune Klausen

Dato : 18-01-02 12:06

"René Rolighed Christensen" <rene@nospam-integrator.dk> wrote in message
> [...]
> sort hul???
> Har andre BoomTown ADSL abonnenter fået samme indtryk?

lidt, jeg bestilte boomtown ADSL, ventede 3 uger, rignede til dem, og jaja,
min mail lå i en box med 5 andre, så den skulle nok blive behandlet i løbet
af nogle få dage, 2 uger efter ringede jeg til dem og sagde, drop det, jeg
vil hellere have NE2 istedet for, og hvad gik der, 1 uge, så avde jeg brev
med dato for konvertering :)
så nu kører jeg med NE2 i stedet for boomtown som jeg ellers havde tænkt mig
at have...
Jeg havde Pro@ 512/512 før hend

-Rune

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 18-01-02 12:16

Rune Klausen <Rune.klausen@paradis.dk> wrote in message

> så nu kører jeg med NE2 i stedet for boomtown som jeg ellers havde tænkt
mig
> at have...

Hmm...Boomtown er vist baseret på NE2...

--
Mvh Henrik.

Fra : Svend Jørgensen

Dato : 18-01-02 13:11

"Henrik Aarfeldt" <haa@orange.dk> wrote in message

> Rune Klausen <Rune.klausen@paradis.dk> wrote in message

> mig
>
> Hmm...Boomtown er vist baseret på NE2...

Og hvad så ?

--
Svend

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 18-01-02 13:22

Svend Jørgensen <2@lazy.dk> wrote in message

> "Henrik Aarfeldt" <haa@orange.dk> wrote in message

> tænkt

> Og hvad så ?

Ja, så giver hans sætning ikke så meget mening.

/haa

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 18-01-02 13:26

Henrik Aarfeldt wrote:

<snip>
> Ja, så giver hans sætning ikke så meget mening.
<snip>

Jo, det gør den. Hvis du er i tvivl om hvad forskellen på
Boomtown og NE2 er, så se på denne side:

http://www.makr.dk/go.php3?adslvarianter

Her tænkes specielt på sætningerne:

"Boomtown ADSL er teknisk set det samme som NetExpress men
leveres i en hastighed der gør den velegnet til onlinegaming,
nemlig 512/512
Samtidig får man et medlemsskab af spillesitet Boomtown."

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 18-01-02 13:46

Thomas Alexander Frederiksen <thomasaf@mail.tele.dk> wrote in message
> Henrik Aarfeldt wrote:
>
> <snip>
> <snip>
>
> Jo, det gør den. Hvis du er i tvivl om hvad forskellen på
> Boomtown og NE2 er, så se på denne side:

Boomtown er baseret på NE2, end of story.

--
haa

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 18-01-02 14:02

In article <xMU18.109$Uk6.120999042@news.orangenet.dk>, Henrik Aarfeldt wrote:

> Boomtown er baseret på NE2, end of story.

Men det er forskellige mennesker der sælger og supporterer dem mig
bekendt, og det var jo det der var hele pointen med tråden.

--
Andreas Plesner Jacobsen | There is much Obi-Wan did not tell you.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-01-02 21:13

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse
> Men det er forskellige mennesker der sælger og supporterer dem mig
> bekendt

Ikke svjv, men der er forskelligt service-level

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Rado

Dato : 20-01-02 23:44

On Fri, 18 Jan 2002 13:02:11 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Men det er forskellige mennesker der sælger og supporterer dem mig
>bekendt, og det var jo det der var hele pointen med tråden.

Hvis du mener alt halløjet med spil kan det godt være at der er
problemet med support, det skal jeg ikke kunne sige, da jeg ikke selv
bruger den side af det. Men hvad angår teknisk support i almindelighed
har jeg altid brugt bredbånd hotline, hvilket der tilsyneladende ikke
er noget problem med.

--
Rado

Religion and science are opposed ... but only in the same sense
as that in which my thumb and forefinger are opposed - and between
the two, one can grasp everything.
- Sir William Bragg

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-01-02 14:16

"Henrik Aarfeldt" <haa@orange.dk> writes:

>Boomtown er baseret på NE2, end of story.

Ja, men der er forskel på de to produkter. Blandt andet hvad support
angår, og det var lige netop dét, den oprindelige artikel handlede
om.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 18-01-02 16:08

On Fri, 18 Jan 2002 13:46:00 +0100, Henrik Aarfeldt wrote:

> Thomas Alexander Frederiksen <thomasaf@mail.tele.dk> wrote in message

> Boomtown er baseret på NE2, end of story.

Teknisk er det 100% det samme - men der er forskel på resten,
f.eks. support ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 19-01-02 11:13

Henrik Aarfeldt wrote:

> Thomas Alexander Frederiksen <thomasaf@mail.tele.dk> wrote in
> message news:3c481800$0$17209$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Boomtown er baseret på NE2, end of story.
<snip>

Service og tilbehørs-flaf er forskelligt, hans sætning giver
mening.

Fra : Rune Klausen

Dato : 19-01-02 12:15

> Ja, så giver hans sætning ikke så meget mening.

Masser af mening.

At boomtown ikke kunne finde udaf at håndtere min order om at konvertere fra
pro@ccess til boomtown, er lidt skidt.
Det største problem er nok at man ikke rigtig kan ringe ind og bestille
boomtown, men at det skal gøres via deres hjemmeside.

-Rune

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 19-01-02 14:37

"Rune Klausen" <Rune.klausen@paradis.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Masser af mening.
>
> At boomtown ikke kunne finde udaf at håndtere min order om at konvertere

Min genbo har i går bestilt konvertering fra NE->BT, og det foregik fint via
telefonen.
Det kostede 50,- at konvertere.

--
Mvh HAA

Fra : Rune Klausen

Dato : 19-01-02 18:53

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> Min genbo har i går bestilt konvertering fra NE->BT, og det foregik fint
via
> telefonen.
> Det kostede 50,- at konvertere.

ihhh...

Jeg ringede til dem, så sagde han gør det via hjemmesiden, så guide han mig
igennem det...
At den så lå i den postbox, som aldrig blev åbnet...

-Rune

Fra : f00ge

Dato : 20-01-02 10:26

"René Rolighed Christensen" wrote:

> Jeg har fået konverteret min Pro@ccess til et BoomTown ADSL abonnement.

Jeg må spørge, hvorfor du valgte at gå over til Boomtown fra Pro@ccess?
Udelukkende prisen?

Jeg har ikke ADSL selv, men når den dag kommer, hvor det bliver muligt, ved
jeg ikke, om jeg skal vælge Pro@ccess eller Boomtown 512/512.
Jeg skal bruge den til online spil.

Har Boomtown nogen fordel over Pro@ccess (Udover prisen, selvfølgelig)?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-01-02 12:30

"f00ge" <canute@****NOT4SPAM****f2s.com> skrev i en meddelelse
> Har Boomtown nogen fordel over Pro@ccess (Udover prisen,
selvfølgelig)?

Jeg vil ikke sige at der er nogen teknisk fordel der ikke også kan
opnåes med P@
Men man har jo også medlemskab af boomtown.net med i prisen

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Ink

Dato : 20-01-02 12:46

On Sun, 20 Jan 2002 12:30:22 +0100, "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk>
wrote:

>Jeg vil ikke sige at der er nogen teknisk fordel der ikke også kan
>opnåes med P@
>Men man har jo også medlemskab af boomtown.net med i prisen

Der står følgene i "Produktblad for Boomtown ADSL":

"Som bruger af Boomtown ADSL kan du som udgangspunkt ikke modtage SMTP (port 25)
og NNTP (port 119) direkte, da TDC Internet har opsat filtre, der forhindrer
dette, for at beskytte dig mod misbrug."

Hvad betyder det ??
--
Henrik

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-01-02 12:52

"Ink" <inkasso@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Som bruger af Boomtown ADSL kan du som udgangspunkt ikke modtage SMTP
> og NNTP (port 119) direkte
> Hvad betyder det ??

At man ikke kan køre mail og newsserver. Mail dog med lidt fiflen.
www.makr.dk/?backupmx

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 22-01-02 09:56

> [...]
> sort hul???
> Har andre BoomTown ADSL abonnenter fået samme indtryk?

Pyha... Sikke en tråd jeg fik udløst med mit spørgsmål.
Desværre har de mange indlæg ikke så meget med mit oprindelige spørgsmål at
gøre.

Jeg vil dog lige nævne, at jeg i dag faktisk har fået et svar fra "Det Sorte
Hul" på ÉN af mine mails.
Svartiden på en lille simpel e-mail lader til at være på 11(!!!) dage. Hvad
sker der TeleDK?

Med venlig hilsen
Rolighed

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 22-01-02 10:06

"René Rolighed Christensen" <rene@nospam-integrator.dk> writes:

> [...]
>Hul" på ÉN af mine mails.
>Svartiden på en lille simpel e-mail lader til at være på 11(!!!) dage. Hvad

"You get what you pay for"?

Mvh.
   Klaus.

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 22-01-02 10:40

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> wrote in message

> "You get what you pay for"?

Ahh hva'? 11 dage for at svare på en sølle e-mail?

"You _don't_ get what you pay for" hos TeleDK!
Eksempelvis har jeg ikke fået fast IP endnu, selvom jeg betaler for det!

/Rolighed

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 22-01-02 11:01

>Ahh hva'? 11 dage for at svare på en sølle e-mail?

Du har købt et produkt, hvor support er nedprioriteret, så prisen
kan blive lavere. Hvis de svarede med det sammme, ville der jo
ikke være nogen forskel på det dyre produkt med support og det
billige med mindre support.

Så ja - you get what you pay for.

>Eksempelvis har jeg ikke fået fast IP endnu, selvom jeg betaler for det!

Det er jo så en anden ting.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-01-02 11:25

"René Rolighed Christensen" <rene@nospam-integrator.dk> skrev i en
meddelelse news:5ta38.40$EU.1240@news.get2net.dk...
> Eksempelvis har jeg ikke fået fast IP endnu, selvom jeg betaler for
det!

Fast IP på hvilket produkt? Hvad betaler du for det?

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-01-02 22:30

On Tue, 22 Jan 2002 10:40:01 +0100, "René Rolighed Christensen"
<rene@nospam-integrator.dk> wrote:

>Ahh hva'? 11 dage for at svare på en sølle e-mail?

Mon ikke, de, som andre større firmaer modtager mange tusinde enkelte
sølle e-mails?

Lidt på samme måde som at en mio kr. blot er "en million sølle
enkroner".

--
- Peter Brodersen

Fra : René Rolighed Christ~

Dato : 23-01-02 12:17

"Peter Brodersen" <professionel@nerd.dk> wrote in message

> Mon ikke, de, som andre større firmaer modtager mange tusinde enkelte
> sølle e-mails?
>
> Lidt på samme måde som at en mio kr. blot er "en million sølle
> enkroner".

Meget muligt... Men jeg nægter at tro at du/I oprigtigt kan mene at det er
"heeelt OK" at skulle vente 11 (elleve!!!) dage på at få et svar på en
e-mail!?!

Det svarer lidt til, at din bank giver dig ½ procent højere rente på din
bankkonto, mod at vente ½ time ved dankortsautomaten, hver gang du vil hæve
penge!?!

Cheers Rolighed

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 23-01-02 12:24

> [...]

>Meget muligt... Men jeg nægter at tro at du/I oprigtigt kan mene at det er
>"heeelt OK" at skulle vente 11 (elleve!!!) dage på at få et svar på en

Spørgsmålet er vel nærmere, hvad du er blevet lovet?

Du er, så vidt jeg ved, blevet lovet et produkt med dårligere support
end for de almindelige produkter. Hvad er problemet så?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 23-01-02 18:29

On Wed, 23 Jan 2002 12:17:07 +0100, "René Rolighed Christensen"
<rene@nospam-integrator.dk> wrote:

>Meget muligt... Men jeg nægter at tro at du/I oprigtigt kan mene at det er
>"heeelt OK" at skulle vente 11 (elleve!!!) dage på at få et svar på en
>e-mail!?!

"heeelt OK" i forhold til hvad? I forhold til hvad, man har betalt,
eller hvad? I så fald er jeg ret overbevist om at tingene går hånd i
hånd.

>Det svarer lidt til, at din bank giver dig ½ procent højere rente på din
>bankkonto, mod at vente ½ time ved dankortsautomaten, hver gang du vil hæve
>penge!?!

Faktisk kan min bank give mig en højere rente på nogle konti, hvor der
til gengæld kræves at man anmoder om udbetalingen en måned i forvejen.

Så jo, tingene går hånd i hånd. Jo mere, man selv er villig til at
ofre, jo bedre tilbud kan man få.

--
- Peter Brodersen