variable og scope
Fra : Christian Liljedahl

Dato : 18-01-02 00:28

Jeg skal bruge nogle variable, som skal være tilgængelige overalt.

Også i mine funktioner.

Er det ikke muligt at erklære variable globale *uden* for funktionerne -
Altså så de "automatisk" er tilgængelige inde i alle funktioner?

Konkret skal jeg bruge det til at angive en path på serveren, som benyttes
en masse steder.

Håber jeg ikke har misforstået et eller andet totalt.

Med håb om venlig assistance

Christian Liljedahl

Fra : Dennis Iversen

Dato : 18-01-02 00:41

Christian Liljedahl wrote:

> [...]
> en masse steder.
>
> Håber jeg ikke har misforstået et eller andet totalt.

du kan bruge konstanter, fx:

define ('KONSTANT', '/foo/bar');

denne konstant kan du så bruge inde i funktioner og klasser.

- Dennis Iversen

Fra : Christian Liljedahl

Dato : 18-01-02 01:09

> define ('KONSTANT', '/foo/bar');
> denne konstant kan du så bruge inde i funktioner og klasser.
> - Dennis Iversen

Selvfølgelig!
Dumt af mig ikke at tænke på det.
Jeg har endog tit tænkt på hvornår dælen man kunne bruge konstanter til
noget fornuftigt i php....

Takker mange gange!

Med venlig og klogere hilsen
Christian Liljedahl

Fra : Emil Rasmussen

Dato : 18-01-02 10:45

Hey

> Selvfølgelig!
> Dumt af mig ikke at tænke på det.
> Jeg har endog tit tænkt på hvornår dælen man kunne bruge konstanter til
> noget fornuftigt i php....

Jeg tror ikke man bare skal bruge konstanter i stedet for variabler.
Definationen på en konstant er jo at den IKKE ændre sig, så hvis andre skal
læse koden, så vil det være meget forvirrende at man benytter konstanter som
/super/ globale variabler.

Brug istedet $GLOBALS['variabel'], det virker (for mig) som den bedste
løsning.

Mvh Emil
--
Emil Rasmussen
http://noget.net

Fra : Niels Andersen

Dato : 18-01-02 11:45

"Christian Liljedahl" <chrlilje@kfumscout.dk.dk> wrote in message
> Jeg har endog tit tænkt på hvornår dælen man kunne bruge konstanter til
> noget fornuftigt i php....

De bruges til variabler, som "aldrig" ændrer sig. Det kan fx. være til
konfiguration af en php-applikation.

--
Mvh.

Niels Andersen