Tag venligst et kig på denne konfig til en~
Fra : Nicolai Petersen

Dato : 17-01-02 23:57

Bundkort:
ECS K7S5A ATX - SOCKET A
CPU: AMD Athlon Thunderbird / Duron 600MHz-2GHz+
Socket: Socket A
Chip: SiS735
FSB: 200-266MHz
Slots: 5 PCI / 1 AMR / 1 AGP x4 / Audio
IDE: Ultra DMA/100
Ram: 2 x 168-pins SDRAM / 2 x 184-pins DDR RAM

CPU:
AMD ATHLON XP 1700+ PALOMINO (1466MHZ)
128KB L1 cache 1466MHz
256KB L2 cache 1466MHz
37,5 million transistore
0,18 micron processor
Socket: Socket A
FSB: 266MHz

CPU køler:
COOLER MASTER DP5-6I31C SOCKET-A
Max CPU hastighed: 1400MHz / 1800XP+
Socket: A
Effekt: ?W
Fan Størrelse: 60x60x13mm
Hastighed: 5400RPM
Lyd: 38dBA
CFM: 27,72

Ram:
1 blok DDR-RAM 256MB PC2100 PC266

Grafikkort:
GEFORCE 2 MX400 AGP 64 MB. RAM - M/ TV-OUT
Max Opløsning: 2048 x 1536 Pixels
Ram: 64MB RAM
Chipset: nVidia GeForce2 MX400
RAMDAC: 350MHz
Type: AGP x2 / x4
Connector: 15pin D-sub / TV-Out

Harddisk:
SEAGATE BARRACUDA IV 40 GB - 7200RPM - UDMA100
Cache: 2MB
Søgetid: 9ms
RPM: 7200RPM
Interface: Ultra DMA / 100 (IDE)
Garanti: 3 år

Kabinet:
MIDITOWER ATX 300W

Er der nogen, der har nogen gode eller dårlige erfaringer med det
ovenstående?
Er der noget af det der bare stinker?
Evt. forslag til forbedringer modtages med taknemmelighed...

På forhånd tak!

Nix

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 18-01-02 00:13

Nicolai Petersen wrote:

> CPU:
> AMD ATHLON XP 1700+ PALOMINO (1466MHZ)
> 128KB L1 cache 1466MHz
> 256KB L2 cache 1466MHz
> 37,5 million transistore
> 0,18 micron processor
> Socket: Socket A
> FSB: 266MHz

var AMD ATHLON XP 1600+ 1400MHZ
ikke et bedre køb.

Rammen køre jo kun 266MHZ
så det er rammen som er det smalleste.

> [...]
> 1 blok DDR-RAM 256MB PC2100 PC266
>
> Grafikkort:
> GEFORCE 2 MX400 AGP 64 MB. RAM - M/ TV-OUT

GEFORCE2 MX
Er meget billig, men altså ikke ekstrem hurtigt

Fra : MHJ

Dato : 18-01-02 00:33

Tja,,, jeg har en del af stumperne i min og kan kun bakke op om dem - dog
har jeg en Molex radialfin køler (som er utroligt negativt nævnt i
grupperne) som virker a-ok den bringer cputemp på 49 grader efter et par
timers 3D spil (skal siges at pc'en står op af en bærndeovn) Havde en
Coolermaster på en Duron og den larmede ad h. til. Molexen larmer ikke.

Boardet har jeg selv virker ok - har ikke Asus følelsen, men prisen er
perfekt, Husk nyeste bios.

HD haves også i 60'eren dejlig lydsvag,

Gfx - køb et ATI istedet.......

Held og lykke me' et

MVh
Morten

Fra : TBC

Dato : 18-01-02 01:14

> [...]

> Grafikkort:
> GEFORCE 2 MX400 AGP 64 MB. RAM - M/ TV-OUT

> Evt. forslag til forbedringer modtages med taknemmelighed...

Hvis det er med henblik på spil er Grafikkortet SVÆRT underprioiteret ifht
valg af CPU.

Med f.eks det bedre geforce 2 GTS skal cpu'en bare være omkring ca 800 mhz
(PIII/Athlon Thunderbird), før du opnår næsten identiske framrates med elle
hurtigere cpu'er i 1024x768 og derover, hvis du bruger Geforce 2 GTS.

-Det var ihvertfald min generalle konklution på de benchmarks der var
aktuelle da Geforce 2 GTS kom frem og blev testet med med de daværende DX 7
spil. Nu er DX8 aktuelt, så måske er grafikkortet med det i endnu højere
grad flaskehals i de bedre opløsninger ved processorer over 1 Ghz ?

jævnfør evt de "gamle" Geforce 2 Benchmarks på

www.sharkyextreme.com
www.anandtech.com
www.tomshardware.com

og sikkert mange flere

Jeg vil foreslå GF3(ti500) eller Radeon 8500 som værende bedre skalerede til
en Athlon XP 1700+

TBC

Fra : \(: Marlboro Man :\)

Dato : 18-01-02 01:27

"Nicolai Petersen" <np@aub.dk> skrev i en meddelelse
snip
> CPU køler:
> COOLER MASTER DP5-6I31C SOCKET-A
> Max CPU hastighed: 1400MHz / 1800XP+
> Socket: A
> Effekt: ?W
> Fan Størrelse: 60x60x13mm
> Hastighed: 5400RPM
> Lyd: 38dBA
> CFM: 27,72

Den larmer jo som et helt godstog!!! Kig hellere på en Thermaltake Silent
Viking eller en Alpha Pal 8045 med en 80 mm Papst 19 db blæser. De køler
helt fint. Alphaen er desuden GLIMRENDE ved OC.

--
(: MarlboroMan :)
134144219

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 18-01-02 13:37

> Den larmer jo som et helt godstog!!! Kig hellere på en Thermaltake Silent
> Viking eller en Alpha Pal 8045 med en 80 mm Papst 19 db blæser. De køler
> helt fint. Alphaen er desuden GLIMRENDE ved OC.

Eller den noget billigere volcano 6cu

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : XantiaEjer

Dato : 18-01-02 22:44

Hm. Det var nok den mest præcise specification, jeg længe har set. Her er
ikke meget overladt til fantasien .

Jeg kører selv kun PIII 500, så kan ikke komme med egen erfaring her. Men
jeg vil tro, at du nok børe satse på en lidt dyrere/hurtige model
grafikkort. Geforce 2 MX400 høre nok mere hjemme i en maskine af min
kaliber.

Du vælger en 1466 Mhz-processor med en blæser, der angives til max 1400 Mhz
(?). Her er nok andre muligheder.

Du skriver ikke hvad dit onboard lydkort kan præstere. Her er det muligvis
værd at udbygge, men det kan man selvfølgelig altid gøre senere.

Og endelig har du vel en skærm, der kan klare høje opløsninger med en høj
opdateringsfrekvens? Det er lidt surt at ville køre 1024*768 for så at
opdage, at skærmen ikke kan klare dette i mere end 60 Hz.

/Lars

Fra : MiN

Dato : 19-01-02 20:46

> [...]
> Slots: 5 PCI / 1 AMR / 1 AGP x4 / Audio
> IDE: Ultra DMA/100
> Ram: 2 x 168-pins SDRAM / 2 x 184-pins DDR RAM
<snip>
</snip>
> Ram:
> 1 blok DDR-RAM 256MB PC2100 PC266

Når du nu har valgt at bruge ddr-ram ville jeg vælge et bundkort som
udelukkende bruger dette. Chippen KT266A er også hurtigere end SiS735...

// MiN