Tv-Tuner kort - hvilket ?? HELP !
Fra : Christian Sparre

Dato : 17-01-02 21:51

Jeg står foran at skulle købe et tv-kort til min elskede maskine.....
-= Krav =-
Billigt (er studerende) men god kvali
Der skal være tv-out (så jeg kan optage redigerede ting over på VHS)

Jeg er somsagt "fattig" så jeg gidder ikke høre den der med at man da ikke
har tv-out på sit tv-kort. men det skal jeg altså bruge :) har ikke råd til
at købe nyt gfx med tv-out

Jeg vil høre om det kan fås, har kigget en hardware igennem uden held.

(f.eks. Pinnacles PCTV USB der er vist noget RCA tv-out) men har ikke
forstand på det... HELP !! plz

//Christian Sparre

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 18-01-02 09:00

> [...]
> har tv-out på sit tv-kort. men det skal jeg altså bruge :) har ikke råd

Jeg har prøvet et par tv-tunere de sidste par år. Bla. Avermedia , Zoltrix
genie TV og har nu et Pinnacle PC-TV PRO og et Matrox Marvel G400. Pinnacle
kortet er det bedste mht. win2k driver og app. support og fjernbetjeningen
er også ok.

Afaik så bliver du nødt til anskaffe et "nyt" grafikkort. De "billige"
tv-tuner kort jeg kender med tv-out kan kun sende tv-billedet _uredigeret_
ud. Dvs så snart du gar grabbet noget tv er det dit grafikkort der skal
sende det ud igen. Undtagelsen er de grafikkort der har tv-tuner men du
ville jo ikke have nyt grafikkort ... så du bliver nok nødt til at købe et
"gammelt" istedet.

Du har måske også en video med indbygget tv-tuner så du kan nøjes med et
grabber kort ?

Så vil jeg foreslå dig at kigge efter et brugt Matrox Marvel eller Rainbow
Runner. De har begge mjpeg komprimering i hardware så de ikke stiller store
krav til pc'en og har begge video in og ud så du kan få det redigerede af
pc'en igen.

Jeg solgte i sommers et Matrox Mystigue 4MB med Rainbow Runner add on for
400,- kroner. Nu ser det også ud til at jeg måske får et Matrox Marvel G200
tilovers. Du kan smide en mail hvis du er interesseret.

Mvh
Anders Majland