Debian Potato: Can't open fixed font
Fra : Claus L. Wilson

Dato : 17-01-02 21:03

Mit første debian-forsøg er endnu ikke endt med, at jeg er kommet ind i X.
Jeg får ovenstående fejlmeddelelse (ved brug af gamle XF86Config-filer).
Hvordan kommer jeg videre.

Maskinen er p 200 mmx med trio 4 mb grafikkort.

x-installationen standsede med Can't connect to socket errno = 111

Har jeg en fixed font på min maskine? (Jeg kan ikke finde den (ordret) på
min Msndrake 8.1, men derimod i Mandrake DrakFont)

Fra : Jeppe Eg

Dato : 18-01-02 11:16

"Claus L. Wilson" wrote:

> [...]
>
> Har jeg en fixed font på min maskine? (Jeg kan ikke finde den (ordret) på
> min Msndrake 8.1, men derimod i Mandrake DrakFont)

Jeg sad sjovt nok og bandede over samme problem i går, og netop den fejl kan
tilsyneladende have en millard (næsten) årsager. Den hyppigste årsag, hvis
man søger nettet, er at xfs fontserveren ikke kører. Mit problem var dog at
jeg ikke havde fontbiblioteket '/usr/X11R6/lib/X11/fonts/misc', hvori
fixed-fonten tilsyneladende ligger. Mit næste problem var at finde ud af i
hvilken deb-pakke misc-fontene lå, det lykkedes mig ikke(Ligger sikkert i en
eller anden banal pakke, for jeg har aldrig haft problemet før), så jeg
kopierede biblioteket fra min bærbare, hvorefter skidtet kørte perfekt.

/Jeppe Eg

Fra : Jeppe Eg

Dato : 18-01-02 14:44

Jeppe Eg wrote:

> [...]
> eller anden banal pakke, for jeg har aldrig haft problemet før), så jeg
> kopierede biblioteket fra min bærbare, hvorefter skidtet kørte perfekt.

xfonts-base hedder den vist

/Jeppe Eg

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 18-01-02 15:42

Jeppe Eg wrote:

> xfonts-base hedder den vist

Som beskrevet i /usr/doc/xfree86-common/FAQ.gz

/usr/doc (/usr/share/doc) er guld værd i Debian.

- Morten.