PROBLEMER MED BRÆNDER og DVD på samme id~
Fra : Christian Fangel

Dato : 17-01-02 19:26

Jeg Har købt en lite on Brænder 16*10*40, som kørte fint.
Til Jul fik jeg en LITE ON DVD som jeg har installeret på samme IDE på CD
rommen (for ikke at sænke hastigheden på min HD, der opager den 1. IDE.
Siden installationen af DVD har jeg haft problemer med brænding - og læsning
hvis jeg prøvede at læse fra DVD og brænde på CD brænderen.
Problemet forsvinder delvis ved restart af PC

Jeg har et ASUS MB og en TB 1200 CPU og OS 98SE

- NERO BURN har ennda fortalt mig at jeg var virus ramt - (Hvad der dog
forsvand ved geninstallation)

Har i hajer nogen løsningsforslag ?

med venlig hilsen
Christian

Fra : Madsen

Dato : 17-01-02 20:08

On Thu, 17 Jan 2002 19:26:13 +0100, "Christian Fangel"
<christian.fangel@12move.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har et ASUS MB og en TB 1200 CPU og OS 98SE
>
>- NERO BURN har ennda fortalt mig at jeg var virus ramt - (Hvad der dog

Prøv at sætte DVD drevet som slave på den primære
kontroller. Den vil ikke sænke hastigheden på din
harddisk. Det var i "gamle dage" at den slags skete,
men ikke med en moderne ATA33/66/100 kontroller.
Den kan sagtens køre ATA100 på harddisken og
styre DVD'en samtidigt

Mvh Madsen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-01-02 04:01

"Madsen" <madsen@dontmailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> harddisk. Det var i "gamle dage" at den slags skete,
> men ikke med en moderne ATA33/66/100 kontroller.
> Den kan sagtens køre ATA100 på harddisken og

Og mens du er i gang, så husk at slå DMA til under enhedshåndteringen

Mvh

Jesper Nielsen
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Christian Fangel

Dato : 18-01-02 19:50