Hvad er defekt??
Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 17-01-02 19:10

Jeg har et system med følgende konfiguration:
ECS K7S5A med nyeste bios
T-Bird 1400 266 fsb
512 PC 133 Ram
Palit Daytona GF2 pro 64 mb
Coolermaster køler
Codegen kabinet m. 300 W strømfors.
De første 3 måneder kørte systemet perfekt, derefter har det stort set været
defekt hele de 2 sidste måneder. Her er hvad der sker når man tænder:
Blæserne på cpu og grafikkort kører som de skal, HD led lyser kort lige i
starten, men slukker ellers, på skærmen står no signal, og der sker ikke
mere, jeg kan ikke slukke på fronten, kun restarte, så jeg må slukke på
stikkontakten. Nogen løsning til hvad jeg skal gøre for at få den til at
køre igen ?

På forhånd tak.
Mvh.
Christian

Fra : Bo

Dato : 17-01-02 19:18

"Christian Skau Pedersen" <christiansp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> stikkontakten. Nogen løsning til hvad jeg skal gøre for at få den til at
> køre igen ?

Pil alt ud, og prøv at starte den, starter den så prøv at sætte en ting i af
gangen til den fejler. Starter den ikke så prøv evt processor i et andet MB
og en anden processor i dit MB.

Hilsen Bo

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 17-01-02 19:28

Jeg kan vel ikke pille mere ud end jeg har, der skal vel være cpu, bundkort
HD og Grafik i for at den kan starte??

Fra : Hans-Jacob Møgelmose

Dato : 17-01-02 19:44

> [...]
af
> gangen til den fejler. Starter den ikke så prøv evt processor i et andet

ville overveje at sætte psu, mobo og cpu i først....og evt et graf kort hvis
ikke det er onboard

kunne ikke dy mig *G*

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-01-02 19:33

Havde en kammerat med samme prob, med næsten identisk system Han resettede
sin bios med Jumperen (No 4) og genstartede, så var alt ok, og han kunne
indstille sin bios og systemet kunne køre igen.

Jonny.

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 17-01-02 19:39

Det ser ikke umiddelbart ud til at hjælpe, hvor længe er det man skal lade
jumperen sidde på clear cmos før det virker??

Fra : Jonny Jensen

Dato : 17-01-02 20:50

5-10 sekunder sku ku gøre det.

Jonny.

Fra : Christian Skau Peder~

Dato : 17-01-02 20:59

Ok, min var i et minut, og det hjalp ikke

Fra : Christoffer Gæmelke

Dato : 18-01-02 08:40

Jeg har oplevet, at når jeg tændte, så startede blæsere og hd op, men der
skete ikke mere, og ingen signal til skærmen. Så tog jeg min ram ud og satte
dem i igen. Herefter virkede det igen... Ikke nogen videnskabelig løsning,
men jeg aner ikke hvad jeg ellers skulle gøre. Prøv det, måske..

Mvh Christoffer

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 18-01-02 11:48

"Christoffer Gæmelke" wrote:

> [...]
> dem i igen. Herefter virkede det igen... Ikke nogen videnskabelig løsning,
> men jeg aner ikke hvad jeg ellers skulle gøre. Prøv det, måske..

Oplevede engang noget lignende.
Det viste sig at være en lille kortslutning, fordi bundkortet rørte ved
bagpladen i det ene hjørne.
Afstandsstykket var knækket.
Et nyt i og så var problemet klaret.

Flemming

Fra : Jakob

Dato : 23-01-02 10:00

For mig lyder det som om dit grafikkort er istykker. Prøv at sætte et andet
i maskinen.

Hilsen Jakob