mysql.sock
Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 17-01-02 18:01

På min gamle Compaq slæbbare som jeg bruger som php/mysql server til min
windåse, har jeg for nylig fået installeret RH 7.2 og det funkede sådan
set OK i et par uger. Men nu er der sket et eller andet med mysql.sock
og jeg får følgende fejl når jeg bruger funktioner som trækker på mysql:

Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server
through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in
/usr/local/apache/htdocs/check.php on line 11
Could not connect to database.

Jeg konstaterede at den eneste mysql.sock som eksisterede på systemet lå
i et ../old/.. directory og kopierede den til /var/lib/mysql, men det
eneste jeg fik ud af det var at fejlnummeret (2) blev til (111)

Nogen forslag ?

Bjarne Jensen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 17-01-02 18:15

Marilu+Bjarne skrev:

> Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server
> through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in
> /usr/local/apache/htdocs/check.php on line 11

Prøv at forbinde til "0" eller "127.0.0.1" i stedet for.

--
Jonas Koch Bentzen

PHP-databaseklasse til PostgreSQL og MySQL:
http://understroem.dk/fasdab/

Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 17-01-02 18:28

Jonas Koch Bentzen wrote:

> Prøv at forbinde til "0" eller "127.0.0.1" i stedet for.

Øh...? Fra windåsen - så får jeg vel bare fat dåsen selv..??

--
Bjarne Jensen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 17-01-02 23:35

Marilu+Bjarne skrev:

> Øh...? Fra windåsen - så får jeg vel bare fat dåsen selv..??

Okay, jeg troede, du forsøgte at forbinde til localhost.

Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 18-01-02 00:26

> Okay, jeg troede, du forsøgte at forbinde til localhost.

forbindelsen er ok, PHP-fortolkeren virker fint men kald til MySQL
medfører fejlmeddelelsen. Jeg kan heller ikke komme i kontakt med MySQL
i et terminalvindue.

Bjarne Jensen

Fra : Rasmus j=E6rem= Niel~

Dato : 18-01-02 12:55

I artikel <3C470351.5F91AEBD@t-online.de>, skrev "Marilu+Bjarne"

http://www.mysql.com/doc/C/a/Can_not_connect_to_server.html

Fra : Marilu+Bjarne

Dato : 18-01-02 14:05

Rasmus Kjæremielsen wrote:
> http://www.mysql.com/doc/C/a/Can_not_connect_to_server.html

Tak, det ser spændene ud. Jeg vender tilbage.

--
Bjarne Jensen