Scanner installation
Fra : Styb

Dato : 17-01-02 16:57

Jeg skal have installeret min ældre microtek scanner som kører på LPT1.

Jeg skal bruge en Scanwizard/drivere til WinXP som skal understøtte
parrallel scannere. Har hidtil kun kunnet finde en scanwizard der
understøtter SCSI samt USB.

Hjælp ønskes

Fra : Allan Riise

Dato : 17-01-02 17:08

"Styb" <rasmusstubert@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg skal bruge en Scanwizard/drivere til WinXP som skal understøtte
> parrallel scannere. Har hidtil kun kunnet finde en scanwizard der

Nu skriver du ikke noget om styre system,
eller hvilken scanner det er, men kig her ..

http://www3.driverguide.com/betav2.php?action=dosearch&qa5=17&qa6=675&dp
=3&fs=0

Venligst ..
--
Allan Riise /// ICQ 55853098
www.AriSoft.dk

Fra : Styb

Dato : 17-01-02 17:37

"Allan Riise" <Ari06@arisoft.dk> wrote in message

> "Styb" <rasmusstubert@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> LPT1.

> Nu skriver du ikke noget om styre system,

jo jeg gjorde

> eller hvilken scanner det er, men kig her ..

Scanwizard dækker over alle deres scannere, men er lidt forskellig om det er
USB eller parrallel

Fra : Allan Riise

Dato : 17-01-02 17:42

Ups, overså lige XP..

Men fanft du en friver, vil gerne vide om det er lykkedes for dig !!

Venligst ..
--
Allan Riise /// ICQ 55853098
www.AriSoft.dk

Fra : Styb

Dato : 17-01-02 19:18

> Ups, overså lige XP..
>
> Men fanft du en friver, vil gerne vide om det er lykkedes for dig !!

Jeg har selv fundet Scanwizard 2.60 til EPP parallel port scanner. Udgaven
understøtter win2k/WinXP. Jeg har installeret programmet men får kun
fejlmeddelelsen "No host adapter found" ved opstart af Swiss Knife 2.73.
Under "Device Manager" er der installeret "Microtek SimpleSCSI miniport
Drivers". Der er gult udråbstegn som viser at hardwaren ikke fungerer.
Jeg har prøvet alle forskellige settings i bios omkring EPP/ECP parrallel
port ... nu er jeg blank for hvad jeg kan prøve.