Kig lige på denne konfiguration til ny com~
Fra : Kristian Nejsum

Dato : 17-01-02 14:41

Bundkort:
MicroStar K7T266 Pro 2 ATX
CPU: AMD Athlon Thunderbird / XP / Duron 800MHz-1,8GHz+
Socket: Socket A
Chip: VIA KT266A
FSB: 200-266MHz
Slots: 5 PCI / 1 CNR / 1 AGP
IDE: 4-Ultra DMA/100
SCSI: None
Ram: 3 x 184-pins DDR RAM

Grafikkort:
Palit Microsystems Daytona GeForce3 Ti200 w./TV-Out & DVI
Max Resolution: 2048 x 1536 Pixels
Memory: 64MB DDR RAM
Chipset: nVidia GeForce3 Ti200
RAMDAC: 350MHz
Type: AGP x4

CPU:
AMD Athlon Thunderbird 1200MHz
128KB L1 cache 1200MHz
256KB L2 cache 1200MHz
37 Million transistors
0,18 micron processor
Socket: Socket A
FSB: 266MHz

CPU køler:
Thermal Take Technology Volcano 7 Variable Fan Speed Control
Type: Cooler Socket FCPGA / Socket A
Fan Size: 80x80x25 mm
Effect: 2.16-5.4 Watt
Fan Size: 80x80x25 mm
Speed: 25°C 2900RPM / at 35°C 5000RPM
Noise: 27-39db
CFM: 46-53
Weight: 300g

Harddisk:
IBM DeskStar 60GXP 40GB
Cache: 2MB
Seek: 8,5ms
Spin: 7200RPM
Interface: Ultra DMA / 100 (IDE)
Disk drive size: 3½"
Warranty: 3 years

Drev, lydkort og perifere enheder hugger jeg fra min gamle/nuværende
computer, kabinettet kommer fra NoiseControl(!) og ang. RAM overvjer jeg at
anskaffe mig noget fra www.crucial.com. Jeg ved dog endnu ikke hvilket
mærke...

Anyway, hvad mener I?

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-01-02 14:51

> Grafikkort:
> Palit Microsystems Daytona GeForce3 Ti200 w./TV-Out & DVI
Aner det ikk :) men jeg ville købe Asus...det er kram.-..

> CPU:
> AMD Athlon Thunderbird 1200MHz
Hvorfor ikk 1400 .. prisforskellen er så lille for tiden.

> CPU køler:
> Thermal Take Technology Volcano 7 Variable Fan Speed Control
> Type: Cooler Socket FCPGA / Socket A
> Noise: 27-39db
> CFM: 46-53
Ork - tænk lige på lyden.. nu ved jeg ikke hvor meget den larmer, men .. ja!

> Harddisk:
> IBM DeskStar 60GXP 40GB
Jeg har hørt om MANGE problemer med lige den harddisk.. ! - og har selv haft
problemer med den!
Ved dog ikk om IBM har rettet op på fejlen..

Mvh.:
Peter Jensen

Fra : Michael Thomsen

Dato : 17-01-02 15:08

> Bundkort:
> MicroStar K7T266 Pro 2 ATX
> CPU: AMD Athlon Thunderbird / XP / Duron 800MHz-1,8GHz+
> Socket: Socket A
> Chip: VIA KT266A
> FSB: 200-266MHz
> Slots: 5 PCI / 1 CNR / 1 AGP
> IDE: 4-Ultra DMA/100
> SCSI: None
> Ram: 3 x 184-pins DDR RAM

Køb et ASUS istedet, Få evt et med RAID kontroller

> Grafikkort:
> Palit Microsystems Daytona GeForce3 Ti200 w./TV-Out & DVI
> [...]

Tja.. Creative eller ASUS, men de er lidt dyre

> CPU:
> AMD Athlon Thunderbird 1200MHz
> 128KB L1 cache 1200MHz
> 256KB L2 cache 1200MHz
> 37 Million transistors
> 0,18 micron processor
> Socket: Socket A
> FSB: 266MHz

Køb en 1400MHz istedet

> CPU køler:
> Thermal Take Technology Volcano 7 Variable Fan Speed Control
> [...]

Jeg aner ikke noget om AMD kølere, men mit forslag er at køb en papst køler
19db og sæt på den. køb evt en Alpha profil

> Harddisk:
> IBM DeskStar 60GXP 40GB
> Cache: 2MB
> Seek: 8,5ms
> Spin: 7200RPM
> Interface: Ultra DMA / 100 (IDE)
> Disk drive size: 3½"
> Warranty: 3 years

God harddisk. Ingen problemer, og hvis der skulle opstå nogen så er
ombytnings tiden meget hurtig. Der var MANGE problemer med 75GXP og derfor
har IBM ikke det bedste ry. Jeg har altid købt IBM og er yderst tilfreds med
dem.!

> Drev, lydkort og perifere enheder hugger jeg fra min gamle/nuværende
> computer, kabinettet kommer fra NoiseControl(!) og ang. RAM overvjer jeg
> [...]

Køb Crucial ram. De er billige og yder godt

Mvh Michael

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 17-01-02 15:16

"Kristian Nejsum" <foxbat@nork.auc.dk> skrev:
> Bundkort:
> MicroStar K7T266 Pro 2 ATX

Ja, der er vel ikke så stor forskel på bundkort mere !?!

> Grafikkort:
> Palit Microsystems Daytona GeForce3 Ti200 w./TV-Out &
> DVI
> Memory: 64MB DDR RAM
> Type: AGP x4

Det lyder da også fint.

> CPU:
> AMD Athlon Thunderbird 1200MHz
> Socket: Socket A
> FSB: 266MHz

Hvad med en større, har du set prisforskellen?

> CPU køler:
> Thermal Take Technology Volcano 7 Variable Fan Speed
> Control
> Noise: 27-39db

Nu da kabinettet er fra NC, så ville jeg finde en Cpu køler derfra
også.
<http://www.studiedata.dk/group.asp?group=135>
<http://asp.webconsult.dk/varer.asp?cID=1&scID=5&sID=2>
Det er godt nok nogle dyre svende, men de er altså pengene værd.

> Harddisk:
> IBM DeskStar 60GXP 40GB

Hvad med Seagate Barreacuda IV
<http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1374628021>
De er mindre støjende, fordi de ligger i olie og bruger ikke åbne kuglelejer
(afaik).

> Drev, lydkort og perifere enheder hugger jeg fra min
> gamle/nuværende computer

Ok.

> kabinettet kommer fra NoiseControl (!)

Læs under køleren.

> og ang. RAM overvjer jeg at anskaffe mig noget fra
> www.crucial.com. Jeg ved dog endnu ikke hvilket mærke...

De skulle være de bedste til OC !?!

/Mikael

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-01-02 15:23

"Kristian Nejsum" <foxbat@nork.auc.dk> wrote in message
> Bundkort:
> MicroStar K7T266 Pro 2 ATX

Helt fornuftigt bundkort at gå efter. Jeg overvejede det selv, da jeg for 14
dage siden selv købte nyt. Mit valg faldt dog på Solteks SL-DRV2 der er
billigere, men så heller ikke har USB2 og mulighed for RAID. Ting som jeg
ikke behøver.

Du har vel set Tom's test?
http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/index.html

> Grafikkort:
> Palit Microsystems Daytona GeForce3 Ti200 w./TV-Out & DVI

Jeg synes jeg har set en del med problemer med Daytona kort. Om det skyldes
at de er billige og derved der sælges mange eller om de virkelig har mange
fejl, tør jeg ikke at sige.

> CPU:
> AMD Athlon Thunderbird 1200MHz

Hvorfor ikke en AthlonXP nu du er i gang?

> CPU køler:
> Thermal Take Technology Volcano 7 Variable Fan Speed Control

Jeg har ikke prøvet den, men jeg forestille mig at svingende omdrejninger på
blæseren, let kunne virke generende. Min Taisol CGK760092 holder en XP1600+
stabil og støjen derfra er en let susen. Ikke noget jeg opfatter genrende.

> Harddisk:
> IBM DeskStar 60GXP 40GB

Tjae... så længe du ikke vælger en 75GXP

> Drev, lydkort og perifere enheder hugger jeg fra min gamle/nuværende
> computer, kabinettet kommer fra NoiseControl(!) og ang. RAM overvjer jeg
> [...]

Crucial er godt Så kan man med ro i sindet konfigurere BIOS'en med de
vildeste RAM indstillinger. Crucial giver mere end de lover...

--
- Lars

http://opera.no - the fastest browser on earth!

Fra : -=Madsen=-

Dato : 17-01-02 15:31

Jeg ville ikke købe en 1400 Mhz TB cpu i stedet (det er den som bliver mest
varm af dem alle) Hvorfor ikke købe den nye XP 1600+
som koster Kr. 1280,- på www.edbpriser.dk (ja den skal da clokkes til
1400Mhz. men bliver ikke ligså varm)

Valg af bundkort ser da fornuftigt ud, har selv lige købt et CHAINTECH 7VJDA
Sock.A *DDR*
som kan fås hos <link> til Kr. 1099,-
http://shop.computerparts.dk/visvaregruppe.phtml?varegruppeID=4&YWShopSessio
n=2394b963263e00e3a86f27914b74811c

Gav selv Kr. 948,- for det, jeg valgte det fordi jeg ville ha det nye 6 Ch.
lydkort onboard og ikke ville betale for Asus, læs evt test på
http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q4/011126/kt266a_nforce-04.html

Det ville ha hjulpet hvis du havde skrevet priser på dine ting...
for man kan jo altid finde noget som er bedre hvis man har penge nok ....

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 18-01-02 01:51

Alle priser er at forefinde på edbpriser.dk...

Fra : -=Madsen=-

Dato : 18-01-02 19:12

<-------------->
> Alle priser er at forefinde på edbpriser.dk...
<-------------->

H J Æ L P ! ! !

Fra : Thf

Dato : 18-01-02 21:06

><-------------->
><-------------->
>
>H J Æ L P ! ! !

Lol

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 17-01-02 15:53

In article <a26k2r$b18$1@sunsite.dk>, foxbat@nork.auc.dk says...

> Harddisk:
> IBM DeskStar 60GXP 40GB
> Cache: 2MB
> Seek: 8,5ms
> Spin: 7200RPM
> Interface: Ultra DMA / 100 (IDE)
> Disk drive size: 3½"
> Warranty: 3 years

Overvej en Seagate Baracuda IV. Den er utrolig støjsvag (man kan kun høre den,
hvis man lægger øret helt ned til disken).
Jeg er i gang med at skifte min IBM diske ud med Seagate, fordi de er så meget
mere stille.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Martin Møller

Dato : 17-01-02 16:39

Har du overvejet ATI Radeon 8500? Det slår GF3 med flere længder. Læs evt. test af begge kort på www. hardinfo.dk

> CPU:
> AMD Athlon Thunderbird 1200MHz
> 128KB L1 cache 1200MHz
> 256KB L2 cache 1200MHz
> 37 Million transistors
> 0,18 micron processor
> Socket: Socket A
> FSB: 266MHz
>
> CPU køler:
> Thermal Take Technology Volcano 7 Variable Fan Speed Control
> [...]

Dårlig valg da der er MANGE problemer med netop IBM harddiske for tiden. Maxtor er et godt alternativ.

Fra : Deaster

Dato : 17-01-02 17:05

"Martin Møller" <mm.randers@musikskole.dk> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet ATI Radeon 8500? Det slår GF3 med flere længder. Læs evt.
test af begge kort på www. hardinfo.dk

Til gengæld kan det så ikke leveres, såå.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 18-01-02 07:27

Bundkort:
Kunne godt være man skulle have sådan et istedet, da det er billigere:

Soltek SL-75DRV2 ATX
CPU: AMD Athlon Thunderbird & XP / Duron 500MHz-1,5GHz+
Socket: Socket A
Chip: VIA KT266A
FSB: 200/266MHz
Slots: 5 PCI / 1 CNR / 1 AGP Pro / Audio AC97
IDE: 4-Ultra DMA/100
SCSI: None
Ram: 3 x 184-pins DDR RAM
Cache: On Chip
Warranty: 2 Years

men...
1) Hvor MSI kortet har 1 AGP port, så har dette kort en AGP Pro port?? Hvad
er det?

2)Der er et onboard lydkort på kortet...udelukker dette montering af et alm.
lydkort?

3) Kun 2 års garanti kontra MSI's 3 år. Hvad skal man lægge i den forskel?

Grafikkort:

> Har du overvejet ATI Radeon 8500? Det slår GF3 med flere længder. Læs evt.
test af begge kort på www. hardinfo.dk

Jeg er ikke interesseret i at have det nyeste og det bedste, da jeg er en
fattig studerende :), og da Daytona'en er et relativt kraftigt, men billigt
kort, så...
Jeg har forresten ladet mig fortælle, at man eks. vha. Coolbit kan OC'e
GF3Ti200, så den i ydelse kommer meget tæt på et alm. GF3.
Er der nogen der kan af- eller bekræfte dét?

Ovenstående foreslås erstattet med en XP 1600+ (1400 MHz)...det vil blive
overvejet.

En køler fra NoiseControl blev foreslået, da kabinettet også kommer
derfra...
Det ville så blive en Silverado 50 MkII...der altså er lidt dyr eller er
den? (565,-)

> Dårlig valg da der er MANGE problemer med netop IBM harddiske for tiden.
Maxtor er et godt alternativ.

"...MANGE problemer..." Siger hvem? Tværtimod så har jeg en kammerat ,der
sværger til IBM efter at have fået fejl på en 1 år gammel Diamond Maxtor HD.
Tror forresten det bliver 60Gb udgaven istedet. 200kr for 20Gb ekstra er
ikke så galt :)

Okay...det bliver MÅSKE Crucial ram....Men hvis jeg ikke har den store
interesse i OC'e ram (eller hvad det nu er ,som Crucial's er så fantastiske
til...), hvilket mærke ville I så foreslå?

Fra : Michael Thomsen

Dato : 18-01-02 09:03

> 1) Hvor MSI kortet har 1 AGP port, så har dette kort en AGP Pro port??
Hvad
> er det?

Tja det eneste jeg ved er at en understytter de grafikkort der bruger AGP
Pro, ikke fordi jeg ved om der er lavet noget AGP kort til workstation der
bruger AGP Pro, tror mere det er til CAD programmer m.m.

> 2)Der er et onboard lydkort på kortet...udelukker dette montering af et
alm.
> lydkort?

Du kan saktens deaktivere lydkortet på bundkortet så det er ikke noget
problem.

> 3) Kun 2 års garanti kontra MSI's 3 år. Hvad skal man lægge i den forskel?

Tja.. om 2 år er det alligevel forældet! :)

> [...]
> GF3Ti200, så den i ydelse kommer meget tæt på et alm. GF3.
> Er der nogen der kan af- eller bekræfte dét?

Jeg syntes du skal købe Nvidia chip. (Geforce) Da de laver så mange
opdateringer til deres kort. Jeg har hørt mange problemer med ATI Radeon
8500 i XP.

> Ovenstående foreslås erstattet med en XP 1600+ (1400 MHz)...det vil blive
> overvejet.

Jeg ville helt klar købe en XP 1600+ da den ikke skulle blive så varm som
T-Bird.

> En køler fra NoiseControl blev foreslået, da kabinettet også kommer
> derfra...
> Det ville så blive en Silverado 50 MkII...der altså er lidt dyr eller er
> den? (565,-)

Tja. Kender ikke Silverado, da den ikke kan side på min CPU (P4) Men har set
den i aktion og der køler godt og larmer ikke!

> [...]
HD.
> Tror forresten det bliver 60Gb udgaven istedet. 200kr for 20Gb ekstra er

Jeg ville købe IBM 60gb 60GXP, eller Seagate IV 60Gb

> [...]
> interesse i OC'e ram (eller hvad det nu er ,som Crucial's er så
fantastiske
> til...), hvilket mærke ville I så foreslå?

Da Crucial Ram er gode til at overclocke, kan man jo se det på den måde at
de bare er endnu bedre til at køre den orginale fart! Dvs der skulle ikke
være nogen problemer med at kører CAS 2-2-2

Mvh Michael

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 18-01-02 18:29

> [...]
>
> Jeg syntes du skal købe Nvidia chip. (Geforce) Da de laver så mange
> opdateringer til deres kort. Jeg har hørt mange problemer med ATI Radeon

ATI'en var heller aldrig rigtig inde i billedet, da jeg synes 2500 er lidt
mere end jeg gider give på dette tidspunkt...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-01-02 00:25

> Soltek SL-75DRV2 ATX
> CPU: AMD Athlon Thunderbird & XP / Duron 500MHz-
> 1,5GHz+
> Socket: Socket A
> Chip: VIA KT266A
> FSB: 200/266MHz
> Slots: 5 PCI / 1 CNR / 1 AGP Pro / Audio AC97
> IDE: 4-Ultra DMA/100
> SCSI: None
> Ram: 3 x 184-pins DDR RAM
> Cache: On Chip
> Warranty: 2 Years

Godt valg efter min mening.

> DVI

Også et fint valg efter min mening (ser på prisen kontra kvaliteten).

Ville vælge TB XP 1600 istedet pga. det med varmen folk siger.

> En køler fra NoiseControl blev foreslået, da kabinettet også
> kommer derfra...
> Det ville så blive en Silverado 50 MkII...der altså er lidt dyr eller
> er den? (565,-)

Ville jeg vælge, 110%
Evt. en mindre een, men ihvertfald en dæmpet...

Vil stadig holde på Seagate Barracuda IV, har dog selv udelukkende
IBM, men min bror har Seagate - den er kanon...

> [...]
> den store interesse i OC'e ram (eller hvad det nu er ,som Crucial's
> er så fantastiske til...), hvilket mærke ville I så foreslå?

Apacer, har udelukkende Apacer (både i min egen og i min brors...).

Venligst
Mikael

Fra : Kristian Nejsum

Dato : 21-01-02 03:58

> Ville vælge TB XP 1600 istedet pga. det med varmen folk siger.

Det bliver nok også sådan een...der forresten ikke hedder noget med
Thunderbird. Prisforskellen ligger pt. på 250kr inkl. fragt, og 200Mhz mere
til den pris er jo ikke så galt.

> Ville jeg vælge, 110%
> Evt. en mindre een, men ihvertfald en dæmpet...

Hvad så med denne her:
http://asp.webconsult.dk/vareinfo.asp?VareID=28
Den "larmer" lidt, men hvor meget er 19dB egentlig? Kan det høres hvis
køleren befinder sig i et NoiseControl kabinet?

> Vil stadig holde på Seagate Barracuda IV, har dog selv udelukkende
> IBM, men min bror har Seagate - den er kanon...

Barracuda'en har en lidt højere access-time...betyder det meget? (9ms kontra
IBm's 8,5ms)

> Apacer, har udelukkende Apacer (både i min egen og i min brors...).

Ja, jeg fandt jo ud af, at det ville koste 890kr at få sendt et 256Mb DDR
ram-modul hertil fra England...

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-01-02 13:59

"Kristian Nejsum" <foxbat@nork.auc.dk> skrev:
> Det bliver nok også sådan een...der forresten ikke hedder noget
> med Thunderbird.

Nå ja, det gik nok lidt hurtigt

> Prisforskellen ligger pt. på 250kr inkl. fragt, og 200Mhz mere til
> den pris er jo ikke så galt.

Nej, det ser jo fint ud.

> Hvad så med denne her:
> http://asp.webconsult.dk/vareinfo.asp?VareID=28

Den ser rigtigt god ud.

> Den "larmer" lidt, men hvor meget er 19dB egentlig? Kan det
> høres hvis køleren befinder sig i et NoiseControl kabinet?

Ikke specielt meget.

> Barracuda'en har en lidt højere access-time...betyder det meget?
> (9ms kontra IBm's 8,5ms)

Vi kan ihvertfald ikke mærke forskel!

> Ja, jeg fandt jo ud af, at det ville koste 890kr at få sendt et 256Mb
> DDR ram-modul hertil fra England...

Tjaa, Apacer ligger på 799,-
<http://makeashorterlink.com/?L1822115>

Venligst