Legale cookies - og ikke mindst cookieprob~
Fra : Jesper Brunholm

Dato : 17-01-02 12:05

Jeg er med til at lave et nyt website for Multimedieuddannelsen på
SDU/Odense.

Vi har lavet et login-system med cookies, men det sætter (ifølge Opera)
ikke legale cookies, og hvad værre er (men det hænger sikkert sammen)
det sætter tilsyneladende slet ikke cookies i Netscape 4.7!

Systemet er på
<http://cepheus.nat.sdu.dk/it-vest/>

og I skal nok have et login for selv at kunne se problemet:
login i01jbs
pass jesper

pf mange tak for al hjælp (og endnu mere tak for hurtig hjælp da det er
en eksamensopgave! )

venligst

Jesper Brunholm

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-01-02 12:29

"Jesper Brunholm" <jesper@brunholm-scharff.dk> wrote in message
> Vi har lavet et login-system med cookies, men det sætter (ifølge Opera)
> ikke legale cookies, og hvad værre er (men det hænger sikkert sammen)
> det sætter tilsyneladende slet ikke cookies i Netscape 4.7!

Ja, det lyder godt nok som om det hænger sammen...

Prøv lige at vise os den kode, der danner og sætter cookien. Så kan vi måske
se, hvad der er galt der.

Du kan også prøve at lave et andet script, som kun har to formål: At sætte
en cookie, og læse den igen.
Når du har leget med cookies isoleret, er det nemmere at benytte dem i en
sammenhæng.

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Dennis Iversen

Dato : 17-01-02 13:09

Jesper Brunholm wrote:

> [...]
> login i01jbs
> pass jesper
>
> pf mange tak for al hjælp (og endnu mere tak for hurtig hjælp da det er

jeg kiggede lidt på det.

Warning: Undefined variable: urside in E:\Web
Site\Root\ITVest\IT-Vest\login.php on line 2

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output
started at E:\Web Site\Root\ITVest\IT-Vest\login.php:2) in E:\Web
Site\Root\ITVest\IT-Vest\login.php on line 487

Prøv at fjerne den første warning (fx ved at omdefinere error_reporting
level el. ved at definere variablen 'urside' inden den bruges). Når man
bruges cookies må der ikke sendes noget til browseren inden cookies
bliver sat (mm. man bruger output buffer funktionerne - og det gør du
tilsyneladende ikke).

- Dennis Iversen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 17-01-02 14:35

Dennis Iversen wrote:

> Warning: Undefined variable: urside in E:\Web
> Site\Root\ITVest\IT-Vest\login.php on line 2

Det undrer os utroligt meget af flere årsager: 1) hvordan mon det får
noget med E:\ at gøre?
2) variablen urside gives normalt med som /post/ fra "log ind" på
forsiden, er du kommet ind på siden på en anden måde end ved at trykke
på "log ind" på forsiden?

Men jeg kan godt se din pointe med modtagelsen af info før cookie - så
vi har løst det problem

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jakob Jensen

Dato : 17-01-02 15:00

Hej Dennis

Du snakker om en outbuffer funktion. Hvordan virker den og hvor kan jeg læse
mere om den?

Mvh. Jakob Jensen
http://www.debatkat.dk

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-01-02 16:32

"Jakob Jensen" <webmaster@debatkat.dk> wrote in message
> Du snakker om en outbuffer funktion. Hvordan virker den og hvor kan jeg
læse
> mere om den?

http://dk.php.net/outcontrol

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 21-01-02 12:42

Hej alle

Gennemtestning fra bunden viste at:
* Opera skal have "www" med i domænet for at acceptere en cookie som
legal (et problem når man har en serveradresse uden www som vi har... )
* Netscape 4 skal have www med for at ville _sætte_ cookien
* MSIE 5 til mac vil ikke acceptere en expire sat i sekunder

- det lever vi så med lige nu - tak for al hjælp.
Jeg er stadig nysgerrig efter at få svar på mine spørgsmål om hvordan
det lykkedes Dennis Iversen at få en warning som indehold at vores
script kaldte hans e-drev

mvh

Jesper Brunholm