Det største edb sikkerhedsproblem ?
Fra : Gigasoft Denmark

Dato : 17-01-02 11:12

Prøv at se denne udsendelse.
http://www.tv2regionerne.dk/Default.asp?r=7&Id=42168

Mon ikke det snart er den største edb. sikkerhedsrissiko i Danmark

Ca 100000 indbrud i virksomheder om året og næsten hver gang stjæles der edb
udstyr.

Tyveri af computerudstyr er i voldsom vækst.
Alene i nat har gerningsmænd slået til ti forskellige steder bare i Århus

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Kasper Dupont

Dato : 17-01-02 11:36

Gigasoft Denmark wrote:

> [...]
>
> Tyveri af computerudstyr er i voldsom vækst.
> Alene i nat har gerningsmænd slået til ti forskellige steder bare i Århus

Vi har diskuteret det før, vi gider ikke diskutere det igen.
Hvis man har følsomme data må man kryptere dem, og desuden
skal man backupkopiere sine data og have en forsikring, der
dække køb af nyt udstyr. Sidst men ikke mindst kan man
foretage almindlig sikring med tyverialarm og vagtcentral.
For den velforberedte virksomhed er et indbrud ikke noget
stort problem.

--
Kasper Dupont
For sending spam use mailto:u972183+6138@daimi.au.dk

Fra : Klaus

Dato : 17-01-02 11:45

Kasper Dupont wrote:

> [...]
> foretage almindlig sikring med tyverialarm og vagtcentral.
> For den velforberedte virksomhed er et indbrud ikke noget

Enig - kryptering eller ej, har man følsomme data hører de hjemme på en
server i et aflåst lokale og *aldrig* på et lokalt drev. Eneste problem
ved et indbrud burde være den tid det tager at få leveret nyt udstyr !!!

/klaus

Fra : Lars Møller

Dato : 17-01-02 20:59

Gigasoft Denmark wrote:

> [...]
>
>Tyveri af computerudstyr er i voldsom vækst.
>Alene i nat har gerningsmænd slået til ti forskellige steder bare i Århus

Sidste gang Bjarne forsøgte at promovere sit program, overvejede jeg at
komme med dette forslag:

Bjarnes motiv med at skrive om hans program, er at han gerne vil
diskutere sin genistreg med professionelle. Så hvorfor ikke gå med på
spøgen. Jeg vil endda gerne teste programmet gratis.

Her er præmisserne:

Bjarne køber 20 PC'er. På de 10 PC'er installere han sit program.

Bjarne notere serienumrene ned på alle maskinerne, både dem der er
installeret programmet på og dem der ikke er noget program på.
Dokumentet får Bjarne registreret ved Notarius Publicus.

Derefter annoncere han efter frivillige testere. Alle får udleveret en
PC, og underskriver et dokument, hvor de lover, at levere maskinen
tilbage hvis det er en af dem der ikke er programmet på. Man forpligter
sig også til at browse på Internettet med maskinen i mindst 1 time,
indenfor en uge. De maskiner der har programmet installeret, og som
Bjarne finder skal ligeledes leveres tilbage til Bjarne. MEN..... De
maskiner som har programmet installeret, og som Bjarne IKKE sporer, er
testerens ejendom.

Det er en fair test, og jeg stiller gerne op.

Lars P. Møller

Kongevejen 20
Endelave
8700 Horsens
Tlf. 29 48 06 38 - 75 68 94 14
mailto://larsmo@post3.tele.dk
http://www.wmsecurity.dk

Fra : Kasper Dupont

Dato : 17-01-02 22:06

Lars Møller wrote:

> [...]
> testerens ejendom.
>
> Det er en fair test, og jeg stiller gerne op.

Jeg stiller også gerne op. Jeg har tænkt mig at
installere RH7.2 på min maskine. (-:

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 17-01-02 22:45

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote:

>Jeg stiller også gerne op. Jeg har tænkt mig at
>installere RH7.2 på min maskine. (-:

Det omhandlede produkt er sikker ikke lavet så det overlever dette,
men det kunne da godt være (lavet sådan at det overlever installering
af RH 7.2 og virker derefter).
--
Svend Olaf

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-01-02 23:52

On Thu, 17 Jan 2002 21:45:22 GMT, svolaf@inet.uni2.dk (Svend Olaf
Mikkelsen) wrote:

> Det omhandlede produkt er sikker ikke lavet så det overlever dette,

Nej, PC Finder er fuldstændig trivielt at fjerne.

> men det kunne da godt være (lavet sådan at det overlever installering
> af RH 7.2 og virker derefter).

Ja, men formentlig ikke med Gigasofts til rådighed værende kompe-
tence. Intet Bjarne har skrevet her i gruppen tyder i hvert fald
på, at han selv skulle oppebære den.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 17-01-02 23:36

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> wrote in message

> [...]

Øh hvad er det lige for et program jeg har skrevet om i denne tråd?
Vi har jo lavet en del.

Jeg mener da kun jeg henviste til en tv. udsendelse der omhandlede edb
sikkerhed, og kommenterede denne.

Og forresten benytter vi ikke testere der tror det er en spøg.
Det ville jo være en hån mod alle de mange der allerrede tester det meget
seriøst.

Ps. nu har jeg på www.gigasoft.dk har jeg lagt et af mine programmer som i
gerne må teste for sjov.
Men jeg advarer jer, medens i tester programmet, tester det jer.
Tør i ????
Læg mærke til IQ skalaen neders i spillet )

Mvh
Bjarne

Fra : Kasper Dupont

Dato : 18-01-02 01:31

"Bjarne Østergård" wrote:

> "Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> wrote in message

Lær dog at citere korrekt. Det var ikke mig,
der skrev ovenstående.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-01-02 07:37

On Thu, 17 Jan 2002 23:36:05 +0100, "Bjarne Østergård"
<boe@gigasoft.dk> wrote:

> Øh hvad er det lige for et program jeg har skrevet om i denne tråd?

Dit undvigende svar tyder stærkt på, at du godt ved, programmet
(PC Finder) ikke vil finde de pågældende pc'er igen. Og når du
ikke selv tror på programmet, hvorfor skulle andre så?

> Læg mærke til IQ skalaen neders i spillet )

Ja, den viser bare, at I heller ikke ved noget om, hvad IQ er
eller hvordan det testes.

-A
--
http://www.hojmark.org/