Baggrundsfarve
Fra : CAD/TECH

Dato : 17-01-02 10:44

Når man skifter baggrundsfarve i Acad 2000 fra f.eks sort til hvid skifter
farverne i mit streglager også. De bliver meget mørkere.
Er der nogen der ved hvorfor ?

Lene

Fra : rcn

Dato : 17-01-02 11:27

Det skyldes et optisk bedrag. Farver ser forskellige ud alt efter
hvilken baggrund de ses imod. Hvis du har en opsætning, så prøv at
skifte mellem model og layout, hvor man typisk har hvid baggrund på den
ene og sort på den anden. Så kan du tydeligt se forskellen, men det er
altså kun noget der sker i dine øjne og ikke på skærmen.

Rikke

http://www.kandu.dk/

Fra : CAD/TECH

Dato : 17-01-02 12:03

Jeg vil ikke give dig ret.
Jeg skal bruge farverne i forbindelse med at filerne skal ind i Word. Og der
er også stor forskel i udprintning.

Lene

Fra : MajbrittB

Dato : 22-01-02 19:38

"CAD/TECH" skrev d. 17-01-02 12:03 dette indlæg :
> Jeg vil ikke give dig ret.
> Jeg skal bruge farverne i forbindelse med at filerne skal ind i Word.
> [...]

Der er flere forskellige løsninger på problemet med CAD-tegninger i Word
dokumenter. Den mest simple er vist at tilføje et HPGL-filter til Word,
hvorefter man kan indsætte plotfiler fra HP-printere direkte i
dokumentet.

MVH
Majbritt

http://www.kandu.dk/

Fra : JM

Dato : 23-01-02 09:05

En anden løsning

I word vælg: Indsæt, Objekt, Opret fra fil, indtast filnavn, sæt evt. hak i
"kæde til fil", ok.

Så er baggrundsfarve, og alle andre farver nøjagtig de samme, som dem der
ses når filen åbnes i AutoCad.

Hvis det ikke er det du ønsker, så beskriv detaljeret, hvad du vil,
udgangspunkt og ønsket resultat, da jeg er lidt i tvivl.

Skal udskriften være til sort/hvid eller farveprinter?

JM

Fra : MajbrittB

Dato : 27-01-02 17:03

"CAD/TECH" skrev d. 17-01-02 10:44 dette indlæg :
> Når man skifter baggrundsfarve i Acad 2000 fra f.eks sort til hvid
skifter
> farverne i mit streglager også. De bliver meget mørkere.
> Er der nogen der ved hvorfor ?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Lene
>
>Hvis du skal bruge farverne fra tegningen i Word, er du nødt til at
printe tegningerne som EPS-filer og feks. vha. Acrobat Distiller
konvertere til PDF-format. Det har jeg selv gjort med stort held. Derved
opnår man frihed til selv at bestemme opløsning/filstørrelse.

MVH
Majbritt

http://www.kandu.dk/