Hvordan sikrer jeg mig, at kun én $ sendes~
Fra : Allan Bech

Dato : 17-01-02 01:37

Jeg har en simpel form, hvor man ENTEN skal indtaste en e-mailadresse i et
text-felt ELLER vælge en fra en dropdown-menu, der viser tidligere anvendte
e-mailadresser.

Problemet er imidlertid, at jeg ikke kan skille dem ad, så hvis man IKKE
vælger noget, så kegler det, og hvis man BÅDE indtaster en e-mail i
text-feltet OG vælger en fra dropdown-menuen så kegler det også.

Nogle idéer?

Her er formen:

<FORM action="send.php" method=post>
<P> Angiv en modtager : <INPUT TYPE="text" NAME="textfield"> </P>
<P>Eller v&aelig;lg en fra listen over tidligere modtagere <SELECT
NAME="dropdown">
<OPTION>hentes fra db</OPTION>
</FORM>

Mvh Allan Bech

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 17-01-02 02:05

"Allan Bech" <ab@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> vælger noget, så kegler det, og hvis man BÅDE indtaster en e-mail i
> text-feltet OG vælger en fra dropdown-menuen så kegler det også.

Jeg ville lave noget client-side kode der tjekker om en bruger angiver begge
muligheder og afholde personen fra at submitte.

mvh
Andreas Hjordt

Fra : Jakob Kirkegaard

Dato : 18-01-02 10:39

Thursday 17 January 2002 02:05 skrev Andreas Hjordt:

> Jeg ville lave noget client-side kode der tjekker om en bruger angiver
> begge muligheder og afholde personen fra at submitte.

Dette vil jeg kun anbefale hvis det understøttes af serverside
validering. Client side validering kan eks. benyttes til at give
brugeren dialog bokse med fejlmeddelser el.lign., men det må ikke være
eneste validering. Stol aldrig på clienten!

--
mvh Jakob Kirkegaard

Fra : Martin Mouritzen

Dato : 17-01-02 12:46

On Thu, 17 Jan 2002 01:37:24 +0100, "Allan Bech" <ab@get2net.dk>
wrote:

>Problemet er imidlertid, at jeg ikke kan skille dem ad, så hvis man IKKE
>vælger noget, så kegler det, og hvis man BÅDE indtaster en e-mail i
>text-feltet OG vælger en fra dropdown-menuen så kegler det også.

Hvad med:

<?
if (!$textfield && !$dropdown) {
print "Undskyld, men du skal altså udfylde ét af felterne.";
}
else if ($textfield && $dropdown) {
print "Undskyld, men du skal kun udfylde ét af felterne.";
}
else {
   if ($textfield) {
      $email = $textfield;