Samba password
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 17-01-02 00:16

Jeg har for nogen tid siden fået sat min windows til at huske password til
Samba (som står i smbpasswd filen). I mellemtiden har jeg glemt det, og de
passwords jeg normalt bruger virker ikke. Men sharen virker fint. Jeg ved
godt jeg kan ændre det som root, men jeg ville egentligt gerne finde frem
til hvad det er. Jeg har startet samba op så den skriver meget i .log filen,
men selvfølgelig ikke password. Er der en vej til at finde ud af hvad mit
password er, eller kan jeg "kun" ændre som root ? Er det noget jeg skal løse
på windows ?

PS Det er ikke et praktisk problem, mere et teoretisk problem, også er jeg
nysgerrig på hvad jeg skrev i siden tid.

Jørn