asp+apache+win2k
Fra : Carsten Klausman

Dato : 16-01-02 21:55

Jeg har et lille problem som der er sikkert nogen som kan hjælpe med.

Jeg har installeret apache på win2k pro og øsnker at kunne køre asp scripts
herunder. Er der nogen som kan hjælpe med det problem.

På forhånd tak

Carsten Klausman

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 17-01-02 02:36

"Carsten Klausman" <carsten@klausman.dk> wrote in message
> [...]
scripts
> herunder. Er der nogen som kan hjælpe med det problem.

Hej Carsten,

At du har installeret apache på en Windows maskine betyder ikke at du kan
køre ASP-scripts. Der findes en række forskellige produkter til Apache som
gør at du kan køre ASP scripts. Tag evt. et kig på http://www.chiliasp.com/
som laver sådan et produkt. Jeg har ikke selv erfaring med det, men har hørt
fra andre at det er ok.

Mvh,

Tony Lorentzen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 17-01-02 15:45

> [...]
http://www.chiliasp.com/
> som laver sådan et produkt. Jeg har ikke selv erfaring med det, men har

Halcyon Software Instant ASP er noget bedre.
Chili!Asp understøtter kun version 3.5 (mener jeg) af VBScript og JScript
(ASP2), hvorimod Instant Asp unserstøtter ver. 5.5 (ASP 3).

Instant Asp er også meget hurtigere end Chili!Asp.

Du kan læse mere om det på <http://www.halcyonsoft.com/>, hvor du også kan
hente en eval. udgave.

--
Mvh. Jesper

Fra : Carsten Klausman

Dato : 17-01-02 17:34

Tak for hjælpen!!!

mvh. Carsten Klausman

Fra : Allan Ebdrup

Dato : 18-01-02 11:12

"Jesper Nielsen" <jn@nielsenit.dk> wrote in message
> [...]
[Klip]
> Halcyon Software Instant ASP er noget bedre.
> Chili!Asp understøtter kun version 3.5 (mener jeg) af VBScript og JScript
> (ASP2), hvorimod Instant Asp unserstøtter ver. 5.5 (ASP 3).
[Klip]

Bare for at være en flueknepper så har ASP versionen ikke direkte noget at
gøre med Scripting Engine versionen, ASP 2.0 kører på IIS4 (Win NT4) mens
ASP 3.0 kører på IIS5 (Win 2000), og den eneste forskel i ny funktionalitet
er stort set Server.Transfer og Server.Execute metoderne. At hele IIS så er
blevet optimeret har ikke den store betydning for de applikationer du kan
skrive.

Hvis du gerne vil have en nyere scriptingengine på din IIS4 eller IIS5 kan
du bare downloade den nyeste scripting engine fra:
<http://msdn.microsoft.com/downloads/default.asp?url=/downloads/sample.asp?u
rl=/msdn-files/027/001/733/msdncompositedoc.xml>
så kan du få Scripting engine 5.6 på ASP 2.0/IIS4 (NT4), den kører meget
hurtigere og har mange nye funktioner i forhold til fx V3.5 (bla. Klasser og
Regulære udtryk.).
Opdateringer gælder naturligvis kun IIS4 og IIS5 og kan sikkert ikke gøres
med Halcyon Software Instant ASP eller Chili!Asp da disse produkter sikkert
kræver deres egen implementation af scripting enginen.

MVH
Allan Ebdrup
www.ti-fire.dk