Diablo under Debian
Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-01-02 20:08

Der var en der for nogen tid siden skrev her på kanalen at Diablo findes
som en program parke til Debian, hvorfor jeg valgte at installere
Debian,,,

Men når jeg nu skriver apt-get insatll diablo svare den

| Package diablo has no avialable version, but exists in the database
..,,,,,,
| or is not available with the contents og sources.list

Hvad skal der stå i sources.list for at kunne få Diablo?

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv,
og dem der er enig med mig,,,

Fra : Peter Makholm

Dato : 16-01-02 20:15

Ivar Madsen <news-02-01-02@milli.dk> writes:

> Hvad skal der stå i sources.list for at kunne få Diablo?

Et eller andet med non-free. Bruger du potato eller woody?

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-01-02 21:12

On Wed, 16 Jan 2002 20:15:09 +0100, Peter Makholm <peter@makholm.net>
wrote:

>Et eller andet med non-free.

Det er med,,,

>Bruger du potato eller woody?

woody.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-01-02 20:29

Ivar Madsen skrev:

> Hvad skal der stå i sources.list for at kunne få Diablo?

Der er flere muligheder for at finde sådan en pakke, fx

#v+
$ apt-cache search diablo
diablo - News transport system without reader support.
diablo-common - common files for diablo feeder and readerd
diablo-readerd - Diablo News transport system reader support.
#v-

eller hvis man er sikker på at nøgleordet indgår i pakkenavnet:

#v+
$ dpkg -l '*diablo*'
Desired=Unknown/Install/Remove/Purge/Hold
| Status=Not/Installed/Config-files/Unpacked/Failed-config/Half-installed
|/ Err?=(none)/Hold/Reinst-required/X=both-problems (Status,Err: uppercase=bad)
+++-==============-==============-============================================
ii diablo 4.0-1 News transport system without reader support
ii diablo-common 4.0-1 common files for diablo feeder and readerd
ii diablo-readerd 4.0-1 Diablo News transport system reader support.
#v-

// Klaus

Fra : Ivar Madsen

Dato : 16-01-02 21:12

On Wed, 16 Jan 2002 20:28:36 +0100, Klaus Alexander Seistrup
<spamtrap@magnetic-ink.dk> wrote:

>Der er flere muligheder for at finde sådan en pakke, fx

>#v+
>$ apt-cache search diablo

Skriver jeg sådan med $, så svare den command not found, uden $ så
acceptere den det, men gør ikke noget, kommer bare med komandopromten i
næste linie,,,

Det dersens #v+ og - hvad betyder det?

Fra : Peter Makholm

Dato : 16-01-02 21:32

> [...]

> Skriver jeg sådan med $, så svare den command not found, uden $ så
> acceptere den det, men gør ikke noget, kommer bare med komandopromten i

Når man skriver en komandolinje der begynder med $ antyder det at den
kan udføres som almindelig bruger. En komandolinje der indledes med #
angiver at komandoen skal udføres som root. $ og # er standardprompten
for henholdsvis almindelige brugere og root.

Hvis du ikke får noget uddata ved den foreslået linje så kan du ikke
have non-free stående i din sources.list. diablo er med i både stable,
testing og unstable.

Prøv at klip din sources.list ind.

> Det dersens #v+ og - hvad betyder det?

Hmmm Klaus, det kunne være at du skulle lavve en OSS. '#+' får Klauses
slrn til at vise ting verbatimt.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 17-01-02 06:47

Peter Makholm skrev:

> Prøv at klip din sources.list ind.

Mens Ivar tænker, klistrer jeg lige min egen sources.list ind - den
kan nemlig godt finde diablo-pakkerne:

#v+
deb http://ftp.se.debian.org/debian stable main contrib non-free
deb-src http://ftp.se.debian.org/debian stable main contrib non-free
deb http://ftp.se.debian.org/debian unstable main contrib non-free
deb-src http://ftp.se.debian.org/debian unstable main contrib non-free
deb http://non-us.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib non-free
deb-src http://non-us.debian.org/debian-non-US stable/non-US main contrib non-free
deb http://non-us.debian.org/debian-non-US unstable/non-US main contrib non-free
deb-src http://non-us.debian.org/debian-non-US unstable/non-US main contrib non-free

deb http://security.debian.org/ potato/updates main contrib non-free
deb http://security.debian.org/ stable/updates main contrib non-free
deb http://security.debian.org/debian-non-US potato/non-US main contrib non-free

deb http://http.us.debian.org/debian dists/proposed-updates/
deb http://non-us.debian.org/debian-non-US dists/proposed-updates/
#v-

> Hmmm Klaus, det kunne være at du skulle lavve en OSS.

Ja, det har du ret i. Var der ikke noget med at vi påbegyndte en på
et tidspunkt? På en faq-o-matic, var det vist. Men jeg har fuld-
stændig glemt adressen.

// Klaus

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-01-02 10:02

On Thu, 17 Jan 2002 06:46:31 +0100, Klaus Alexander Seistrup
<spamtrap@magnetic-ink.dk> wrote:

>Mens Ivar tænker, klistrer jeg lige min egen sources.list ind - den
>kan nemlig godt finde diablo-pakkerne:

Du har jo en del mere end jeg har, kan jeg bare tage dig og er statte
den jeg har?

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-01-02 10:17

Ivar Madsen skrev:

> Du har jo en del mere end jeg har, kan jeg bare tage dig og er-
> statte den jeg har?

Hvis du ellers er enig i mit valg af servere, er der ikke noget i
vejen for at du bruger min sources.list.

// Klaus

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-01-02 11:13

On Sat, 19 Jan 2002 10:17:03 +0100, Klaus Alexander Seistrup

>Hvis du ellers er enig i mit valg af servere, er der ikke noget i
>vejen for at du bruger min sources.list.

Det er vel af mindre betydning hvilken server man vælger? Bare det er
en/nogle man har en hurtig fobindelse til, af hensyn til at det skal gå
så hurtigt som det kan komme til,,,

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 19-01-02 12:15

Ivar Madsen skrev:

> Det er vel af mindre betydning hvilken server man vælger? Bare
> det er en/nogle man har en hurtig fobindelse til,

Ja, osse det, men mere at de kan levere de pakker man har brug for.

// Klaus

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-01-02 12:41

On Sat, 19 Jan 2002 12:15:01 +0100, Klaus Alexander Seistrup

>Ja, osse det, men mere at de kan levere de pakker man har brug for.

OK, jeg troede at det vsar spejle af en hovedeserver,,,

Fra : Ivar Madsen

Dato : 19-01-02 10:00

On Wed, 16 Jan 2002 21:32:09 +0100, Peter Makholm <peter@makholm.net>
wrote:

>Hvis du ikke får noget uddata ved den foreslået linje så kan du ikke
>have non-free stående i din sources.list. diablo er med i både stable,
>testing og unstable.
>
>Prøv at klip din sources.list ind.

hmm, det tog lidt tid, skulle lige have sat op så jeg kunne få den at se
win maskinen,,,