editor / compiler til begynder
Fra : Morten Olsson

Dato : 16-01-02 20:00

Hej folkens,

for det første må i undskylde hvis i har haft masser af denne type spørgsmål
før - men jeg kunne
ikke umiddelbart finde svaret ved at kigge gennem tidligere poster...

Jeg har just afsluttet 4. semester som datamatiker, og 2 års erfaring med
programmering derfra -
dog udelukkende i turbo pascal, delphi, og diverse afarter af java. Jeg har
nu lånt en c++ bog af
en ven, og skal igang med at lege lidt med det i fritiden.

Mit spørgsmål går på, at jeg søger editor og compiler til c++ - det skal
være gratis, og jeg er >ikke<
interesseret i store builder-agtige ting - jeg holder af de mere simple
editors. Har overvejet om jeg
evt. kan fortsætte med at anvende textpad og en c++ compiler ved siden af...

Gode råd modtages med kyshånd

venlig hilsen

Morten Olsson

Fra : Mogens Hansen

Dato : 16-01-02 22:19

"Morten Olsson" <dsl23906@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
har
> nu lånt en c++ bog af
> en ven, og skal igang med at lege lidt med det i fritiden.

Sørg for at det er en god og moderne bog.
Se eventuelt om den er anmeldt på www.accu.org

> Har overvejet om jeg
> evt. kan fortsætte med at anvende textpad og en c++ compiler ved siden
af...

Hvilken platform skal det køre på ?
Linux har gcc lige ved hånden.
gcc findes også til MS-Windows. Du kan også prøve Borlands kommando-linie
kompiler som kan downloades gratis fra www.borland.com.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Morten Olsson

Dato : 17-01-02 01:55

> Sørg for at det er en god og moderne bog.
> Se eventuelt om den er anmeldt på www.accu.org

Jeg kan ikke umiddelbart finde bogen på www.accu.org - der er tale om:
"Computing Using C++ and Object Technology"
af William H. Ford / William R. Topp

Ham jeg har lånt den af har brugt den i forbindelse med sit
datamatikerstudie
på Niels Brock.

> Hvilken platform skal det køre på ?
> Linux har gcc lige ved hånden.
> gcc findes også til MS-Windows. Du kan også prøve Borlands kommando-linie
> kompiler som kan downloades gratis fra www.borland.com.

Jeg er windows mand for tiden - så jeg tester Borlands cmd-line comp...

Tak for hjælpen

Venlig hilsen

Morten Olsson

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 18-01-02 01:00

> Jeg kan ikke umiddelbart finde bogen på www.accu.org - der er tale om:
> "Computing Using C++ and Object Technology"
> af William H. Ford / William R. Topp

Den ser ikke just god ud:
http://www.accu.org/cgi-bin/accu/rvout.cgi?from=0au_t&file=i001829a

--
Jakob Møbjerg Nielsen
jakob@dataloger.dk

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 18-01-02 15:59

Jakob Møbjerg Nielsen wrote:

> Den ser ikke just god ud:
> http://www.accu.org/cgi-bin/accu/rvout.cgi?from=0au_t&file=i001829a

Uh, en bog der kun har én side om STL. Bad bad bad.

Accelerated C++ skulle være den bedste, moderne, begynderbog.

- Morten.

Fra : Morten Olsson

Dato : 20-01-02 20:37

Tak for det - jeg har fået kigget lidt på bogen, og den ER ikke særlig smart
så vidt jeg kan se. Da jeg
kan kode objektorienteret i forvejen har jeg ikke brug for en bog der, som
den jeg har lånt, så at sige
begynder med bierne og blomsterne - jeg kigger på Accelerated c++ i
stedet...

venlig hilsen
Morten Olsson

--