rottweiler.
Fra : jesse

Dato : 16-01-02 18:54

jeg søger tips og tricks bortset fra den basale træning som skal til,
hvordan man opdrager sin rottweiler bedst så den ikke bliver en bisse
overfor gæster og andre hunde

på forhånd tak

J.K.hansen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-01-02 20:24

Hej en rottweiler skal fra helt lille opdrage med venlighed og kærlighed
gerne efter shaping-/klikkerprincippet, men man skal være ekstrem
konsekvent, så skulle der ikke være problemer med at få den til at kunne
omgås andre hunde på fredelig vis. Du skal dog vide, at det ligger i
rottweilerens natur ikke at finde sig i noget.

En god ide, hvis I møder en provokerende/udfordrende hund, er at holde sig i
bevægelse. Mine rottweilere var aldrig i slagsmål, men det var ikke alle
hundeejere, jeg kunne stå stille og snakke med uden hundene begyndte at
slås, men hvis vi gik rundt, mens vi snakkede, var der yderst sjældent
problemer.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Lars Gaardsøe

Dato : 16-01-02 23:49

Hej..

Min opfattelse af hvordan man undgår..nogen af de nævnte problemer er,, og
nu får jeg sikkert på puklen... Har selv gennem 10-11 år haft Rottweiler..
og en skøn race.. min erfaring er at, den bedste måde og lære hunden/hunde
og omgås andre hunde er træning i klubber som DCH....eller andre steder,
hvor det er en brodvedet flok af alle racer.. så hunden fra start lærer at
der findes andre "modeller" end den selv.. de kan lege sammen med.. der med
ikke sagt at eks. rottweilerklubben ikke dur´´ bestemt gør den det.. Men
der har de kun omgang med deres egen race, som jeg tror kan gøre udfaldet
senere hen... jeg har også trænet i speciel klubben, men først da hundene
blev større.... mine hunde kunne tydeligt se, når der kom en art´s fælle
gående på fortovet....

Det var et råd, jeg selv fik engang... og fulgte...jeg syntes det holder
meget godt.

med hensyn til gæster... tror jeg bare det er vigtigt at hunden fra start
får lov at hilse på, når der kommer gæster & ikke bliver lukket væk..(
misforstå mig ikke) når døren skal åbnes.. den skal med ud og lukke op, og
føle det er rart/iorden der kommer nogen.
Men det er vel stort set som med andre racer...... Rottweiler har jeg kun
haft tæver.. som er utrolig lærenemme..og når det er lært sidder det
fast...hvor man med hanner....kan man opleve en dårlig hørelse en gang
imellem.. den vil lige prøve grænser af.

Men en skøn race !

Mvh Lars.

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 17-01-02 10:59

kan man opleve en dårlig hørelse en gang
> imellem.. den vil lige prøve grænser af.
>
> Men en skøn race !
>
> Mvh Lars.

Jeg har hørt at hvis man har en han så prøver de så meget grænser af så man
næsten er nød til at slås med dem på et tidspunkt det har jeg da hørt mange
fortælle ! det syntes jeg godt nok at er lidt specielt ! men hvad ved jeg om
det sikkert en skøn race

Fra : Nina El Falaki

Dato : 17-01-02 18:10

Det hørte jeg også i Rottweilerklubben for mange år siden, men jeg har
aldrig oplevet det, selv om jeg har haft både tæver og hanner.

Så jeg tror ikke på det.
--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:nfx18.1194$XA5.109061@news000.worldonline.dk...

Fra : coppi

Dato : 22-01-02 08:48

> [...]
mange
> fortælle ! det syntes jeg godt nok at er lidt specielt ! men hvad ved jeg

Det er helt bestemt en skrøne.Hvordan skulle jeg, der vejer 60 kg kunne tage
kampen op med en basse på 50 kg.Det hverken tage eller vil jeg.
Men en del mænd, der har for vane at lufte deres ego,og selv synes, at de er
vældig store og stærke når de er "nødt til " at sætte sig på deres hund og
banke den,har sat rygtet i gang.
Næh, min ven, det der skal til er kærlighed,tillid og gensidig respekt.
Og jeg mener i høj grad det der med gensidig respekt.Man skal nemlig også
respektere at en Rotte er et meget selvstændigt dyr,der meget gerne selv vil
have et ord og skulle have sagt.De bander ldt en gang i mellem.Og det må man
respektere.

coppi

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 10:52

coppi <annie321@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
vil
> have et ord og skulle have sagt.De bander ldt en gang i mellem.Og det må

Du har sikkert ret !? jeg har aldrig haft sådan en hund da jeg vil have en
helt anden hund nok nærmere en modsætning som ikke er reserveret og
selvstændig som aldrig knurer af mennesker o.s.v. men sådan er vi jo så
forskellige måske har de rotter jeg har mødt bare været opdraget
forkert"det tror jeg faktisk" Jeg tror ikke at rotweileren er på mode så
meget mere blandt mænd der vil lufte deres ego mere , efter hvad jeg ser i
gadebilledet og hører er det en helt anden race der er blevet modehund
blandt disse mennesker så det må jo være meget rart for jer rotteejere

Fra : Pia

Dato : 22-01-02 12:31

> Du har sikkert ret !? jeg har aldrig haft sådan en hund da jeg vil have en
> helt anden hund nok nærmere en modsætning som ikke er reserveret og
> selvstændig som aldrig knurer af mennesker

rottweilere knurrer da ikke af mennesker, de er nogen store kælebamser med
mindre de er blevet mishandlet af mennesker. :)

De kan godt være lidt macho overfor andre hunde, det er lidt forskelligt.

:Pia og Max Halvrotte

Fra : coppi

Dato : 22-01-02 14:56

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 22-01-02 14:55

Pia <x@x.com> wrote in message news:a2ji9p$g9u$1@sunsite.dk...

> rottweilere knurrer da ikke af mennesker, de er nogen store kælebamser med
> mindre de er blevet mishandlet af mennesker. :)

Jeg har nok bare været uheldig ikke at møde nogen af kælebamserne endnu

De kan godt være lidt macho overfor andre hunde, det er lidt forskelligt.

ja sådan er min hund også lidt macho overfor andre hunde det må de bare
vænne sig til

Fra : Nina El Falaki

Dato : 22-01-02 17:21

Hej Pia

En rotti kan altså godt knurre af kælenskab, jeg plejer at sige den spinder,
selv om det lyder som knurren.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Pia

Dato : 22-01-02 18:26

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message
> Hej Pia
>
> En rotti kan altså godt knurre af kælenskab, jeg plejer at sige den
spinder,
> selv om det lyder som knurren.

jep, og når de leger! Man kan tydeligt høre forskel...

:Pia

Fra : Majbritt Sørensen

Dato : 18-01-02 19:22

Hej Jeg har selv en Rottweiler han på 15 mdr. han er en sød og kærlig hund,
det er første gang jeg har sådan en race
og jeg har hørt meget om hvordan de kunne være.
Mit råd er være sød og kærlig ved din hund ,men med en fast hånd ( ALDRIG
SLÅ DEN),er det en han vil han muligvis prøve dig af. der næst gå til
træning med den det har de så godt af.

Majbritt

Fra : Kjeld Lilholm

Dato : 20-01-02 04:17

Man kan undgå mange problemer hundene imellem når man mødes på gader og
stræder ved at få hunden til at sætte sig. Så kan den ikke bruge sin hale
som signalflag " her kommer jeg og jeg er meget dominerende ". Afled evt.
med en hundekiks eller hvad man nu har i lommen.
Vh
Lilholm

Fra : Lars

Dato : 23-01-02 20:46

Hej Jesse/Jonny

Dyrenes Beskyttelse og DKK har fornylig i fællesskab udgivet syv foldere.

Ring til en af disse organisationer og få folderne tilsendt eller hent dem
hos din dyrlæge.

Folderne omhandler hver deres emne, men se stort på det og læs dem
allesammen, for de indeholder nemlig stort set alle nogle praktiske råd om,
hvordan du skal opføre dig, så din hund bliver en glad og velfungerende
pragthund.

Og igen - se stort på overskriften - se derimod på rådene inden i og betragt
dem som en måde at forebygge, at du får det aktuelle problem.

Hilsen og god fornøjelse fra
Lars