sikkerhed til en 200mx
Fra : Zilly ink

Dato : 16-01-02 19:08

Min knægt skal arve min "gamle" pc= 200MX med 98 Mb ram (edo)
til internet og skrivemaskine.(ikke spil)
Hvilken firewall og antivir vil I anbefale, som ikke får maskinen til
at gå i knæ.?!
--
Venligst / Regards

Zillyink

remove (9) before @

Fra : Kasper Dupont

Dato : 16-01-02 21:13

Zilly ink wrote:

> Min knægt skal arve min "gamle" pc= 200MX med 98 Mb ram (edo)
> til internet og skrivemaskine.(ikke spil)
> Hvilken firewall og antivir vil I anbefale, som ikke får maskinen til
> at gå i knæ.?!

Du nævner ikke hvilket OS du bruger eller påtænker at bruge.
Du har sikkert tænkt dig at bruge en eller anden Windows
version, men jeg vil lige påpege, at Linux version 2.4.x med
en iptables firewall vil kunne opfylde alle de behov du
nævner. Jeg bruger selv RedHat Linux 7.1 på en 350MHz CPU og
bruger sjældent mere end 100MB ram. Hvis der er mindre end
60MB ram i maskinen, kan det godt blive lidt sløvt.

--
Kasper Dupont
For sending spam use mailto:u972183+6138@daimi.au.dk

Fra : Zilly ink

Dato : 16-01-02 21:23

"Kasper Dupont" skrev i en meddelelse
> Du nævner ikke hvilket OS du bruger eller påtænker at bruge.
> Du har sikkert tænkt dig at bruge en eller anden Windows
> version,
Win98 SE

> [...]
> bruger sjældent mere end 100MB ram. Hvis der er mindre end
> 60MB ram i maskinen, kan det godt blive lidt sløvt.
Yes, men jeg vil have at der ikke er de store problemer, ift. at "snakke"
med min 2Kpro.....såeh deet!!

Men ja, det Linux jeg har set har været overbevisende, men lidt
nørdet....ik´??

Fra : Michael Knudsen

Dato : 18-01-02 11:33

Hej

> Win98 SE

Hvis du har en smule kendskab til IP og TCP, vil jeg anbefale Tiny
Personal Firewall[1].

> Yes, men jeg vil have at der ikke er de store problemer, ift. at "snakke"
> med min 2Kpro.....såeh deet!!

Det burde ikke være noget problem. Her på stedet bruger vi Windows2000
(ikke at jeg er glad for det) som workstations, og de logger på en
samba, der kører fra en Solaris (en unix-variant som Linux er). Der er
ikke nogen store problemer[2] med det.

> Men ja, det Linux jeg har set har været overbevisende, men lidt
> nørdet....ik´??

Nørdet? Det er vel ikke mere nørdet end så meget andet, der kræver, at
man sætter sig lidt ind i det først (div. sportsgrene etc.). Meld straks
din søn ud af fodboldklubben, hvis du er bange for, at han bliver
nørdet. =)
Indlæringskurven kan dog godt være stejl, når man kommer fra
windowsverdenen, men man lærer hurtigt (jeg gjorde) at bruge det og
sætte pris på de mange geniale småting, der gør det (unix-varianter
generelt) rart at arbejde med. Jeg tror, at en stor del af forskellen på
kvaliteten mellem Windows og unixerne kan forklares med de 30(10 for
linux) år unixerne har modnet.

Mvh. Michael
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.

Fra : Michael Knudsen

Dato : 18-01-02 11:36

Hej

> [...]

generelt) rart at arbejde med. Jeg tror, at en stor del af forskellen på
kvaliteten mellem Windows og unixerne kan forklares med de 30(10 for

[1] http://www.tinysoftware.com/
[2] Hvis nogen kender til en metode at få Windows 2000 til at undlade at
cache profiler ved login på, må de meget gerne droppe mig en mail. Jeg
har ikke kunnet finde noget på www, der har virket.

Mvh. Michael