Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Søges Revisor til AB GF
Fra : Carl Munk

Dato : 16-01-02 17:41

Søges: En god revisor i Nordsjælland til Andelsboligforening og
Grundejerforening ikke over 25 - der vil foretage opkrævning via PBS og
*betale de få regninger der er på et år, ikke over 50 stk. Kom nu med et
godt tilbud der matcher

PS! *)Vi har pengene på bankkontoen

--

vh
carl

Fra : Erik G Christensen

Dato : 16-01-02 18:16

Carl Munk wrote:

> [...]
> Grundejerforening ikke over 25 - der vil foretage opkrævning via PBS og
> *betale de få regninger der er på et år, ikke over 50 stk. Kom nu med et

Spøjst indlæg.
Og da jeg bor i østjylland, og er langt over 25, vil jeg da lige
knytte et par kommentarer.

1. Andelsboligforening kræver indgående kenskab til boliglovgivning.
2. Grundejerforening er barnemad, kan klares af enhver, men bedst med
generalforsamlingsvalgte revisorer, måske lidt hjælp til regnskab.
3. En revisor må ikke opkræve ydelser til en forening, M/K reviderer,
eller på anden måde giver indtryk af, at revidere.
4. Og aldrig betale regninger, formelt skal betaling og bogføring være
mindst to forskellige personer.

Og hvis i ikke er lidt opmærksom på det, kan pengene på bankkontoen
hurtigt forsvinde, uden at i ved hvordan.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Zacho

Dato : 16-01-02 21:04

"Erik G Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Carl Munk wrote:
> >
> Spøjst indlæg.
> Og da jeg bor i østjylland, og er langt over 25, vil jeg da lige
> knytte et par kommentarer.

:)

> 4. Og aldrig betale regninger, formelt skal betaling og bogføring være
> mindst to forskellige personer.

Min gamle revisor snakkede, for et par år siden, om en lov der var på vej
som ville tillade dette....Den blev måske aldrig til noget eller...?

Fra : Erik G Christensen

Dato : 16-01-02 22:00

Zacho wrote:
> [...]
>
> Min gamle revisor snakkede, for et par år siden, om en lov der var på vej
> som ville tillade dette....Den blev måske aldrig til noget eller...?

Måske noget med "erhvervsservice", der gav nogle tilskud, men
aldrig forholdt sig til personsammenfald, mulig konflikt med anden lovgivning,
og til meget overraskelse for regeringen, blev mest brugt af dem,
de havde dømt ude, men det var jo også
ligegyldigt, -når "man" nu havde givet et tilskud.

Begrundelsen var at fjerne administrationsbidraget, en forskruet
skatteregulering, der var ren politik, og som var umulig at forklare.