X-vindows o flytte processer mellem displa~
Fra : dudsen

Dato : 16-01-02 17:57

Jeg har det lille spørgsmål er det egenltligt mugligt at overtage en
aplikation der kører på etc. display0:0 og hente den over til et andet
display.
hvilket kan værre meget rart i forbindelse med at arbejde på maskiner i den
anden ende af byen.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 16-01-02 18:26

Dudsen skrev:

> Jeg har det lille spørgsmål er det egenltligt mugligt at overtage
> en aplikation der kører på etc. display0:0 og hente den over til
> et andet display.

Jeg ved ikke om det er muligt direkte, men man kan i hvert fald gøre
det med VNC¹.

// Klaus

¹) http://www.uk.research.att.com/vnc/

Fra : dudsen

Dato : 17-01-02 13:21

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Jeg ved ikke om det er muligt direkte, men man kan i hvert fald gøre
> det med VNC.

Så skal det display jeg tilgår jo også værre startet via VNC o.s.v. jeg
ville langt hellere bruge min almindelige x-server hvis det er mugligt.
Det er ligeså meget et teoretisk problem som det er et praktisk vil vide om
det er mugligt

Fra : Peter Makholm

Dato : 17-01-02 14:41

dudsen <dudsen@gjk.dk> writes:

> Så skal det display jeg tilgår jo også værre startet via VNC o.s.v. jeg
> ville langt hellere bruge min almindelige x-server hvis det er mugligt.

Det er ikke muligt uden at bruge VNC eller ligende pseudo-X-serverer.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Soeren Sandmann

Dato : 17-01-02 20:43

Peter Makholm <peter@makholm.net> writes:

> Det er ikke muligt uden at bruge VNC eller ligende
> pseudo-X-serverer.

Jeg kan ikke se er der ikke noget i vejen for at en X-klient pludselig
bestemmer sig for at den fremover vil benytte sig af et andet DISPLAY
og lukker forbindelsen til det gamle, men jeg kender ikke til nogen
klienter, endsige toolkits, der faktisk gør det.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-01-02 22:07

Soeren Sandmann <sandmann@daimi.au.dk> writes:

> [...]
> og lukker forbindelsen til det gamle, men jeg kender ikke til nogen
> klienter, endsige toolkits, der faktisk gør det.

Emacs kan åbne på flere displays. Flere kan faktisk arbejde i samme
buffer samtidig. Man kan så lukke efter behov, og få den opførsel du
beskriver ovenfor.
--
Thorbjørn Ravn Andersen 'He should have a red hat,' said
http://bigfoot.com/~thunderbear Twoflower. 'And he certainly ought to be