Netværkskort Til Bærbar
Fra : Morten Holberg

Dato : 16-01-02 18:31

Hej igen.

Kom lige i tanke om en x-tra ting jeg skulle spørge om:

Jeg overvejer at købe et netværkskort til min bærbare computer. Jeg har set
et par stykker til omkring 600 kr. Er dette en realistisk pris?

Kortet fungerer ved at kablet fra "omformeren" tilsluttes modemindgangen på
min computer hvorefter det egentlige netværkskablet skal indsættes i den
anden ende af omformeren. ,(dvs. at intet skal indsættes inden i
computeren). Am I right?

--
Morten Holberg

- In an interstellar burst im back to save the universe!!!

Fra : JSM

Dato : 16-01-02 20:28

"Morten Holberg" <morten.holberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
set
> et par stykker til omkring 600 kr. Er dette en realistisk pris?

Ja. Hvor jeg arbejder sælger vi et Level One 10/100 Mbit PC-Card [1] netkort
til 499,-

> [...]

> min computer hvorefter det egentlige netværkskablet skal indsættes i den
> anden ende af omformeren. ,(dvs. at intet skal indsættes inden i

Et netværkskort som skal sættet i modemindgangen ? Det har jeg godt nok
aldrig hørt om. Og jeg har ellers været i branchen en del år. Så nej den
tror jeg ikke på.
Til bærbare bruger man typisk et PC-Card netværkskort. På
http://www.level-one.net/englisch/product/4mobil/index.html kan du se
eksempler på sådanne.
Priserne på sådanne plejer at ligge fra ca. 400,- og opefter, afhængig af
hvor fancy de skal være.

Mvh
Jesper

[1] PC-Card er det nye(re) navn navn for PCMCIA. Same shit, different name.

Fra : René Jensen

Dato : 17-01-02 00:05

Morten Holberg wrote:
> Jeg overvejer at købe et netværkskort til min bærbare computer. Jeg har set
> et par stykker til omkring 600 kr. Er dette en realistisk pris?

Både ja og nej, det kommer an på hvad du vil købe. F.eks. koster
Xircom's RealPort2 ca. 1200,- ... men jeg mener at du sagtens kan få et
NetGEAR FA411 kort til omkring 450,- kr.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"