Støj.
Fra : Morten Holberg

Dato : 16-01-02 18:16

Hej NG.

Jeg har lige fået fingrene i en ny computer, men jeg syntes den larmer
meget. Jeg har tænkt på følgende alternativer:

1. Isolering indvendigt i kabinettet med blygummy eller andre dæmpende
materialer.

2. Køb af ny blæser

Jeg har ikke meget forstand på udskiftningen af blæseren så jeg hælder mest
til den 1. mulighed, men hvad mener i? Kan man opnå en rimelig
støjnedsættelse ved blygummiet (eller andre materialer)?

Hvis i mener jeg bør gå andre veje, så sig endelig til.

--
Morten Holberg

- In an interstellar burst im back to save the universe!!!

Fra : albert

Dato : 16-01-02 18:17

> [...]
> til den 1. mulighed, men hvad mener i? Kan man opnå en rimelig
> støjnedsættelse ved blygummiet (eller andre materialer)?

Nej !

Det er fint i kombination med andre ting, men alene er det begrænset...
Pabst blæsere er helt klart et hit. og lad den køre på 7 eller 5v, det
er oftest nok. CPU blæseren skal dog have fuld tryk, så her vil
en anden type oftest være et valg. AMD kræver dog væsentligt
mere køling end Intel, såe..

mvh Albert

Fra : Morten Holberg

Dato : 16-01-02 19:56

albert <albert@albertsmc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c45b5d3$0$256$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> er oftest nok. CPU blæseren skal dog have fuld tryk, så her vil
> en anden type oftest være et valg. AMD kræver dog væsentligt

Er der andre, som kan bekræfte dette?

Dvs. at den blæser, som sidder og køler min CPU, er af tvivlsom kvalitet?
Eller er der andet som spiller ind?
Jeg kører med AMD(1,6 ghz), men hvordan sikrer jeg mig at blæseren er
korrekt dimensioneret til dens opgave hvis jeg vælger at udskifte den?

Fra : Gregers Petersen

Dato : 16-01-02 19:24

"Morten Holberg" <morten.holberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er der andre, som kan bekræfte dette?

Jeg har skiftet PSU-blæseren ud med en Papst 18 dB (180,-) blæser
og støjdæmpet med Blygummi (249,-) og Støjdæmpende skum (249,-)

Det virker udemærket.

--
MvH

Gregers Petersen
http://disclaimer.gpweb.dk

Fra : Kim Thomsen

Dato : 16-01-02 22:32

"Gregers Petersen" <Gregers@fjern-dettePetersen.nu> wrote in message
> "Morten Holberg" <morten.holberg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg har skiftet PSU-blæseren ud med en Papst 18 dB (180,-) blæser
> og støjdæmpet med Blygummi (249,-) og Støjdæmpende skum (249,-)

Hvor har du købt skummet?

Mvh Kim Thomsen

Fra : izeqb

Dato : 16-01-02 19:12

On Wed, 16 Jan 2002 18:16:43 +0100, "albert" <albert@albertsmc.dk>
wrote:

>en anden type oftest være et valg. AMD kræver dog væsentligt
>mere køling end Intel, såe..

Hmm...
Måske ikke den rette gruppe, men hvadr så fordelen ved at købe en AMD
frem for intel?

Er en AMD lettere at OC eller er det prisen?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-01-02 20:05

> [...]
> larmer meget. Jeg har tænkt på følgende alternativer:
>
> 1. Isolering indvendigt i kabinettet med blygummy eller andre dæmpende

Jeg har lige isat Noisecontrol Cpu kølere i min egen og min brors pc,
de tager virkelig meget af støjen.
Jeg har også indkøbt Papst blæser og sat i min egen Psu, det virker
bare skulle jeg hilse og sige

Venligst
Mikael Nørrelund

Fra : TDA

Dato : 22-01-02 14:08

Hvorfor ikke bare købe støjdæmpningsmåtter til PC'en.
De kan købes hos stort set alle edb butikker.
Prisen er ca. 300-400kr, for at komplet sæt.
De har dem hos:
http://www.extremehardware.dk
http://www.shg.dk
http://www.studiedata.dk/