Promise Ultra133 TX2 + Maxtor 160 Gb Vs. L~
Fra : Ole Lambæk

Dato : 16-01-02 15:59

Hej,

Jeg har nu i et par timer bøvlet med at få min Debian installation med kerne
version 2.4.17 til at æde min nye maxtor disk. Maxtor disken sidder i en PCI
Promise ATA 133 controller, da jeg ellers kun har adgang til 137 GB af de
totale 160. Promise siger i deres salgsmateriale at controlleren skulle
spille under Linux, men i manualen og på deres homepage, er der ikke meget
info. Hvis jeg ikke benytter denne ATA 133 controller, så kan jeg fint finde
disken i linux, men når jeg benytter den så bliver den pist væk ...
Nogen der har lignende erfaringer ?! Skal jeg kompile min kerne med support
for lige netop denne controller ?! Jeg syntes ikke lige umiddelbart at jeg
kunne finde sådanne muligheder, da jeg kompilede kernen sidst, men kan jo
have overset det... Eller skal jeg kaste min nye ATA133 controller væk i
vrede og "nøjes" med 137 GB ?!

Mvh.
Ole Lambæk

Fra : Jesper Krogh

Dato : 16-01-02 16:26

In article <8g442a.hi.ln@192.168.0.27>, Ole Lambæk wrote:
> [...]
> have overset det... Eller skal jeg kaste min nye ATA133 controller væk i

Der skulle vist være en patch til kernen til at få det til at køre, på:
http://groups.google.com/groups?q=Bigggg+Maxtor+drives&hl=en&btnG=Google+Search
Der står noget om det.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk