Overvågning af PC/LAN/WAN - dvs. prog. som~
Fra : Christiansbro´s Venn~

Dato : 16-01-02 07:37

En ven fortalte mig om at der findes programmer som kan sige, om der er
ændret noget ved ens system/pc/Windows + LAN/WAN.
Og om der har været nogen inde via 'bagdøren' og kigge/rode/flytte/slette
eller simpelthen bare bruger ens resurser.

Jeg ved ikke lige hvad man kalder sådan et program - kan i hjælpe?

Jeg fandt noget ala på http://www.gfi.com/languard/lantools-fic.htm (sidst
på siden) men det er kun til win2k/nt og jeg har brug for et til win98/(evt.
xp).

vh

Fra : JSH

Dato : 16-01-02 11:01

http://www.gfi.com/
måske dette link kan hjælpe
JSH

Fra : JSH

Dato : 16-01-02 11:11
Fra : Christiansbro´s Venn~

Dato : 16-01-02 23:47

Hejsa og tak for svaret.

ville bare have et der fortæller mig hvis der har været nogen inde udefra

vh

Fra : Michael Knudsen

Dato : 17-01-02 17:45

Hej

> ville bare have et der fortæller mig hvis der har været nogen inde udefra

Det er ikke helt enkelt at afgøre. Eks. er en forbindelse fra din
computer til port 80 på en anden, er ikke bevis for, at det er
(uskadelig) www-surf. Det kan lige så godt være en trojaner, der ringer
hjem.

Du kan måske bruge snort til noget. Det kan køre under Windows, men jeg
ved ikke, om det gælder alle versioner.

   http://www.snort.org/

Mvh. Michael
--
Rumour is information distilled so finely that it can filter through
anything.