Tiscali pingtider/latency og router
Fra : Knark

Dato : 16-01-02 03:44

Hej!

Jeg overvejer som så mange andre at skifte fra Stofanet til ADSL.
Jeg har kig på Tiscali da de er billige og der er gode muligheder for
sammensætning af forskellige hastigheder.
Men hvordan ser det ud med pingtider/latency? Dette er nærmest altafgørende
da jeg primært bruger min maskine
til online spil (Counterstrike). Jeg overvejer en 1536/512 forbindelse.

Jeg har en Cisco 677 router liggende, kan jeg sætte den på i stedet for det
modem der følger med?

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 16-01-02 11:11

"Knark" <no@spamming.dk> wrote in message news:a22p61$24a$1@sunsite.dk...
> Hej!
>
>. Jeg overvejer en 1536/512 forbindelse.

hm spændende?

Mvh

Flemming

Fra : Rune Manscher

Dato : 16-01-02 11:40

"Flemming Lynggaard" <edbmongol@edbmongol.dk> wrote in message

> hm spændende?

Hvad er der 'spændende' ved det, udover, at det er en utraditionel hastighed
??

Hvor har du (Knark) i øvrigt den 677 fra ?? Er det en du har købt ??

*Rune

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 16-01-02 13:15

> Hvad er der 'spændende' ved det, udover, at det er en utraditionel
hastighed
> ??

Som vel ikke kan leveres? eller..

Fra : Knark

Dato : 16-01-02 13:45

Tiscali har 112 forskellige kombinationsmuligheder, og 1536/512 er en af
dem....
Nogen der ved noget om det jeg spørger om? :-/

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-01-02 17:47

Hej Flemming Lynggaard, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

[en 1536/512 forbindelse]

> Som vel ikke kan leveres? eller..

Jo da:
http://signup.tiscali.dk/index.phtml?adsl_c_x=1&adsl_attributes=&signupid=

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Knark

Dato : 16-01-02 13:39

Nej, jeg har stjålet den fra en gammel dame.. ffs

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-01-02 17:44

Hej Knark, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Men hvordan ser det ud med pingtider/latency? Dette er nærmest
> altafgørende da jeg primært bruger min maskine til online spil
> (Counterstrike).

Jeg spiller ikke, hvorfor jeg ikke aner det, men

> Jeg overvejer en 1536/512 forbindelse.

.... med dén hastighed kan jeg ikke forestille mig, der skulle
kunne være problemer.
Generelt er USB-modemets eneste fordel frem for en router, at
det har hurtigere ping (i sagens natur da der ikke er nogen omvej
rundt i en router).

Men som sagt: Med en 1536/512-forbindelse behøver man næppe at ofte
routerens mange fordel, uanset man er spiller.
Du kan evt. prøve at spørge i news:worldonline.dk.adsl.snak , hvor
der helt sikkert er langt flere Tiscali-ludomaner end hér.

Har du ikke nogen opkobling hos Tiscali, kan du bruge deres dwebnews
til formålet:
http://www.worldonline.dk/cgi-bin/dnewsweb?cmd=xover&group=worldonline.dk.adsl.snak

> Jeg har en Cisco 677 router liggende, kan jeg sætte den på i
> stedet for det modem der følger med?

Nej.

Selv hvis du bestiller en 677-routeropkobling, må du ikke bruge din
egen. (Hvilket jeg heller ikke umiddelbart kan se, der skulle være
noget rationale i, men altså
Grunden til dette er formentlig (jeg gætter!), at de frygter
noget sådant ville være som at åbne Pandoras berømte æske og en
masse kunder pludselig sidder med de underligste routere og ditto
problemer.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-01-02 08:38

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> noget sådant ville være som at åbne Pandoras berømte æske og en
> masse kunder pludselig sidder med de underligste routere og ditto

Desuden skal udstyr på forhånd være godkendt

http://www.makr.dk/ - Nu med Ugens Link

Fra : Steffen Møller

Dato : 17-01-02 16:37

On Wed, 16 Jan 2002 03:43:50 +0100, "Knark" <no@spamming.dk> wrote:

>Jeg har en Cisco 677 router liggende, kan jeg sætte den på i stedet for det
>modem der følger med?

Det er ikke tilladt at benytte andet udstyr end det Tiscali leverer.

Møller