SIS735 vs VIAKT266A?
Fra : Thomas Gulholm

Dato : 16-01-02 00:55

Der er vel ingen tvivl om at KT266A er bedre end SIS735 (ydelse), men
hvor meget bedre? Sagen er den at KBPO (KeyBoard Power On - tænd PCen på
keyboardet) er en feature jeg prioritere *meget* højt, jeg kan få den
med et ECS K7S5A motherboard (SIS735) til en lille 600-krone, mens et af
de få kort jeg har set med KT266A der her KBPO er ASUS A7V 266-E til
1500 kr. Og så er det jeg spørger: Hvad får jeg for de ekstre 900 kr?

Der findes måske også billigere KT266A boards med KBPO, men generelt
synes jeg at de er noget dyrere end dem med SIS735. Jeg er ikke så
interesseret i alle mulige (og umulige) features, bare jeg har KBPO, god
stømbesparelse-funktion (STR) og god stabilitet.

Jeg har tænkt mig at fodre boardet med noget DDR-ram og en Athlon XP
1600+, er det spild af godt krudt at smide det i K7S5Aeren?

Såvidt jeg har set her i gruppen er K7S5A et godt brat, men jeg synes
ikke jeg har set noget med ydelse i forhold til KT266A baserede.

M.v.h.

Thomas

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 16-01-02 01:19

UPS... nu fik jeg lige set at der allerede var en der for et par timer
siden spurgte om næsten det samme... nå verden går nok ikke under af den
grund, til gengæld faldt jeg over følgende
http://www.ecs.com.tw/support/faq/table-k7.htm
Ang en tidliger tråd jeg synes at have set her i gruppen, som der vist
ikke kom svar på; K7S5A skal altså være rev. 1.1 eller 3.1A for at få en
Athlon XP til at virke.

Thomas.

Fra : Jones

Dato : 16-01-02 03:24

"Thomas Gulholm" <gt@dsr.kvl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ang en tidliger tråd jeg synes at have set her i gruppen, som der vist
> ikke kom svar på; K7S5A skal altså være rev. 1.1 eller 3.1A for at få

Jeg åbnede Sisoft Sandra og så, at der under Mainbord stod version 1.0.
Hvorhenne på MB'et kan man få bekræftet, at det kun er en version 1.0?

MVH Jones

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 16-01-02 14:02

> Jeg åbnede Sisoft Sandra og så, at der under Mainbord stod version 1.0.
> Hvorhenne på MB'et kan man få bekræftet, at det kun er en version 1.0?

Det skal jeg ikke kunne sige... står der ikke noget på selve printet et
eller andet sted? om ikke andet, så må der stå et serienummer el.l. og
så må ECS kunne oplyse dig om hvilken rev det er.

Thomas

Fra : KK

Dato : 16-01-02 22:00

På det K7S5A board jeg har er der 2 små klistermærker omkring CPU soklen
hvor der står XP på.

/KK

PS: det kører 100% stabilt med nyeste bios, en XP1800+ og en enkelt 256MB
PC2100 stang.

Fra : Anders Bystrup

Dato : 17-01-02 10:42

Version er helt nede i bageste hjørne bag pci slots - et lille firkantet
klistermærke.
Anders

Fra : Jones

Dato : 17-01-02 19:32

"Anders Bystrup" <anders@NOSPAMredakula.net> skrev i en meddelelse
> Version er helt nede i bageste hjørne bag pci slots - et lille
firkantet
> klistermærke.

Mange tak for hjælpen.

MVH Jones