Adsl / Isdn
Fra : Gert Philipsen

Dato : 16-01-02 00:29

Det er jo dejligt at have fået adsl. Men nu har jeg et par gange oplevet, at
forbindelsen er død - i begge tilfælde i flere dage.

Sidste gang forsøgte jeg så, at koble på med mit isdn-modem men uden held.
Jeg kan forestille mig, at der skal ændres noget et eller andet sted i
indstillingerne for at det kan lade sig gøre - men hvad og hvor?

Det ville være dejligt at vide til næste gang adsl-forbindelsen ryger, så
man i det mindste kan checke sin mail og komme en tur i banken.

Gert Philipsen
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : Søren Blom

Dato : 16-01-02 02:07

"Gert Philipsen" <gert@lite.dk> skrev i en meddelelse

> Sidste gang forsøgte jeg så, at koble på med mit isdn-modem men uden held.
> Jeg kan forestille mig, at der skal ændres noget et eller andet sted i
> indstillingerne for at det kan lade sig gøre - men hvad og hvor?

Du skal have sat en opkalds forbindelse op til din ISDN i din maskine for at
kunne benytte den når du ikke kan bruge din ADSL.
Går ind i kontrolpanel og opret en opkaldsforbindelse på dit ISDN, så bør du
kunne bruge den når du ikke kan bruge din ADSL.

Sig mig lige, hvem har du ADSL hos, siden at din forbindelse kan lægge død i
flere dage af gange?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-01-02 09:32

> Sig mig lige, hvem har du ADSL hos, siden at din forbindelse kan lægge
død i
> flere dage af gange?

Det ser ud til at være NE fra TDC Internet han har

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Gert Philipsen

Dato : 19-01-02 08:22

> Det ser ud til at være NE fra TDC Internet han har

Netop.

Den første gang var der noget galt på centralen. Anden gang ved jeg ikke
hvad der var galt, men support kunne ikke hjælpe mig. De fik en tekniker til
at ringe mig op på et bestemt tidspunkt et par dage senere. Da han ringede
opn havde han allerede re.konfigureret mit modem og alt virkede igen.

Fra : Gert Philipsen

Dato : 19-01-02 08:24

> "Gert Philipsen" <gert@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal have sat en opkalds forbindelse op til din ISDN i din maskine for
at
> kunne benytte den når du ikke kan bruge din ADSL.

Jeg har faktisk flere opkaldsforbindelser installeret - men ingen af dem
kunne få kontakt til modem.