Gym Fitness/muskelstimulator
Fra : Lasse Pedersen

Dato : 15-01-02 22:06

Har nogen prøvet dette produkt eller andre muskelstimulatorer? Via
forskellige mere eller mindre uafængige internetsider, er jeg kommet frem
til at muskelstimulatorer har en virkning, men hvor stor er den? Og er det
værd at investere i som supplement til styrketræning?

M.v.h. Lasse Pedersen

Fra : Mikkel Krogh

Dato : 15-01-02 23:40

Hej Lasse!

Jeg mener at kunne huske at Gym Fitness blev testet i "Rene ord for
pengene".

Testpersonerne var ikke begejstrede i og med at 'maskinen' påførte store
smerter ved brug. Heller ikke lægen i programmet var særlig varm på ideen.

Det er hvad jeg kan huske. Måske er der andre nærmere informationer om
emnet.

Mikkel Krogh

Fra : Henrik Schmidt

Dato : 16-01-02 07:43

"Lasse Pedersen" <ljp@post11.tele.dk> wrote in message
> [...]
> til at muskelstimulatorer har en virkning, men hvor stor er den? Og er det
> værd at investere i som supplement til styrketræning?

Kig i dk.videnskab.sundhed under emnet Gym Fitness

Mvh,
Henrik Schmidt

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 22-01-02 19:36

> [...]
> til at muskelstimulatorer har en virkning, men hvor stor er den? Og er det
> værd at investere i som supplement til styrketræning?

Jeg har prøvet gym fitness og helt ærligt er det noget væære lort. Det gør
ret ondt at bruge den hvis man sætter intensiteten op, desuden gør den ikke
meget gavn hvis man ikke har synlige mavemuskler allerede, man skal altså
ikke have fedt som strømmen skal gå igennem.
Så jeg vil bare fraråde dig at købe den!
VH Lisbeth

Fra : Desilva

Dato : 22-01-02 21:36

> Det gør ret ondt at bruge den hvis man sætter intensiteten op

Hvordan ondt? Som at få stød (som men jo gør) eller som kramper i
mavemusklerne?

> desuden gør den ikke meget gavn hvis man ikke har synlige mavemuskler
allerede, man skal altså
> ikke have fedt som strømmen skal gå igennem.

Hvis man ikke har fedt på maven, virker den så som påstået (bare med lidt
smerter), eller er det stadig noget junk?

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 23-01-02 17:28

> Hvordan ondt? Som at få stød (som men jo gør) eller som kramper i
> mavemusklerne?

Måske en blanding imellem de to. Altså det brænder ikke som når man får
stød, men det ligesom slår! Håber du kan forstå det?.

>Hvis man ikke har fedt på maven, virker den så som påstået (bare med lidt
> smerter), eller er det stadig noget junk?

Det kan jeg ikke rigtig udtale mig om, da jeg har fedt på maven. Men det
kunne måske godt tænkes (især da alle i reklamerne som siger den er god er
åleslanke)!

Vh Lisbeth

Fra : Desilva

Dato : 23-01-02 22:33

> Måske en blanding imellem de to. Altså det brænder ikke som når man får
> stød, men det ligesom slår! Håber du kan forstå det?.

Hjam.. joo... lyder ikke som noget man bruger mens man sidder og hygger med
en god bog... hvilket personerne i reklamen sagtens kan. Måske de har glemt
at tænde dimsen

> Det kan jeg ikke rigtig udtale mig om, da jeg har fedt på maven. Men det
> kunne måske godt tænkes (især da alle i reklamerne som siger den er god er
> åleslanke)!

Jamen de er jo netop slanke fordi de har tabt sig "x inches på y days".
Reklamen er lam, men den har dog fanget min interesse. Ikke at jeg ikke
træner normalt, men man kunne måske have brugt den i situationer hvor man
ikke kan træne.

Fra : Lisbeth Pedersen

Dato : 24-01-02 17:32

> [...]
> Reklamen er lam, men den har dog fanget min interesse. Ikke at jeg ikke
> træner normalt, men man kunne måske have brugt den i situationer hvor man

Ja man kan sikkert bruge den i situationer hvor man ikke kunne træne, men
jeg vil nu ikke udsætte mig selv for tortur hvilket jeg mener det er *gg*,
men det er jo en smagssag.
Held og lykke med det.
VH Lisbeth