header()
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 15-01-02 21:36

Jeg roder lidt med header. Kan den få browseren til at åbne en php fil, som
et text dokument. Altså så man kan se alle html koderne.

Indtil videre har jeg følgende:

<?php
header ("Content-Type: text/plain");
include $file;
?>

--
Med venlig hilsen Esben
for svar over email fjern _slet_

Fra : Mickey

Dato : 15-01-02 21:41

Esben Skov Pedersen <phreak@_slet_12move.dk> wrote in

> Jeg roder lidt med header. Kan den få browseren til at åbne en
> php fil, som et text dokument. Altså så man kan se alle html
> koderne.

du ka lave en .phps fil istedet, så laver PHP farvekodning af din PHP
kode - er det på en *nix maskine kan du lave et symlink til din .php
fil (altså .phps -> .php)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/apg - hvis du trænger til nyt password!

Fra : Henrik Hansen

Dato : 15-01-02 21:51

> [...]

> Jeg roder lidt med header. Kan den få browseren til at åbne en php fil, som
> et text dokument. Altså så man kan se alle html koderne.

du skal læse indholdet ind af filen og echo det efter
headeren. Alternativt hvis du har putput før headeren
kan du læse indholder ind af filen og bruge :

http://dk.php.net/manual/en/function.htmlspecialchars.php

til at printe html tags.

--
Henrik Hansen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-01-02 02:35

On Tue, 15 Jan 2002 20:35:41 GMT, Esben Skov Pedersen
<phreak@_slet_12move.dk> wrote:

><?php
>header ("Content-Type: text/plain");
>include $file;
>?>

Det virker brugbart (omend readfile() vil være mere sikkert, såfremt
der er PHP i det, man skal smide tilbage til brugeren). Ydermere bør
du sikre dig, at brugeren ikke kan indtaste en vilkårlig $file, da
brugeren så stort set har frit udsyn til filer på serveren.

Uheldigvis vil IE sandsynligvis ignorere content-type-headeren og selv
gætte på at HTML-koder skal fortolkes som HTML, i stedet for at spytte
dem råt tilbage :-/

--
- Peter Brodersen

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 16-01-02 03:19

"Esben Skov Pedersen" <phreak@_slet_12move.dk> wrote in message

> [...]
som
> et text dokument. Altså så man kan se alle html koderne.

Hvorfor gå over åen efter vand? ;)

Se http://dk.php.net/manual/en/function.show-source.php

--
Mvh. Mogens