adsl, netkort, og 56k modem?
Fra : Thomas Christiansen

Dato : 15-01-02 21:48

Hej

Jeg er lidt/meget lost hvad angår alt det her adsl halløj. I sidste uge fik
jeg instaleret adsl og router (SpeedStream 5781). Igår købte jeg så et par
netkort til de 2 computere som skal sættes til. Jeg har fulgt vejledningen,
og netkortene skulle vidst være instaleret som de skal. Men, hva' så nu!?
Hvordan "aktiverer" man adsl/nettet? Jeg skal vel have et eller andet
program, hvor jeg kan se om jeg er opkoblet, hvor meget man sender/modtager,
osv? Udfra vejledningen har jeg i netværk instillinger valgt "hent
automatisk IP-adresse"(er det routerens IP?) og "Klientprogram til
Microsoft-netværk" (er det et "rigtigt klientprogram", eller noget internt i
windows, uden brugerflade?). Derefter står der "Sådan opsættes mail server"
("web", "ftp" og "dns server"), en masse om IP-adresser, men ikke noget om
hvor/hvordan jeg opsætter det. Måske har jeg fået den forkerte vejledning?
Eller kun første del (9 fotokopieret A4 sider) af en længere udførlig
vejledning?

Kan det forresten passe at man ikke kan bruge netværk og almindeligt 56k
modem samtidigt? Efter netkort instalering, prøvede jeg at ringe op til
get2net, og den fik da også forbindelse, sagde ok til password, men derefter
var det som om at linjen var helt død. Så prøvede jeg Opasia, og der skete
det samme. Så tog jeg netkortet ud, fjernede alt i Netværk, og
"geninstalerede" mit 56k modem, og derefter virkede get2net forbindelsen
igen. (og jeg kunne skrive denne post) :)

Fra : Thomas Christiansen

Dato : 15-01-02 22:32

arh, nu ser jeg lige at der burde følge en cd-rom med (Godt-I-Gang) og den
har jeg ikke fået ..så kan jeg bedre forstå at deres vejledning virker så
mangelfuld..