Det fatter jeg ikke.....
Fra : Zeeshan Waheed

Dato : 15-01-02 21:38

Hejsa alle....

Der er en ting jeg ikke forstår, hvis Telia kan åbne deres mobiler med en
kode, hvorfor skal alle andre så bruge datakabler, flashe chipen eller hvad
man nu gøre og det værste er nok at folk vil have penge for det, lad os alle
slå os sammen for at bekæmpe de selskaber.................... ER I
FRISKE.....
Hvis der er nogen der vil hjælpe moi, så kunne jeg godt bruge en
netværkskode til en Alcatel 501....!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-01-02 22:40

Zeeshan Waheed skrev:

>Der er en ting jeg ikke forstår, hvis Telia kan åbne deres mobiler med en
>kode, hvorfor skal alle andre så bruge datakabler, flashe chipen eller hvad
>man nu gøre

Hmm, der er noget du har misforstået.

Teleselskaberne har rigtignok nogle koder der låser telefonerne op.
Disse koder har du krav på at få udleveret gratis efter 6 mdr. Hvis du
ønsker din telefon låst op inden denne periode, så skal du betale for
det. Teleselskaberne tager mindst 500,- for det, oftest betaler man
dog forskellen på en telefon uden abonnement, og det man gav for
telefonen.

Det er billigere at få den låst op hos nogle af os der unlocker.

>og det værste er nok at folk vil have penge for det,

Tja, det er op til dig selv om du vil handle - og nej, jeg kan
desværre ikke tilbyde dig at unlocke gratis - jeg driver en
forretning.

>lad os alle slå os sammen for at bekæmpe de selskaber....................
>ER I FRISKE.....

Jeg ved ikke helt præcis hvad det er du vil bekæmpe?

>Hvis der er nogen der vil hjælpe moi, så kunne jeg godt bruge en
>netværkskode til en Alcatel 501....!

De eneste der har denne kode er dit teleselskab - og hvis din telefon
er under 6 mdr. så er det ikke sikkert de vil udlevere den. Vil de, så
får du lov at betale for den.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Allan Riise

Dato : 15-01-02 23:05

Lige en bemærkning. Det tager teleselskaberne _meget_
lang tid at vende tilbage til folk, når de skal have deres mobilos
unlocked. Jeg har nu ventet i snart 3 uger, og for 2 dage siden fik jeg
et svar.

Du skal bruge denne E-mail adresse, da vi har skiftet service
afdeling...Hmmmmm...

Ok, de samme oplysninger, samme firma, afsted igen.
Så nu regner jeg med at høre fra dem om 1 mds. tid.

I den tid kan jeg ikke bruge min Alcatel !!!

PS.: Lasse H, du har tidligere forklaret mig indgående, og andre, at det
ikke er ulovligt at du åbner deres telefon. Hvorfor tror du at folk vil
betale dig, når de ellers kan få det gjort gratis ??

Venligst..
--
Allan Riise /// ICQ 55853098
www.AriSoft.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-01-02 23:21

Allan Riise skrev:

> [...]
>lang tid at vende tilbage til folk, når de skal have deres mobilos
>unlocked. Jeg har nu ventet i snart 3 uger, og for 2 dage siden fik jeg

Det er nu forskelligt fra telefonselskab til telefonselskab, men det
lyder rigtignok til, at der er nogle af dem der er MEGET sløve...

Dengang jeg havde Sonofon ringede jeg på dagen (efter 6 mdr.), og fik
koden oplyst i telefonen - uden problemer...

>PS.: Lasse H, du har tidligere forklaret mig indgående, og andre, at det
>ikke er ulovligt at du åbner deres telefon.

Ja.

>Hvorfor tror du at folk vil
>betale dig, når de ellers kan få det gjort gratis ?

Hmm, jeg forstår ikke rigtig.
Hvad har det med at gøre om det er lovligt eller ej?

Selvfølgelig vil det være dumt at betale for det, hvis telefonen er
over 6 mdr, og man derfor kan få koden til det. Well, hvis det er
umuligt at få koden... Men har jeg påstået, at man hellere skulle få
mig til at gøre det, end at bruge den kode man får?

Jeg har måske ikke helt forstået hvad du mener...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Allan Riise

Dato : 15-01-02 23:30

Lasse Hedegaard skrev i en meddelelse

> Ja.

> Hmm, jeg forstår ikke rigtig.
> Hvad har det med at gøre om det er lovligt eller ej?
Hmm, ræsonnementet i at folk vil betale dig for noget der
er gratis, ellers ikke lovligt..

> [...]
> umuligt at få koden... Men har jeg påstået, at man hellere skulle få
> mig til at gøre det, end at bruge den kode man får?

Nææ, man kan jo ikke vride armen om på folk, vel ??

> Jeg har måske ikke helt forstået hvad du mener...
> venligst,
> Lasse Hedegaard

Det tror jeg nu nok du har ..

Venligst..
--
Allan Riise /// ICQ 55853098
www.AriSoft.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-01-02 00:13

Allan Riise skrev:

>Hmm, ræsonnementet i at folk vil betale dig for noget der
>er gratis, ellers ikke lovligt..

Hvis det ikke var lovligt, så havde jeg aldrig købt
simlock.dk-domænet, og jeg var ikke gået igang med at unlocke.

Det er IKKE gratis at få unlocket sin telefon. Enten koster det:

- 6 mdrs. binding - dvs. at du i 6 mdr. ikke kan bruge din telefon hos
andre selskaber. (*1)
- Et gebyr til teleselskabet - mindst 500,- (og nogle vil ikke
udlevere koden før efter 6 mdr.)
- X kr. for at få den låst op hos andre end teleselskabet.

1* Du kan vælge at kalde dette gratis, men det betyder nu engang at
man ikke kan bruge telefonen hos et valgfrit selskab i 6 mdr. Og netop
når man vil have den låst op, så duer det jo ikke.

>Nææ, man kan jo ikke vride armen om på folk, vel ??

Ikke forstået.

>Det tror jeg nu nok du har ..

Stadig ikke, tror jeg - du må meget gerne uddybde.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Spinner

Dato : 15-01-02 23:52

Jeg må give Lasse ret....hvad mener du med dit indlæg! Der i hvert fald
noget DU ikke forstår!

Det er ikke ulovligt at låse telefonerne op. Der er nogen der har "udnyttet"
dette og hjælper andre, mod et beløb - selvfølgelig. Alt koster.

Hvis du ikke vil have din telefon låst op...who cares! Så venter du bare de
6 mdr + den tid det tager for de snøvle selskaber at give dig koden til at
låse den op med selv. hvis du er kvik, gør du så snart du har en ny telefon
for at kunne skifte til et oftere meget billigere abonnement end det der
følger med telefonen når du køber en ny. Desuden ligger noget af det smarte
jo i at du kan beholde dit "tidligere" telefonnummer når telefonen er
"sim-fri".

Spinner

Fra : Brian Fisker

Dato : 16-01-02 14:44

> [...]
vil
> betale dig, når de ellers kan få det gjort gratis ??

Hvor kan du få åbnet din telefon gratis, hvis telefonen er under 6 mdr.?

\Mandal

Fra : Allan Riise

Dato : 17-01-02 08:50

Brian Fisker skrev i en meddelelse

> Hvor kan du få åbnet din telefon gratis, hvis telefonen er under 6
mdr.?

Nu er det sådan at jeg har skrevet under på en kontrakt, hvor jeg har
_bundet_ mig for en periode af
6 mdr. og derefter kan få fjernet simlocken, gratis. Hvis jeg vil have
fjernet simlocken før de 6 mdr.
står der i min kontrakt at jeg _skal_ kontakte min udbyder og betale en
mer udgift, som typisk ligger
på 500.- eller forskellen på den pris jeg har givet på tlf. og den vejl.
salgspris.

Så er det jeg siger at det kan godt være at der er nogen der ikke mener
at det er ulovligt at unlocke
tlf. før de 6 mdr. , men det er da klart et kontraktbrud..

Venligst..
--
Allan Riise /// ICQ 55853098
www.AriSoft.dk

Fra : Deaster

Dato : 17-01-02 12:18

"Allan Riise" <Ari06@arisoft.dk> wrote in message news:3c468254$0$80436> Nu
> [...]
> at det er ulovligt at unlocke
> tlf. før de 6 mdr. , men det er da klart et kontraktbrud..

Overhovedet ikke, du har jo købt et telefonen, det er din ejendom og så du
kan gøre præcis med den hvad du vil, og så er det bedøvende lige meget hvad
der står i kontrakten.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Brian Fisker

Dato : 17-01-02 15:39

> [...]
en
> mer udgift, som typisk ligger
> på 500.- eller forskellen på den pris jeg har givet på tlf. og den

Det er jeg helt klar over. Det gør man altid, når man køber en simlåst
telefonen. Men du besvarede ikke mit spørgsmål! Du påstår i et tidligere
indlæg, at man kan få fjernet simlåsen gratis, og så spørger jeg så,
hvor man kan få gjort dette på en telefon, der er under 6 mdr.

\Mandal

Fra : Allan Riise

Dato : 17-01-02 15:58

> [...]

> indlæg, at man kan få fjernet simlåsen gratis, og så spørger jeg så,
> hvor man kan få gjort dette på en telefon, der er under 6 mdr.

Hurtigt svaret på. Jeg har aldrig påstået at jeg ved hvor man kan få det
gjort gratis før de 6 mdr. er gået.

Men en mulighed er at købe Hardwaren selv, ordne sin egen og en masse
andre for folk, så kan man åbenbart tjene på det !!

--
Allan Riise /// ICQ 55853098
www.AriSoft.dk

Fra : Deaster

Dato : 17-01-02 17:10

> gjort gratis før de 6 mdr. er gået.
>
> Men en mulighed er at købe Hardwaren selv, ordne sin egen og en masse
> andre for folk, så kan man åbenbart tjene på det !!

Ja, det er jo det vi hele tiden har sagt. Hvad er det så du vil med dine
indlæg?

Fra : Deaster

Dato : 17-01-02 19:14

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Allan Riise" <Ari06@arisoft.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er jo det vi hele tiden har sagt. Hvad er det så du vil med dine
> indlæg?

Og til Allan Riise: Gider du godt lade være med at sende mig mails, det har
jeg overhovedet ikke bedt om. Hvis du vil kommentere noget jeg skriver kan
du gøre det i NG'en, og ikke i min private mail.

Fra : Allan Riise

Dato : 17-01-02 19:57

Deaster Skrev i en meddelelse news:a274d6$1dmr$1@news.cybercity.dk...

> [...]
kan
> du gøre det i NG'en, og ikke i min private mail.

Det må du meget undskylde, det var en tyrkfejl, skal skam nok passe
bedre på i fremtiden, var så heller ikke sikker på at du gad at se flere
af mine posteringer her, jeg har jo åbenbart i dine øjne intet at gøre
her, men det er jo en helt anden historie..

Venligst ..
--
Allan Riise /// ICQ 55853098
www.AriSoft.dk

Fra : Zeeshan Waheed

Dato : 15-01-02 23:24

Det jeg ikke fatter, er at man kan finde gratis musik,film og spil på
nettet, men disse "Unlocking Services" koster...??????????, det er lidt
underligt skruet sammen, men hvordan kan man finde, eller hvem gør dette
GRATIS:?????????

Fra : CellKey.dk

Dato : 15-01-02 23:47

"Zeeshan Waheed" <zeeman@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nettet, men disse "Unlocking Services" koster...??????????, det er lidt
> underligt skruet sammen, men hvordan kan man finde, eller hvem gør dette
Ej nu er i sgu for vilde.. For en gang skyld, muligvis første, vil jeg give
lasse ret. INGEN unlocker gratis, medmindre det er en god gerning for en ven
eller noget. Jeg tror ellers ikke på at nogen skulle tilbyde 10000 folk at
unlocke deres telefoner gratis.. Så var der jo intet formål med at give
500kr for et flasherkabel og bruge sin tid på at sætte sig ind i tingene..

Og til Allan Riise, jeg forstår godt nok heller ikke hvad du mener.. Mange
giver penge for at få låst deres telefon op, da det er billigere end at købe
den uden abb. eller betale teleselskabet for at få koden før de 6 måneder
efter købet..

Waheed, Det tager jo tid og er krævende at låse en telefon op, det er ikke
noget som kan "downloades"..
Telefonen skal jo til en computer som har et kabel i rø... (flasherkabel) og
det har du jo ikke i din computer, efter hvad jeg i hvert fald forstår..
Såå.. sådan er det!!

--
3210 vibratorer installeres + de 2 ekstra spil i visse modeller. 100kr -
Unlock af nokia, 70kr.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-02 00:00

Uden at ville citere nogen af de herrer, så undrer jeres holdning mig
ikke. Når man ser på jeres sig. ja så er yderligere forklaring
unødvendig. Den slags holdninger er
set før, jeg kunne komme med en del eksempler, men...

Hvis i nu ser efter, så har jeg kun antydet at det måske
er ulovligt, ikke skrevet at det var det, men at det ligger i gråzonen
er der vidst ingen tvivl om.

Jeg vidste da også godt at jeg ville blive upopulær da jeg skrev det
første indlæg, og det er så det jag må tage imod fordi min holdning nu
engang er, at jeg ikke betaler for noget der er gratis. Det er da dumt
at betale jer 75.- eller mere..

Venligst..
--
Allan Riise /// ICQ 55853098
www.AriSoft.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-01-02 00:12

Allan Riise skrev:

>Uden at ville citere nogen af de herrer, så undrer jeres holdning mig
>ikke. Når man ser på jeres sig. ja så er yderligere forklaring
>unødvendig.

Desværre er en forklaring nødvendig for mig, jeg forstår ikke hvad du
mener.

>Den slags holdninger er
>set før, jeg kunne komme med en del eksempler, men...

Hvilken "holdning"?

>Hvis i nu ser efter, så har jeg kun antydet at det måske
>er ulovligt, ikke skrevet at det var det, men at det ligger i gråzonen
>er der vidst ingen tvivl om.

Jeg har snakket med både Telestyrelsen og Konkurrencestyrelsen i sin
tid, og de kunne bekræfte at der intet ulovligt var i det.

> [...]
>første indlæg, og det er så det jag må tage imod fordi min holdning nu
>engang er, at jeg ikke betaler for noget der er gratis. Det er da dumt

Læs mit andet indlæg om hvorfor det ikke er gratis - heller ikke hvis
du bliver hos teleselskabet i 6 mdr - så 'betaler' du ved at telefonen
er låst, og du ikke kan bruge den hos andre selskaber.

Jeg er nu ret overbevist om, at størstedelen af de kunder jeg har er
klar over, at de kan få koden efter 6 mdr. De vælger stadig at betale,
fordi de gerne vil bruge deres telefon hos et andet selskab (inden de
6 mdr. er gået).

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Claus E Beyer

Dato : 18-01-02 10:03

> [...]

> første indlæg, og det er så det jag må tage imod fordi min holdning nu
> engang er, at jeg ikke betaler for noget der er gratis. Det er da dumt

Du har da fuldstændig ret. Hvis man har god tid og gider vente 6 mdr. på at kunne
få koden hos mobiltelefonselskabet, så er det da torskedumt at betale 75.- eller
mere for en unlock.

Men der er altså nogen mennesker der mener at livet er for kort til at vente 6 mdr.
på en gratis unlock, når man her og nu kan få lov til at bruge sin yndlingstelefon
sammen med sit yndlingsabonnement/taletidskort ved at betale ca. 100 kr.

Claus

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-01-02 20:02

Allan Riise skrev:

>min holdning nu
>engang er, at jeg ikke betaler for noget der er gratis.

Selvfølgelig ikke.

>Det er da dumt at betale jer 75.- eller mere..

Tja, du må så vente i 6 mdr. med at bruge din telefon hos et andet
selskab.

Du vil heller ikke betale 1'000,- for en telefon du kan få for det
halve om nogen tid? Det er fint nok - det er op til dig. Nogle vil,
andre vil ikke...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Spinner

Dato : 15-01-02 23:53

Det er jo en vis investering og noget arbejde i at unlocke...! Men jeg kan
da følge dig i at det er sjov at der ikke er nogen der har adgang til et
system der kan fortælle hvilke koder der skal tastes på de forskellige
telefoner for at få simkoderne væk

Spinner

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-01-02 00:05

Spinner skrev:

>Men jeg kan
>da følge dig i at det er sjov at der ikke er nogen der har adgang til et
>system der kan fortælle hvilke koder der skal tastes på de forskellige
>telefoner for at få simkoderne væk

Det er ikke sådan, at der er en algoritme hvor man kan regne
unlockkoden ud. Det har der tidligere været - jeg har f.eks. et
program der kan regne nogle koder ud til Nokia 2110, udfra
IMEI-nummeret og nummeret på operatøren den var låst til.

Dette er man selvfølgelig gået væk fra idag. Nu ligger koderne kun i
udbydernes registre (som enhver selvfølgelig ikke har adgang til).

Det du siger ville svare til at sige, at det er underligt der ikke er
nogle der har en "key-generator" til at finde PIN-koder på Dankort ud
fra kortnummeret.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-01-02 23:59

Zeeshan Waheed skrev:

>Det jeg ikke fatter, er at man kan finde gratis musik,film og spil på
>nettet,

Ja. Meget af dette er nu ulovlige kopier - men det har ikke rigtig
noget at gøre med unlocking. Du finder jo heller ikke bilmekanikere
der arbejder gratis på nettet.

>men disse "Unlocking Services" koster...?

Ja, det kræver et stykke arbejde.

>, det er lidt underligt skruet sammen,

Det synes jeg nu ikke - du betaler for en service/et stykke arbejde.
Det gør du også hos din bilmekaniker (også selvom han evt. ikke bruger
nogle reservedele, men blot tjekker olie osv.)

>men hvordan kan man finde, eller hvem gør dette GRATIS:?

Jeg tror det er de færreste, har endnu ikke set nogle der gør det. Vi
bruger jo penge på udstyr og software, bruger tid på at unlocke, gå på
posthuset osv. Din sammenligning med at hente ting og sager på nettet
kan jeg ikke lige gennemskue.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Zeeshan Waheed

Dato : 16-01-02 00:33

Okay okay jeg giver mig............
Hvad så...kan det lagde så gøre og få unlocked en Alcatel 501.....og hvad
KOSTER dette stykke fine service så...

Fra : Allan Riise

Dato : 16-01-02 00:38

> Okay okay jeg giver mig............
> Hvad så...kan det lagde så gøre og få unlocked en Alcatel 501.....og
hvad
> KOSTER dette stykke fine service så...

Så kan man godt vride armen rundt alligevel !!

Ring til din udbyder, hvis dit abbo. er 6 mdr. gammelt eller mere...

Venligst..
--
Allan Riise /// ICQ 55853098
www.AriSoft.dk

Fra : Zeeshan Waheed

Dato : 16-01-02 00:42

Og hvis det ikke er....
(Og jeg gider ikke høre, om at jeg så skal vente i 6mdr)

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-01-02 00:52

Zeeshan Waheed skrev:

>Og hvis det ikke er.

Så spørger du i news:dk.marked.privat.telefon.mobil hvor handel hører
til, eller også spørger du her i gruppen om hvilket udstyr der skal
bruges til at unlocke den - hvis du selv vil kaste dig ud i det.

>(Og jeg gider ikke høre, om at jeg så skal vente i 6mdr)

Det havde jeg regnet ud, men jeg tror måske Allan mener, at mange ikke
ved, at de efter 6 mdr. kan få koden - og derfor mener, at mange af
dem der efterspørger unlocking ville kunne få den låst op gratis af
teleselskabet.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-01-02 00:47

Allan Riise skrev:

>Så kan man godt vride armen rundt alligevel !

Allan, jeg forstår altså ikke hvad du mener.

>Ring til din udbyder, hvis dit abbo. er 6 mdr. gammelt eller mere...

Yups, selvfølgelig skal han ringe og få koden, hvis den er over 6 mdr.
gammel. De fleste ved godt, at efter de 6 mdrs. binding, så får de
koden - det er netop dem der ønsker at få den låst op inden 6 mdr. der
betaler sig fra det.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-01-02 00:41

Zeeshan Waheed skrev:

>Okay okay jeg giver mig.

Hmm, det har vel ikke så meget med at 'give sig' at gøre. Meninger er
én ting, men det virkede som om du havde misforstået noget, for
unlocking er jo ikke bare et program man kan hente. Som tidl. nævnt,
så kræver det udstyr, tid og viden om hvordan og hvorledes.

>Hvad så...kan det lagde så gøre og få unlocked en Alcatel 501.....og hvad
>KOSTER dette stykke fine service så.

Der vil jeg bede dig spørge i news:dk.marked.privat.telefon.mobil -
grupper udenfor dk.marked.* er ikke til handel.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!