bug i apache 1.3.20 ?
Fra : Claus Kühle

Dato : 15-01-02 20:02

Jeg kører redhat 7.2 og apache 1.3.20

Jeg har oprettet en user i /home/user med de rigtige permissions 755 og 644
til public_html og tjekket om option public_html er enabled i config.
Ydermere har jeg søgt efter tag'en <Files for at se om den er fejlbehæftet.
Meningen er, at jeg kan skrive http:/host/~user i browseren og så finder
apache det rigtige bibliotek.
Jeg har søgt i apache documentationen og google groups.
Det virker bare ikke.

Så fik jeg tanken, at jeg som newbie har brugt gnomes apache config tool.
Senere med råd fra diverser newsgroups har jeg tilrettet min apacheconfig.
Redhat.com advarer mod at gøre begge dele, da det efter sigende "messer" den
"up"- men skaden er sket !

Hvad skal jeg gøre?
Kan jeg slette configfilen, og downloade en ny?

jeg får følgende fejlmeddelelser:
Forbidden
You don't have permission to access /~user/ on this server.

hjælp meget ønsket - det har forvoldt store frustrationer!!!
Claus kühle

Fra : Bo Simonsen

Dato : 15-01-02 20:13

On Tue, 15 Jan 2002 20:01:35 +0100, Claus Kühle wrote:

> jeg får følgende fejlmeddelelser:
> Forbidden
> You don't have permission to access /~user/ on this server.

Det er ikke en bug, du skal blot sætte de rigtige premissions.

chmod 755 /home/user/public_html
chmod 711 /home/user/

Hvis dette er gjort skal du sikre dig at index filen hedder index.html og
ikke htm.. Hvis du vil bruge index.htm skal du add'e den under
DirectoryIndex

Her er min.

DirectoryIndex index.html index.htm index.shtml index.cgi index.php

Bo Simonsen

Join the GNU generation

Fra : Claus Kühle

Dato : 15-01-02 20:54

"Bo Simonsen" <paltas@geekworld.dk> wrote in message
> [...]
> DirectoryIndex
>
> Her er min.
>
> DirectoryIndex index.html index.htm index.shtml index.cgi index.php
Jeg har ikke sådan et tag -
Der står: FancyIndexing
Er det mon her fejlen er, hvis ikke hvad er så Fancyindexing?
Claus Kühle

Fra : Mickey

Dato : 15-01-02 21:44

"Claus Kühle" <claus.kyhle@privat.dk> wrote in

> Der står: FancyIndexing
> Er det mon her fejlen er, hvis ikke hvad er så Fancyindexing?

Du skal nok kigge længere nede i httpd.conf - FancyIndexing har noget
at gøre med udseendet på de directory-lists som apache laver

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
http://susie.dk/apg - hvis du trænger til nyt password!

Fra : Claus Kühle

Dato : 15-01-02 22:01

"Mickey" <003@susie.dk> wrote in message

> Du skal nok kigge længere nede i httpd.conf - FancyIndexing har noget
> at gøre med udseendet på de directory-lists som apache laver

Takker - jeg fandt det - men det virker stadig ikke !!!
Min server virker, men ingen adgang til bruger. fejl 403 forbidden.

Jeg har gjort følgende:
adduser user
passwd user
mkdir /home/user/public_html
chmod 755 /home/user
chown -R user.user /home/user

derefter tjekket httpd.config så:
DirectoryIndex index.html index.htm index.shtml index.cgi index.php
og
et ellerandet option public_html som også er i orden.
Det virker stadig ikke.
når jeg skriver http://server/~user

Hvad der mon galt?
redhat7.2 - apache 1.3-20
Claus "arrrghh" Kühle

Fra : Rander

Dato : 15-01-02 22:21

Tue, 15 Jan 2002 22:01:27 +0100 brugte Claus Kühle 29 linier på at fortælle
dette til dk.edb.system.unix:

>Jeg har gjort følgende:
>adduser user
>passwd user
>mkdir /home/user/public_html
>chmod 755 /home/user
>chown -R user.user /home/user

chown -R user.user /home/user/public_html

Mon ikke det er den du har glemt?

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Jeg fortalte den idiot hvad han var, og kørte videre. (Skadesanmeldelse)

Fra : Bo Simonsen

Dato : 15-01-02 22:32

On Tue, 15 Jan 2002 22:01:27 +0100, Claus Kühle wrote:

> Jeg har gjort følgende:
> adduser user
> passwd user
> mkdir /home/user/public_html
> chmod 755 /home/user
> chown -R user.user /home/user

Du huskede chmod 755 /home/user/public_html

Bo Simonsen

Join the GNU generation

Fra : Claus Kühle

Dato : 15-01-02 22:43

"Bo Simonsen" <paltas@geekworld.dk> wrote in message

> Du huskede chmod 755 /home/user/public_html

ja, /home har 711 - public_html har 755 - index.html har 755
virker stadig ikke -
Claus Kühle

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-01-02 22:49

"Claus Kühle" <claus.kyhle@privat.dk> writes:

> ja, /home har 711 - public_html har 755 - index.html har 755
> virker stadig ikke -

Hvad siger dit <Directory /home/*/public_html/>-direktiv i din
httpd.conf?

--
Jacob - www.bunk.cc
Two heads are more numerous than one.

Fra : Claus Kühle

Dato : 15-01-02 23:10

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> wrote in message

> Hvad siger dit <Directory /home/*/public_html/>-direktiv i din
> httpd.conf?

Jeg kan kun finde følgende:
<Directory "/">
option FollowSymLinks
AllowOverride None

de andre søgninger på <Directory er til /var/www <et eller andet> icons, cgi
osv
er det her rødhætten ligger begravet ?

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-01-02 23:26

> Jeg kan kun finde følgende:
> <Directory "/">
> option FollowSymLinks

Den giver ikke indexing.

Prøv at putte noget i denne retning i:

<Directory /home/*/public_html>
AllowOverride FileInfo AuthConfig Limit
Options MultiViews Indexes SymLinksIfOwnerMatch IncludesNoExec
</Directory>

--
Jacob - www.bunk.cc
Your aim is high and to the right.

Fra : Claus Kühle

Dato : 15-01-02 23:33

> [...]

> <Directory /home/*/public_html>
> AllowOverride FileInfo AuthConfig Limit
> Options MultiViews Indexes SymLinksIfOwnerMatch IncludesNoExec

TAK FOR HJÆLPEN ALLE
nu virker det - tak

Claus Kühle