Problemer med IIS under XP Pro
Fra : Martin Helbo

Dato : 15-01-02 19:26

Hej
Jeg er netop begyndt at lege med lidt asp i Dreamweaver UltraDev.
Men der er problemer med IIS (det går jeg i hvert fald ud fra).
Siden jeg har lavet kan sagtens hente indholdet fra databasen. Men når man
skal tilføje går det galt.

Jeg prøvede at lave en simpel side på en anden maskine der kørte Win 2000,
her var der ingen problemer.

Mit spørgsmål er nu, kan man resete IIS, jeg prøvede at afinstallere det og
installere det igen, men alle settings var gemt.
Eller er der en der kan gennemskue problem ovenfor. Følgende fejlmeddelelse
kommer i browseren:

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable
query.
/helbo/TMP36sdupzshw.asp, line 90

/Martin Helbo

Fra : N2000

Dato : 16-01-02 18:26

Hej Martin

> [...]
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable

Det kunne godt se ud som om brugeren IUSR_<maskinanvn> ikke har
skrivetilladelse på mappen. I XP skal du slå "Simpel sharing" fra i "View
folder properties" Så kan du give IUSR_<maskinnavn> skrive tilladelse på den
mappe din database ligger.

Håber det hjælper.

Peter M