anbefalinger i Århus
Fra : Steffen Moestrup

Dato : 15-01-02 19:20

Hej

Jeg er flyttet i ny bolig og skal nu til at have en internetforbindelse igen.
Jeg har tidligere haft Stofanet her i Århus og det har fungeret fint nok,
bortset fra enkelte måneder, hvor mit downloadbehov oversteg de 4 GB. Derfor
overvejer jeg nu om jeg skal have ADSL i stedet. Jeg vil gerne høre om der kan
gives nogle anbefalinger fra jer derude. Det billigsted jeg kender til p.t. er
Tiscali med 295,- pr. måned.

hilsen Steffen

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-01-02 19:32

"Steffen Moestrup" <steffen@silverstone.as> writes:

> [...]

>Jeg har tidligere haft Stofanet her i Århus og det har fungeret fint nok,
>bortset fra enkelte måneder, hvor mit downloadbehov oversteg de 4 GB.

Det fungerer dårligere, når man henter mere end 4 GB?

>overvejer jeg nu om jeg skal have ADSL i stedet. Jeg vil gerne høre om der kan
>gives nogle anbefalinger fra jer derude. Det billigsted jeg kender til p.t. er
>Tiscali med 295,- pr. måned.

Een køber sin ADSL hos CyberCity og er glad for det. En anden køber
hos TDC og er glad for det. En tredie køber hos Tiscali og er glad
for det. Andre er utilfredse med de enkelte udbydere, og andre igen
har et nærmest religiøst forhold til en given ISP. Fælles for dem
alle er, at de ikke har SVARET på dit spørgsmål.

Det er nærmere et spørgsmål om at sætte sig ned og finde ud af,
hvad man har brug for, hvad man skal bruge af programmer, og hvad
man kan og vil betale. Nogle programmer er relativt besværlige at
have med at gøre i NAT- (router-)baserede konfigurationer, men det
er nemmere at hælde flere computere på et lokalnet (med router)
end på en USB-løsning.

Der er altså fordele og ulemper ved de enkelte ISPer og de enkelte
løsninger, de forskellige ISPer tilbyder. Og så er der sikkert også
en prisforskel, men den er vist ret minimal.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-01-02 19:47

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse
> Det fungerer dårligere, når man henter mere end 4 GB?

En internetforbindelse der koster penge er en defekt internetforbindelse

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-01-02 19:53

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> writes:

>En internetforbindelse der koster penge er en defekt internetforbindelse

Nåja, det havde jeg helt glemt. Det er kun pizzaen, man kan slås
om prisen på...

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jacob

Dato : 15-01-02 22:29

> [...]
kan
> gives nogle anbefalinger fra jer derude. Det billigsted jeg kender til

Nu ved jeg jo ikke hvor du skal bo henne men www.bolignet-aarhus.dk tilbyder
en 100 Mbit/s forbindelse (som skal deles) til omkring 150 kr. pr. måned
(inkl.. telefonabo og lavere priser end TDC). Det kan være at du kan få din
boligforening med på at tilslutte sig (
www.bolignet-aarhus.dk/kontakt.html ) Jeg selv ved at finde ud af om det kan
lade sig gøre, i mellemtiden kan man jo drømme om denne forbindelse. Hvis
der er brugere af Bolignet-aarhus der læser dette, kunne jeg godt tænke mig
at høre jeres erfaringer her i nyhedsgruppen.

--
Jacob

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 19-01-02 00:55

On Tue, 15 Jan 2002 22:29:07 +0100, "Jacob" <unknown@stofanet.dk>
wrote:

>www.bolignet-aarhus.dk tilbyder en 100 Mbit/s forbindelse (som skal deles)

Skægt. De har ellers kun 34 Mbps Internet-forbindelse? At de giver
adgang til et lokalnet med 100 Mbps hastighed, er der ikke noget
revolutionerende i. Jeg har en fiber hjem, som jeg af og til kører
1000 Mbps over - manner! At jeg kun har en brøkdel båndbredde til
Internet er så noget helt andet.

Bolignet Århus fejler sikkert ikke noget, men det der "100 Mbit/s
flip" giver jeg ikke meget for.

Daniel Stjernholm Andersen - maria@hirse.dk
http://maria.hirse.dk

Fra : Jens

Dato : 19-01-02 01:15

"Daniel Stjernholm" <skumling@skumlenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> revolutionerende i. Jeg har en fiber hjem, som jeg af og til kører
> 1000 Mbps over - manner! At jeg kun har en brøkdel båndbredde til

Hvorfor er der ikke noget revolutionerende i det ? De kobler flere kollegier
sammen, som indbyrdes kan kommunikere med 100 Mbit/s eller mere (1 Gbit/s
mellem kolligierne er vist nævnt). Her i Odense kører kolliegienet såvidt
jeg ved med 2 Mbit/s forbindelser kollegierne indbyrdes og enkelte er koblet
sammen med fiber, men da ikke i samme skala som i Århus.
Jeg ville da være ellevild såfremt jeg havde en 100 Mbit/s forbindelse til
min ven i den anden ende af byen.
Nu nøjes vi med 256 Kbit/s over vores ADSL.

> Bolignet Århus fejler sikkert ikke noget, men det der "100 Mbit/s
> flip" giver jeg ikke meget for.

Hvilket 100 Mbit/s flip ? Bolignet lover ikke 100 Mbit/s Internetadgang, men
34 Mbit/s Internet adgang til deling mellem alle......

Jens