overvågning af porte
Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 15-01-02 18:20

Er der på linux et værktøj svarende til snoop på solaris?

det drejer sig nærmere om at snuse hvilke porte der er trafik på på en SuSe
6.4.
Jeg har fået skyld for at den står og skanner andre på port 22.

evt andre tip?

finn

--
--- CykelSmeden.... edb på gadeplan

Hvis intet er anført, taler jeg om RH 7.1
og når jeg spørger, er det bare fordi jeg ved for lidt!

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-01-02 18:36

CykelSmeden fra Aalborg wrote:

> Er der på linux et værktøj svarende til snoop på solaris?

tcpdump.

> det drejer sig nærmere om at snuse hvilke porte der er trafik på på en SuSe
> 6.4.

"netstat -n 1" eller "netstat -na 1 |grep :<port nummer>"

> Jeg har fået skyld for at den står og skanner andre på port 22.

hmm, bytter du ikke rundt på begreberne?

En skanner er noget andet end en sniffer.

> evt andre tip?

tcpdump, ethereal, snort i debug mode.

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 15-01-02 18:50

> "netstat -n 1" eller "netstat -na 1 |grep :<port nummer>"

Tak jeg har nu lidt at arbejde med>

> hmm, bytter du ikke rundt på begreberne?
>
> En skanner er noget andet end en sniffer.
Hm, jeg udtrykker mig måske forkert !?

jeg tror nok:

Jeg vil overvåge (sniffe) mine porte fordi min maskine angiveligt står og
undersøger (skanner?) andre maskiners port 22 for 'huller'

vil være en korrekt formulering?

finn

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 15-01-02 19:33

> Jeg vil overvåge (sniffe) mine porte fordi min maskine angiveligt står og
> undersøger (skanner?) andre maskiners port 22 for 'huller'
> vil være en korrekt formulering?

jeg tror det var mig der misforstod dig :)

Anyway, det lyder ikke så hyggeligt, faktisk lyder det som om en bruge
din maskine til at scanne med.

Kan man kikke på den?

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 15-01-02 20:01

> Anyway, det lyder ikke så hyggeligt, faktisk lyder det som om en bruge
> din maskine til at scanne med.
>
> Kan man kikke på den?

så flytter vi til direkte kontakt. Du skriver, da jeg ikke regner med din
email- kan fungere

finn