Levende Sokort/Oziexplorer kompatibel???
Fra : Chris Lytken

Dato : 15-01-02 16:04

NU SIDDER JEG HER OG SPEKULERER OVER OM DER MON ER MULIGT AT IMPORTERE
KORTFILERNE FRA DET LEVENDE SOKORT TIL BRUG I OZIEXPLORER?
Er der nogen der har en anelse om det er muligt og hvis ja hvordan man barer
sig ad med det?
Ser frem til jeres svar
Christof Lytken

Fra : Peter

Dato : 15-01-02 17:35

Hej Christof

Du er en ihærdig mand, må man sige. Ideen er nærliggende, men mon ikke det
er lettere blot at kople sin GPS sammen med DLS?
Hvis vi nu alligevel leger med tanken -
Hvilket filformat skal Oziexplorer bruge? (Umiddelbart kan DLS eksportere i
BMP, og sådan en kunne jo nok laves om).

Hilsen, Peter

Fra : Peter

Dato : 15-01-02 18:33

> [...]
> Hvilket filformat skal Oziexplorer bruge? (Umiddelbart kan DLS eksportere
> BMP, og sådan en kunne jo nok laves om).

- - - - - -

Checkede lige med Oziexplorer. Den gratis version bruger BMP. Den købte kan
også bruge f.eks. JPG og TIF

Hilsen, Peter

Fra : Chris Lytken

Dato : 16-01-02 05:51

Hallo Peter.Tak for anerkendelsen af min ihærdighed. Det er så sjældent man
få ros nu om dage.
Nå spøg til side. Jeg er så heldig at jeg har alle mmine koortfiler i
OziExplorer i BMP format, selv om jeg bruger den fulde version.
Tak for din hjælp. Idet du siger at DLS bruger BMP fileformatet kan jeg
altså gå ude fra at jeg, siden jeg også har købt det levende søkort, kan få
de nyeste opdateringer af de Danske søkort til min OziExplorer ved at hente
dem fra DLS. Det er da værd at vide fordi:
1)Jeg synes OziExplorer er ti gang bedre end det levende søkort.
2) Kort / også som filer er dyre, og ved at have opdateringer fra DLS får
jeg dem jo GRATIS.
3) Det er nu ganske betryggende at vide at ens GPS indeholder de
nyeste/seneste opdateringer hvad kortene angår.

Tusinde tak for oplysningen, du har virkelig hjulpet mig videre Peter. Nu
skal jeg bare belæmre min EDB-nørd af en søn til at hjælpe mig at overføre
filerne fra DLS til OZEX.
Christof Lytken
S/Y Celina
Granada 27

Fra : Peter

Dato : 16-01-02 10:26

> [...]
> skal jeg bare belæmre min EDB-nørd af en søn til at hjælpe mig at overføre

- - - - - - - - -

Hej Christof

Det er ikke for at gøre din søn arbejdsløs, men det er nu ikke så bøvlet
endda at overføre kort fra DLS.

I "planlæg mode" er der en funktion der hedder kopiering. Vælg kopiering til
fil, vælg dit kortbibliotek, giv kortet et navn, - og vupti, så har du en
BMP-fil af dit kort.

For at få noget brugbart er det nok nødvendigt at eksperimentere lidt med
"zoom" og "detaljer". Og så finpudse det i "forstørrelse" under "kopiering".

God fornøjelse, Peter

PS. På et tidspunkt skal jeg selv i gang med at eksperimentere med
Oziexplorer, og så er det muligt jeg vender tilbage.

Fra : PKJ

Dato : 16-01-02 13:55

"Peter" <peter@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> PS. På et tidspunkt skal jeg selv i gang med at eksperimentere med
> Oziexplorer, og så er det muligt jeg vender tilbage.

Hej

For at slippe for alt det bøvl med scanning, konvertering, calibrering m.m.,
har jeg gjort mig den ulejlighed at investerer i de tyske søsportskort over
Danmark. Der følger simpelthen en gratis CD med hele seriens kort scannet og
calibreret, lige til at improterer i Ozi.
Alle 4 DK-serier fylder ca. 200Mb tilsammen.
Og Oziexplorer arbejder simpelthen hurtigere og har mange mange flere
funktioner end DLS, specielt når man har betalt for sin kode .

_/) Hilsen
Per
S/Y A Lot
Helmsman 35

Fra : Janne T

Dato : 16-01-02 18:42

Per,
Vet Du om dessa tyska kort på CD fungerar med MaxSea Yacht?
/Janne

--
S/Y Labamba
SFC6357

Fra : PKJ

Dato : 18-01-02 09:45

"Janne T" <jan.tunalv@telia.com> skrev i en meddelelse
> Per,
> Vet Du om dessa tyska kort på CD fungerar med MaxSea Yacht?
> /Janne

Det tror jeg ikke.
Men jeg ved der florerer kort rundt i formatet *.geo og *.nos, der skulle
fungerer.

--
_/) Hilsen

Per
S/Y A Lot
Helmsman 35

Fra : peter

Dato : 24-02-02 02:18

Hej Per

Kunne du evt. komme lidt nærmere ind på hvor de kort florerer eller
hvordan jeg kan finde frem til nogle? Især Tyskland / Holland har
interesse.

mvh Peter

Fra : PKJ

Dato : 25-02-02 08:12

Hej Peter

Jeg har set de florerer rundt som cd rom mellem sejlere.
Jeg har ikke selv et eksemplar, da jeg kun er intereseret i kort i BSB
format, da de er calibreret til Oziexplorer.
Prøv at forhøre dig hos Nautische Verlag i Arnis, der laver de Danske søkort
på CD. Det er vel ikke kun over Danmark de laver søkort.

Du må gerne berette om resultatet af din søgen.

--
_/)____/)____/)

Hilsen Per

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 16-01-02 20:06

Interessant. Hvad koster sådan en cd'er ??

Bjarke

Fra : Peter

Dato : 16-01-02 20:18

"Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> skrev i en meddelelse
> Interessant. Hvad koster sådan en cd'er ??

- - - - - -

Helt rigtigt, nu bliver det jo interessant. Lad høre !

Hilsen, Peter

Fra : Boerge Mueller

Dato : 17-01-02 16:33

De tyske BSB kort følger "gratis" med når du køber deres bådsportskort, ca
1000 kr for hele Danmark.

mvh
/Børge

Fra : peter

Dato : 25-02-02 02:36

Hej Børge

Har jeg forstået det rigtigt ? Får man gratis tyske elektroniske kort
med ved at købe danske papirkort? Hvad med danske elektroniske? Og
hviklet format er disse kort lagret i ?

mvh Peter

Fra : PKJ

Dato : 18-01-02 10:12

"Bjarke Christensen" <Bjarke@Grevestrand.ret_til_dk> skrev i en meddelelse
> Interessant. Hvad koster sådan en cd'er ??
>
> Bjarke

Når du har investeret i de tyske søsportskort over DK, kopierer du hver CD,
der gratis følger med, over på din HD eller brænder en CD med alle serierne
på (fylder ca 200Mb). Herefter er de klar til at blive importeret i
Oziexplorer.

--
_/) Hilsen

Per
S/Y A Lot
Helmsman 35

Fra : Chris Lytken

Dato : 17-01-02 07:21

> [...]
> Og Oziexplorer arbejder simpelthen hurtigere og har mange mange flere
> funktioner end DLS, specielt når man har betalt for sin kode .

HVEM, HVAD ,HVOR, HVOR MEGET+++På forhånd tak, christof lytken.

Fra : PKJ

Dato : 18-01-02 09:53

> HVEM, HVAD ,HVOR, HVOR MEGET+++På forhånd tak, christof lytken.

Tyske søsportskort fra Nautische Verlag i Arnis
Over hele DK undtagen Limfjorden og Vesterhavet.
Din bådudstyrsforhandler.
Ca. kr. 535,- pr serie for serie 1 og 2.
Ca. kr. 380,- pr serie for serie 3 og 4

--
_/) Hilsen

Per